Onko se astman merkki jos ottaa henkeen -13 asteen pakkasessa. Siis vaikea hengittää? Vai oonko vaan tulossa
Kommentit (11)
Normaalia kai, on mullakin kovalla pakkasella jos ulkona yhtään "huhkii" eli vaikka pyöräilee tai kantaa painavia kauppakasseja niin sattuu hulluna keuhkoihin.
Helpottaako se itsestään kun siirryt sisätiloihin? Jos helpottaa, ei kuulosta astmalta.
Astma oireilee kyllä vähän muulla tavoin. Esim. aamuisin yskää, yskökset valkoista limaa keuhkoista. Painon tunnetta rinnassa, saattaa esim. uloshengitys tulla viiveellä...
Itse parhaiten tiedät. Luulis, että olis muuallakin tuntemuksia, kuin hengityksessä, jos olisit tulossa.
Ei ole merkki mistään sairaudesta. Todella monella on noin vaikkei ole astmaa tai muutakaan hengityselinsairautta. Itse en oikein alle -10 lämpötiloja ole koskaan kestänyt, pysyn sisällä pakkasilla.
Ap, jos hengenahdistus tulee vain pakkasella, ei ole kyse astmasta.
Monella on tuota samaa. Minullakin, eikä astmaa ole. Olen kyllä herkkä savulle, pölylle, eläinten hilseelle jne.
Pitää yrittää suojella itseään, eli en mene ulos kun kova pakkanen.
Totuttelet vaan ja alat liikkumaan kunnolla ulkona.
Mulla oli pakkasella ja rasituksen aikana tulevaa hengenahdistusta. Loppui kun erosin. Stressi on jännä asia...
Mulla on keskivaikea astma, olen kova urheilemaan ja vielä -15c pakkasella voin juosta 10km lenkin. Tuo ei siis aina tarkoita astmaa. Ja tosiaan olen juoksukunnossa lääkityksen avulla.
Onko ylipainoa? urheiletko paljon?