Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhusten pitää askarrella ja laulaa?

Vierailija
11.02.2021 |

Inhoan molempia, koska olen huono molemmissa. KAmala ajatus joutua johonkin palvelutalon askartelu- tai yhteislauluhetkiin, sitten kun on vanha.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaaan estetäään dementian syntymistä.

Vierailija
2/64 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetään toimintakykyä yllä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joss vanhukselle tulee demntiaaa niin onhan se varmaan hoitajankin kannnalta paljon raskaampaaa kun kommunikointi on hankalampaa. Ja hehän alkaaa karkailemaaan sieltä, siis vanhukset, ehkä hoiitajatkin.

Vierailija
4/64 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkoa, ne jotka palvelutaloon pääsee, ei enää kykene kumpaankaan.

Vierailija
5/64 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo , en halua askarrella enkä laulaa minäkään. Toivottavasti ei ole pakko sitten vanhuksena.

Vierailija
6/64 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joss vanhukselle tulee demntiaaa niin onhan se varmaan hoitajankin kannnalta paljon raskaampaaa kun kommunikointi on hankalampaa. Ja hehän alkaaa karkailemaaan sieltä, siis vanhukset, ehkä hoiitajatkin.

Mitää olen katsoonut yksityisten palvelutalojen toimintaa lukenut uuutisista niin hoitajat katsovat jotaiin videoita jossain huoneessaaan.

Vierailija
7/64 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa mieltä. Tai laulaa ehkä voin, mutta en taatusti askartele. Mutta tulevaisuudessa ei varmasti pääsekään palveluasumiseen jos on vielä siinä kunnossa että on kykeneväinen askartelemaan, joten problem solved.

Vierailija
8/64 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisuutta tuetaan ja et voi tietää vaikka tykkäisit vanhana. Mielummin kun nököttää yksin...

Vierailija
9/64 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin estetään? Ei palvelutaloon edes pääse ennen kuin dementia on jo pitkällä.

Vierailija
10/64 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutakin voi tehdä. Käsitöitä, palapelejä, ratkoa ristikoita, lukea kirjoja, kuunnella musiikkia, jumpata, kokata, tanssia, pelata pelejä, ratkoa älytehtäviä, harjoittaa kielitaitoja.

Minun elämän kauhukuva on että joudun vanhana arvauskeskuksen osastolle, missä lähihoitajat pistää paplareita päähän ja silittelee poskea. Minua ei jumaliste silitellä.

Vierailija
11/64 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mua tullaan pyytelemään johonkin tuolijumppaan tai heitellään palloa kuin koiralle, ota koppi, mä laitan kampoihin ja saavat lääkitä mut vihannekseks.

Laittaisivat saman tien fentanyylilaastarin perseeseen ja vaivuttaisivat tajuttomaksi kuten mutsin aikoinaan.

Rouva kuulemma ei enää halunnut syödä ja juoda joten päädyttiin saattohoitoon.

No millä se olisi voinut tajuttomana mitään syödäkään?

Päästäkää päiviltä mieluummin kivuttomasti älkääkä nöyryyttäkö vanhoja ihmisiä keppijumpillanne.

Vierailija
12/64 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukset tykkää muistella vanhoja nuoruuden lauluja!

Vierailija
13/64 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapaperirullan hylsyistä saa tosi hienoja askarteluja kun leikkaa ne muutaman millin siivuiksi.

Vierailija
14/64 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäni puolesta pääsisin,mutta kuntoni puolesta en,hyvä niin.

Kiitos ei askarteluille. Juuri näin kuvia jossa askartelivat samanlaisia kukkajuttuja kuin lasten kanssa,paperitolloja ja liimaa

EIkä siellä lauleta Kissiä tai Apocalypticaa tai heviä,rokkia....jotain humppaa ja valssia ja virsiä vaan!

Vierailija
15/64 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan hyvä kuntoiset , osallistuu yhteisiin hetkiin. Moni vanhus on liikuntakyvytön ja sidottu sänkyynsä , ei pääse huoneestaan mihinkään.Tämä on totta . järkytyin , kun näin vanhuksen ranteet mustelmilla  ja hoitsu vieläpä kerskui sitoneensa kädet yöksi. Vanhus ei kykene edes kääntymään , ilman apua ja on täysin sänkypotilas.

Vierailija
16/64 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessapaperirullan hylsyistä saa tosi hienoja askarteluja kun leikkaa ne muutaman millin siivuiksi.

juuri näitä tarkoitin,yäk

Vierailija
17/64 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhana sitä ei ehkä inhoa. Voihan se olla virkistävää vaihtelua sen jälkeen, kun on ensin vuosikymmenet tehnyt kaikkea perkeleen tärkeää ja hyödyllistä. Vanhana voi heittäytyä lapseksi, ja lapsilla on lasten ilot.

Vierailija
18/64 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku veis pihalle välillä istumaan ja katsomaan lintuja ja oravia niin siitä tykkäisin. Ne vaan täytyy kirjata hoitotahtoon.

Vierailija
19/64 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet täysin väärässä. Palvelukoteihin nimenomaan otetaan vain hyväkuntoisia. Monien palvelukotien asunnot ovat ihan tavallisia vuokra-asuntoja. Hoivakodeissa on huonokuntoisempia.

Vierailija
20/64 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iäkkäiden pitäisi itse päättää elämästään ja asioistaan, kuten muutkin. Elää rauhallinen vanhuus & omien kiinnostustensa mukaan. Eivät kaikki pidä laulusta, väärästä ohjelmasta tai suomifilmeistä, vaan voivat ahdistua. Aiemman elämän perusteellakin voi arvata, jos eivät itse muista tai kirjotetaan ylös jo ennen ikääntymistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme