Olenko ainoa, joka ei muista viime vuoden maalis-huhtikuusta oikein mitään?
Tässä kun olen yrittänyt muistella tuntemuksiani vuoden takaa, niin aika hiljaista on. Siinä helmi-maaliskuun vaihteessa alkoi nousta epävarmuus, sitten kiellettiin yleisötilaisuudet ja seuraavaksi tulikin valmiuslaki ja poikkeustila.
Muistan nämä säännöt ja rajoitukset itse asiassa paljon paremmin kuin itse poikkeusarjen. Oli meillä yksi etäkoululainen ja yksi päiväkotilainen kotona, itse yritin tehdä töitä mutta en muistaakseni saanut mitään kunnolla kasaan. Mies yrittäjänä huolen murtamana kun asiakkaat katosivat.
Mutta mitä me tehtiin kaikki päivät ja illat? Ihan kuin olisi monen kuukauden harmaa aukko elämässä.
Olenko ainoa?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
12.3.2020 Tappara voitti KooKoon 8–2. Ottelu pelattiin Hakametsässä ilman yleisöä, ja kun kuuntelin radiolähetystä, tunnelma oli jotenkin outo.
Joo, muistan tuon torstai-illan! Meillä oli kauppapäivä silloin ja yhtäkkiä huomattiinkin jonottavamme yli tunnin ajan kassalle, kun ihmiset oli hädissään hamstraamassa. Makaronit, vessapaperit jne. loppu. Hallitus oli silloin tiedottanut ensimmäisistä rajoituksista yleisötilaisuuksiin. Tunnelma oli todella outo. Kaupassa kukaan ei hymyillyt eikä rupatellut moneen kuukauteen tuon päivän jälkeen.
Kyttäsin uutisia ja eduskunnan istuntoja hulluna. Normaalisti luen uutisia 1-2 kertaa päivässä. Vaihdoin ruokakaupaksi kalliimman k-kaupan, koska siellä oli vähemmän ihmisiä. Kauppareissut ahdisti. Molemmat lapset jäi kotiin. Itse olin työttömänä niin meni ihan hyvin.