Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko teinin 17v lähteä viikonlopuksi kavereiden kanssa laskettelureissulle?

Vierailija
10.02.2021 |

Olisivat siis yötä. Yksi pojista jo 18v. Kovasti tuo kinuaa. En tiedä

Kommentit (126)

Vierailija
61/126 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin.

Vierailija
62/126 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota palaveri niiden toisten teinien vanhempien kanssa ja päättäkää asia aikuisen vastuulla yhdessä. Jokainen pysyy päätöksessä. Ilmoitat asian alaikäisellesi. Ei reissuun. Jotain muuta ikätasolle sopivaa turvallista tekemistä kyllä keksitte/löytyy.

Kanna vastuusi huoltajana!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/126 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ainakaan hakisi viinaa eli en ns. antaisi luvan kanssa lähteä, mutta menisihän se joka tapauksessa jos välttämättä haluaisi.

Vierailija
64/126 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden, jotka kieltää edelleen jo 17-vuotiaalta kaiken, lapset on sitten niitä, jotka irrottelee kunnolla täysi-ikäistyttyään ja viimeistään opiskelemaan lähdettyään.

Vierailija
65/126 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden, jotka kieltää edelleen jo 17-vuotiaalta kaiken, lapset on sitten niitä, jotka irrottelee kunnolla täysi-ikäistyttyään ja viimeistään opiskelemaan lähdettyään.

Ei päästä hakemaan koronaa hiihtokeskuksesta=kieltää kaiken?

Olet ilmeisesti teini, kun noin suuri tarve teatraaliseen uhriutumiseen :)

Vierailija
66/126 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen lapseni antaisin ja toisen en. Ovat ihan erilaisia

Vierailija
67/126 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ainakaan kaikkea kielletä. Kielletään vaan menemästä laskettelureissulle koronakeskukseen. 

Vierailija
68/126 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet tuon ikäiset jo asuu omillaan.

Vierailija
69/126 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 17v muutti juuri pois kotoa, täyttää kyllä kuukauden kuluttua 18. En kyllä tiedä miten mun onnistuisi lähteminen estää.

Vierailija
70/126 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en antaisi. Pitäkää tiukkana mutsina. Ryyppäjäiseksihän tuo viikonloppu menee eikä alaikäiset saa juoda. Toisekseen jos menevät autolla johon vanhin pojista on saanut kortin max. pari kuukautta aiemmin (jos siis ovat suunnilleen samanikäisiä) niin se ajaminen voi kaveripaineessa olla holtitonta. Ei ei.

Köyttäisikö, veisitkö netin, puhelimen , pankkikortin, vai miten ?

Tuossa siis sinun keinosi saada lapset tottelemaan. Sääliksi käy lapsiasi. 

Niin, mitä sinä siis sanot lapsillesi kun kysyvät vanhojen  päivine tanssien sijaan oikein lähteä vaikka lasketteluviikonloppuun ? mielelläni otan kaikki hyvän kasvattajan neuvosi vinkkisi vastaan, miten kuuluu sanoa ?

"Et mene" Hyvin yksinkertainen lause, jonka lapseni ymmärtää erinomaisesti. Toki hänellä ymmärrys riittää niin paljon, ettei hän tuollaista reissua edes harkitse. Hänet on kasvatettu vastuulliseksi. 

no ihana miten yksinkertainen lause riittää yksinkertaisuudessaan.  Moni muu nuori vähän kyseenalaistaa ja sekin on ihan hyvästä, opinnoissa sitäkin opetetaan

Vierailija
71/126 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa voivat mennä minne lystäävät. Niin kauan kuin oma lapseni asuu minun kattoni alla, minä päätän meneekö laskettelemaan vai ei. 

Vierailija
72/126 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa voivat mennä minne lystäävät. Niin kauan kuin oma lapseni asuu minun kattoni alla, minä päätän meneekö laskettelemaan vai ei. 

Ai 18-vuotiaankin?😂

Vierailija
73/126 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin mennä. Toki karanteenissa pitäisi olla ennen takaisin tulemista. Missäkö? Niin, siinä nuorelle pohdittavaa. Meillä asuu mun sairas isä joten koronaa ei tuollaisen vastuuttomuuden takia saisi tuoda

Vierailija
74/126 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en antaisi. Pitäkää tiukkana mutsina. Ryyppäjäiseksihän tuo viikonloppu menee eikä alaikäiset saa juoda. Toisekseen jos menevät autolla johon vanhin pojista on saanut kortin max. pari kuukautta aiemmin (jos siis ovat suunnilleen samanikäisiä) niin se ajaminen voi kaveripaineessa olla holtitonta. Ei ei.

Köyttäisikö, veisitkö netin, puhelimen , pankkikortin, vai miten ?

Tuossa siis sinun keinosi saada lapset tottelemaan. Sääliksi käy lapsiasi. 

Niin, mitä sinä siis sanot lapsillesi kun kysyvät vanhojen  päivine tanssien sijaan oikein lähteä vaikka lasketteluviikonloppuun ? mielelläni otan kaikki hyvän kasvattajan neuvosi vinkkisi vastaan, miten kuuluu sanoa ?

"Et mene" Hyvin yksinkertainen lause, jonka lapseni ymmärtää erinomaisesti. Toki hänellä ymmärrys riittää niin paljon, ettei hän tuollaista reissua edes harkitse. Hänet on kasvatettu vastuulliseksi. 

no ihana miten yksinkertainen lause riittää yksinkertaisuudessaan.  Moni muu nuori vähän kyseenalaistaa ja sekin on ihan hyvästä, opinnoissa sitäkin opetetaan

Tervejärkinen nuori ei kyseenalaista, koska tietää itsekin, ettei korona-aikaan ole fiksua lähteä rellestämään kaveriporukalla. On katsos opiskellut sen verran, että ymmärtää, mitä tarkoittaa altistumisriski, pandemia, suositus välttää kokoontumisia jne. Harmi, jos sinun lapsesi ei edes melkein vuodessa ole noin perusasioita oppinut. 

Vierailija
75/126 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitusluontoinen asiahan tuo käytännössä olisi, tuskin soittaisin poliiseja perään kun ei ole lapsesta kyse.

Vierailija
76/126 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No antaisin. Ei se siellä kotona hautomalla sen fiksummaksi muutu. Oma poikani täyttää kesällä 18 (eli on nyt 17) ja ovat lähdössä kavereineen hiihtolomalla laskettelureissulle.

Vierailija
77/126 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai 18-vuotiaankin?😂

Kyllä vaan. Jos haluaa vapautta säännöistä, muuttaa omilleen. Oma tupa oma lupa, minun tupa minun lupa. 

Vierailija
78/126 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi. Ei korona-aikaan eikä alaikäisenä muutenkaan

Vierailija
79/126 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En antaisi, jos ei ole aikuista mukana. Ap. Sinä olet vastuussa 17-vuotiaasta.

Moni 17-vuotias jo asuukin omillaan. Sama kai se on kokoontuuko ne pieneen opiskelijakämppään vai isoon mökkiin. Eiköhän se mökki parempi vaihtoehto ole?

Vierailija
80/126 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai 18-vuotiaankin?😂

Kyllä vaan. Jos haluaa vapautta säännöistä, muuttaa omilleen. Oma tupa oma lupa, minun tupa minun lupa. 

No kun hänen ei tarvitse sun lupaa minnekään enää. Jos toki vaihdatat lukot, ettei sitten enää pääse kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän