Mitä ajattelette ystävästänne, joka vaihtaa miestä kuin paitaa?
Aina uusi mies, kun edellinen lakkaa ihastelemasta. Lapsia käy sääliksi tämä jatkuva uusien miesten metaästys ja kuvitelma, että on omasta mielestään ilmeisen viehättävä, vaikka ei vain kykene olemaan koskaan yksin ja tukee hyväksikäytetyksi miesten kautta.
Joku itsetuntovaurio?
Kommentit (41)
Ihan samaa kuin ystävästä joka vaihtaa naista kuin paitaa. Että ystävä on minun ystävä, jos minulle esitellään joku hänen puolisoehdokkaista niin käyttäydyn kohteliaan kiinnostuneesti, mutta muistan sen että nämä ovat hänen ihmissuhteita eikä minun.
Kamala jos joku oikein pohtisi minun asioita ja yrittäisi pohdiskella että onko tuolla ollut vaikea lapsuus kun tykkää niin turkoosista, vaikka en itse tykkää yhtään tms.
Niin se peliinkatsominen sarjadeittaajilla on vaikeaa. Sitten itketään kavereille ja kaverit väsyy draamaan. Ymmärrän ap.
Nykyään toi sitoutuminen on vaikea ajatus. Jossei oo kivaa koko ajan klik tinder auki tai muuta hauskaa. Ennen nettiä sitouduttiin paremmin eikä heiluttu koko aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kateellinen. Itse en ole tähän ikään (32) mennessä saanut edes sitä ensimmäistä parisuhdettal. Entinen saman ikäinen ystäväni seurustellut 16-vuotiaasta asti, ei edes vuotta ollut sinkkuna kun aina löytynyt uusi mies. Myös pettänyt lähes joka suhteessaan, lapsia usealle miehelle, ollut useamman kanssa kihloissa/asuneet yhdessä. Mä en ole käynyt edes treffeillä. Tuntuu että naisilla on joku salaisuus millä saavat miehet ihastumaan itseensä eikä kukaan kerro mulle mikä tuo salaisuus on.
Sun täytyy olla itse kiinnostunut miehistä, siis ihan vaan tervehtimällä ja katsomalla silmiin. Ihan tavalliset naiset löytävät miesystäviä kun he ovat edes jollain tavoin avoimia, itsensä kanssa sinut. Jos alat miettiä omaa kelpaavuuttasi, se epävarmuus jähmettää sun luontevuuttasi kun kohtaat jonkun random miehen. Ja pelkkä ystävällisyys voi vahvistaa kokemustasi itsestäsi ihan mukavana naisena. Tiedä omat vahvuutesi. Anna tutustumiselle mahdollisuuksia. Moni ujo nainen luikkii lopulta pakoon kun ei usko kelpaavansa. Tai mies.
Tehköön mitä lystää. Ystävyys ollut aika hatara muutoinkin. Perustunut toisen ihmisen alituisiin ihmissuhdedraamoihin. Jaksa innostua.
Entinen ystäväni, nykyinen tuttavani, on ollut kihloissa viisi kertaa ja naimisissa kolme kertaa. Ottaa yhteyttä kun kihlajais- tai hääjuhla tulossa. Muulloin ei rouvasta kuulu mitään. Olen käynyt hänen yksissä kihlajaisissa ja yksissä häissä, sitten ajattelin, että eiköhän tuo jo riitä. Kolmisen vuotta sitten pyysi kihlajausjuhlaansa ja kun kieltäydyin, sanoi että riittää, että osallistun hääkassan kartuttamiseen! Häitä ei ole ainakaan vielä pidetty.
Rasittavia isä-suhde ongelmaisia.
" tää uus mies on nyt ihan erilainen ku kukaan muu,en oo koskaan ennen tuntenu tällä tavalla aitoa tunnetta" - joopajoo, tuo kuultu ainaki 50 kertaa viimesen 20 vuoden aikana.
Samaa kuin miehestä, joka vaihtaa naista koko ajan. Ei kykene sitoutumaan / ei kestä suhteen arkea / haluaa kokea alkuhuuman aina uudestaan / on itsekäs, ei piittaa toisen tunteista / jonkinlaista egobuustausta (”vientiä riittää”) jne. Ja just tuo, että tämän uusimman kanssa on kaikki toisin, maailman ihmellisin nainen/mies, ollaan sielunkumppaneita ja vaikka mitä. Mutta kohta on taas uusi kierroksessa.
Miehissä tämä näkyy vanhemmiten niin, että naiset vaan nuorenee. Pitää todistella itselleen ja muille, että kyllä vielä flaksi käy.
Todennäköisesti tuollainen ihminen suhtautuu ystävyyssuhteisiin yhtä pinnallisesti ja kertakäyttötavarana kuin parisuhteisiinsa. Tokkopa kovin läheinen kaveri olisin tuollaisen ihmisen kanssa.
Jep. Jusr toi. Edellinen.
Jos rikkoo toisen suhteita tai jopa perheen, välit laitan poikki.
Kylmenen itsekkyydelle.
Joo huomannut vuosien mittaan et tää ystävä ns ei koskaan tarjoa itse mitään, mutta aina on ottavana pujåolena hidastellen lompakon löytämistä tms. Ei hanki lahjaa koskaan siis koskaan. Missään tilanteessa. Muistanut kolmea lastaan ja kuunnellut mieshuolensa. Sairautensa. Omia kuulumisia ei juurikaan kysellyt, koska vain hänen elämänsä..
Mutta havahduin tässä, että kovin on ollut toispuolista p s k a a suoraansanottuna ja en kaipaa feikkifrendiä enää. Clean break vai ghostaus. Etsiköön 20nen miehensä taas, joka niin ihana.
Ei tällä ap naisella aitoja ystäviä kyl tunnu olevan. Disposable. Niin kauan kuin jokin hyöty. Pitäisi luottaa intuitioon. Heti.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan ystävällä kaksi alaikäistä lasta, joten ikävä katsoa sitä hyväksynnänmetsästystä lasten kustannuksella.
Mä tunnen sellaisen nelikymppisen naisen jolla on 3 eri miehen kanssa yhteensä 4 lasta. Oli taas uudessa suhteessa, mutta se jostain syystä päättyi 6kk kestettyään.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään toi sitoutuminen on vaikea ajatus. Jossei oo kivaa koko ajan klik tinder auki tai muuta hauskaa. Ennen nettiä sitouduttiin paremmin eikä heiluttu koko aikaa.
Ennen nettiä se pari löytyi suunnilleen samasta koulusta ja sitten vain jämähdettiin siihen elämään vaikka sisällä haluaa elämässään muuta.
Nykymaailma 6-0 parempi.
Joo no. Katsotaan.
Kohta taas mies paljastuukin narsistiksi. Niinkuin ne muutkin.
Kaverit on totta kai perahäiriöisiä myös. Peiliä ei omista.
Kaikille nyt ei vaan sovi se yhden kanssa kituuttaminen koko elämää. Jotkut siihen edelleen pyrkii muttei vaan onnistu, jotkut ymmärtää ettei se ole oma juttu lainkaan.
Elämme erilaisia elämiä, enää ei tarvitse elää samalla tavalla kuin muut.
Niin, sehän ei ole mahdollista, että nainen itse olisi sopimaton? Huikea saalishan tuollainen nainen pakostakin on, jonkun kieron logiikan mukaan.