Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sinulla olisi varaa rakentaa omakotitalo

Vierailija
10.02.2021 |

Valitsisitko valmiin pakettitalon vai antaisit jonkun SAFA-arkkitehdin suunnitella talosi.
Vai palkkaisit oikean rakennusarkkitehdin suunnittelijaksi?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koskaan enää omakotitaloa.

Meillä oli komea, iso talo, jonka ylläpito oli raskasta ja kallista.

Teetimme kaikki pihatyöt ammattilaisilla, lumen luonnit, haravoinnit ym. Meillä kävi siivooja kerran viikossa.

Möimme sen hyvällä hinnalla ja muutimme vaivattoman pien kerrostaloon Munkkiniemeen.

Nyt olemme molemmat tyytyväisiä.

Ok-talo ei tarkoita kaikille kartanoa tai taloa joka on raskas siivota /ylläpitää. Se voi olla vaikka kaksio.

Vierailija
22/33 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teetimme kaikki pihatyöt ammattilaisilla, lumen luonnit, haravoinnit ym. Meillä kävi siivooja kerran viikossa.

Möimme sen hyvällä hinnalla ja muutimme vaivattoman pien kerrostaloon Munkkiniemeen.

Vissiin jotain vikaa talossa jos oli noin hankalaa?

Meidän 2. talomme oli 240m2 ja tontti 3000m2 ja teimme kaiken itse. Asumiskulut 370e/kk ja huoltoon vuosittain n 100e (terassiöljy ja uima-altaan kemikaalit)

13

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suunnittelisin.

Vierailija
24/33 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin asuntoauton, jonka kaapit maalaisin valkoiseksi. Sitten makaisin sängyssä jalat pystyssä ja laittaisin kaiken Instaan.

Vierailija
25/33 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan itse ja laillisesti ammattilainen siitä.Talopaketin voi muutella.Mutta kerrostalossa on puolet helpompi asua talvella eikä tarvi miettiä lämmitysjuttuja.

Vierailija
26/33 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa kuin heinänteko kirjoitti:

Varmaan itse ja laillisesti ammattilainen siitä.Talopaketin voi muutella.Mutta kerrostalossa on puolet helpompi asua talvella eikä tarvi miettiä lämmitysjuttuja.

Enpä ole 25 vuoteen miettinyt lämmitysjuttuja muuten kuin talon suunnitteluvaiheessa:)

Maakaasu, sähkö, maalämpö, aurinkolämpö, ilp, kaukolämpö. Siinä ne vaihtoehdot.

Takassa palaa tuli parhaillaan❤

Vierailija
27/33 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa asuu jonkin sortin rakennusinsinööri itse rakentamassaan talossa ja häneltä en ainakaan talosuunnittelua ostais. Ruma talo onnettoman kokoisella tontilla, jota lisäks ympäröiny pienillä rakennuksilla tehden tontista entistä tunkkaisemman näköisen. Luulis, että jos osais piirtää ja suunnitella, niin ymmärtäis jotain tontin pinta-alastakin ja pihasuunnittelusta..

Vierailija
28/33 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Lammi-kivitalon suunnitteli SAFA-arkkitehti. Suunniteltiin juuri meille😊Toimii!

Vierailija
29/33 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helv*tti, miten kädettömiä ihmisiä.

Vierailija
30/33 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten saatiin talomme valmiiksi ja itse suunniteltiin. Arkkitehti piirsi kuvat vain puhtaaksi ja yritti tunkea sinne jotain omia näkemyksiään, ei lämmetty kyllä yhtään. Itse kun on suunniteltu, niin toimii just meille ja tälle tontille.

Vierailija
31/33 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on parempi, hirsitalo (esim. Honkarakenne) vai kivitalo (esim. Lammi)? Onko eroja asuinmukavuudessa, kestävyydessä tms? Tarkoitan nyt täysin uusia taloja. Meillä on miehen kanssa uuden rakennuttaminen mielessä.

Vierailija
32/33 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin vanhan ja remontoisin mieleiseksi. Ai niinhän me tehtiinkin.

Ehkä, jos vaihtaa pitäisi, rahat riittäisi 2-kerroksiseen hirsitaloon manzardikatolla ja ottaisin yhteyttä hirsitalovalmistajiin.

Vierailija
33/33 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on parempi, hirsitalo (esim. Honkarakenne) vai kivitalo (esim. Lammi)? Onko eroja asuinmukavuudessa, kestävyydessä tms? Tarkoitan nyt täysin uusia taloja. Meillä on miehen kanssa uuden rakennuttaminen mielessä.

Hirsitaloa ei saa rakentaa mihin tahansa paitsi jos tekee lautaverhouksen tai rappaa pinnan. Kunnan/kaupungin rakennusmääräyksestä voi lukea tarkemmat vaatimukset. 

Itse pidän kivitalosta, hirsirakentaminen sopii kesämökkeihin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi