Tämä ehkä tyhmin kysymys ikinä...
Lapseni aloittaa päivähoidon pian. Lapsella ja meillä perheellä on ongelmia varmasti suuntaan ja toiseen. Tosin ei olla lastensuojelun asiakkaita, ollaan tosin tavattu pariin otteeseen jne.
No nyt tämä uusi hoitopaikka tulee alkamaan, niin ajattelin että helpommalla päästään kaikki, jos vain annan kaikki neuvola/lääkärilausunnot luettavaksi heille.
Paperisena versiona, mutta mietin olenko sitten itse rikkonut lakia jos luovutan kaikki potilastiedot paperisena omasta tahdosta ja omasta pyynnöstä/lapsen puolesta?
Ehkä olen tyhmä, mutta mietityttää tämä. Anteeksi sekava kirjoitus. Ja meidän perhe on aika sotkussa ja lapsella sairautta.
Kommentit (7)
Saat antaa omat ja huoltamasi lapsen terveystietoja sisältäviä papereita päiväkotiin 😊
Ei huolta. Voit antaa paperit katsottavaksi aivan kenelle vain haluat. Ne ovat sinun ”omaisuuttasi”. Kyllä, myös lapsen osalta kun kyse on alaikäiseltä lapsestasi.
Älä koskaan tulosta paperille mitään, jota et päästä silmistäsi. Anna kannasta ne oikeudet, jotka tarpeelliset.
Kyllä sinun tarkoitus vanhempana on auttaa ja avittaa lasta kasvun taipaleella, eikö niin? Välillä se tarkoittaa, että lapsen oman kasvun ja kehityksen turvaamiseksi sinun on luovutettava ensiarvoisen tärkeät paperit. Tämä tarkoittaa muun muassa lääkärilausuntoja, jotta hoitopaikka kykenee tarjoamaan yksilöllistä apua lapsellesi.
Toivon teille saumatonta yhteistyötä lapsesi edun nimissä. Jos tarvitset apua vanhemmuuteen, pyydä rohkeasti. Esimerkiksi perheneuvola voi auttaa, ainakin enemmän kuin vauvapalsta.
No kiitos tiedosta ja avusta.
Lapsi ollut päiväkodissa nyt 2kk, ei sopeudu ei millään. Koko päivän itkee ja vieminen on ihan raastavaa ainakin meille vanhemmille. Itkee ja kirkuu, äitiä huutaa mikä kuuluu ulos asti. Itse olen herkkä. Itse en henkisesti jaksa tätä enää, uusi paikka olisi jo.
Jatkuvasti sairaana. Lapsella ongelmia kehityksessä, mitkä pahentuneet sitten tämän päivähoidon alkamisen jälkeen paljon. Yrittänyt jopa "karata" usean kerran, osaa avata ulko-ovia hyvin.
Heti kun ollaan haettu pois, huomattu että on itkenyt koko päivän ja ensimmäisenä juoksee ulko-ovesta ulos, isän kanssa. Ei syö hoidossa myöskään ollenkaan.
Ehkä olen itse sekaisin, mutta ei hyvältä näytä. Kun olen itse tälläinen itkuherkkä piipertäjä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinun tarkoitus vanhempana on auttaa ja avittaa lasta kasvun taipaleella, eikö niin? Välillä se tarkoittaa, että lapsen oman kasvun ja kehityksen turvaamiseksi sinun on luovutettava ensiarvoisen tärkeät paperit. Tämä tarkoittaa muun muassa lääkärilausuntoja, jotta hoitopaikka kykenee tarjoamaan yksilöllistä apua lapsellesi.
Toivon teille saumatonta yhteistyötä lapsesi edun nimissä. Jos tarvitset apua vanhemmuuteen, pyydä rohkeasti. Esimerkiksi perheneuvola voi auttaa, ainakin enemmän kuin vauvapalsta.
Se olisi tarkoitus. Vaikka papereissa, on niitä ei niin imartelivia asioita meistä vanhemmista. Lapsikin jo menossa käymään neurologilla jne. Haluan vain että tämä helpottaisi ja hoitopaikka hyväksyy meidät niinkuin ollaan.
Tosin ei olla nyt niin pahoja, että lastensuojelu edes kehtasi puuttua. Itse jopa miettinyt että itse sinne olen yhteydessä uudestaan.
Ap
Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä 🤗