Onko enkeleitä oikeasti?
Kommentit (104)
Jos rukoilet enkeliä, muista erottaa sanoissa (ja muutenkin) hyvyyden enkeli ja langennut enkeli toisistaan. Enkeli se on langennutkin enkeli. Rukous olisi hyvä sanoa omalle jumalallesi, mutta valitse hyvä jumala, ellei uskosi ole jokin muu. Usko itseensä on hyvä usko, jos ei tee muille haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, etteivät enkelit suojele edes pikkulapsia pedofiileiltä, saa minut uskomaan, ettei mitään enkeleitä tai "hyviä voimia" ole olemassakaan, saati hyvää Jumalaa.
Olen tavannut kaltaisiani muita hyväksikäytetettyjä, eikä kukaan ole kokenut että sellainen kärsimys olisi jalostanut. Päinvastoin moni on lannitettuja, typistettyjä alisuorittajia ja jaksamisen äärirajoilla.
Muuten, myös itsemurhia tapahtuu, mutta ne on salassapidettäviä. Moni vie salaisuuden hautaan.Miten määrittelet tuon jalostumisen? Tekeekö se ihmisestä huonomman, jos hän on lannistunut tai töissä tai elämässä ylipäätäänsä alisuoriutuja?
Minusta ihmisen arvoa ei voi mitata millään, sillä jokainen ihminen on Jumalan luoma. Ja ainakin ihmisen hyvyys pitäisi mitata korkeintaan sillä miten kohtelee muita ihmisiä, eikä esimerkiksi miten pärjää elämässä.
Tekeekö se ihmisestä paremman, jos tämä kokee väkivaltaa lapsena? Eikös se ollut se Herran ajatus siinä, ettei enkelit saa puuttua tapahtumaan?
Ei tietenkään tee, en ole sellaista edes väittänyt. Herran ajatuksia (Oletan, että tarkoitat tällä Jumalaa.) ei tiedä kukaan ihminen, joten tuohon en osaa vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs se tämä oli?? Muutamia vuosia sitten olin hyvin väsynyt,kärsin pahoista uniongelmista,kunlapsi oli valvottanut niin kauan.Pahalla mielellä menin sänkyyn,unta en saanut.Makasin siis täysin valveilla sängyssäni.Lasteni kerrossänky oli seinän vieressä,mun keskilattialla.Näin kun kirkas värisevä pala valoa lensi ikkunan läpi ja jäi lasten kerrossängyn laitaan kiinni.Tyttären puolelle sänkyä.Siinä hän värisi hiemen sykkien.Mua pelotti ja menin peiton alle piiloon.Katselin sieltä valoa,oli siinä ehkä noin 20 min.Sitten valo lensi huoneen nurkkaan ja alkoi laajentua.Se laajeni niin,että KOKO huone nurkasta nurkkaan oli TÄYNNÄ valoa.Siitä ei tullut varjoja ollenkaan.Ihmeissäni katselin tuota valoa,kurkkasin ikkunasta ulos,mitään mistä olisi heijastunut valoa esim.auto ei ollut.Ulkona oli sysipimeää.Huoneessa valoisaa,kuin kuu olisi tungettu huoneeseen paistamaan.Katselin vähän aikaa ihmeissäni tätä näkyä ja menin takas sänkyyn.Valo oli ja pysyi.Yhtäkkiä minut valtasi niin suunnaton rauhan ja rakkauden tunne,ettei se ole ihmisestä.Se ei voinut olla,kuin Jumalasta.Ei ole mitään hätää,kaikki on hyvin,tuntui jokin sanovan.Nukahdin ja aamulla valo oli poissa.Valo viipyi luonamme ainakin 1,5-2h. Eli onko enkeleitä??? Mielestäni on.Ja tämä tarina on TOSI.Ei ole mitään tarvetta mulla valehdella tänne.Oletko kokenut vastaavaa???
Minä näin satunnaisia valoilmiöitä vuosikausia sen jälkeen, kun lasiaiseni oli vioittunut. Edelleen kerran pari vuodessa näkyy valoa, jolla ei ole lähdettä. Myös silmät kiinni.
Tässä kysyttiin varmasti yliluonnollisista tai selittämättömistä kokemuksista, ei sellaisista jotka ovat selitettävissä kuten sinun tapauksessasi.
Muuttuisiko asia sillä, jos en tietäisi lasiaisen vioittuneen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, etteivät enkelit suojele edes pikkulapsia pedofiileiltä, saa minut uskomaan, ettei mitään enkeleitä tai "hyviä voimia" ole olemassakaan, saati hyvää Jumalaa.
Olen tavannut kaltaisiani muita hyväksikäytetettyjä, eikä kukaan ole kokenut että sellainen kärsimys olisi jalostanut. Päinvastoin moni on lannitettuja, typistettyjä alisuorittajia ja jaksamisen äärirajoilla.
Muuten, myös itsemurhia tapahtuu, mutta ne on salassapidettäviä. Moni vie salaisuuden hautaan.Miten määrittelet tuon jalostumisen? Tekeekö se ihmisestä huonomman, jos hän on lannistunut tai töissä tai elämässä ylipäätäänsä alisuoriutuja?
Minusta ihmisen arvoa ei voi mitata millään, sillä jokainen ihminen on Jumalan luoma. Ja ainakin ihmisen hyvyys pitäisi mitata korkeintaan sillä miten kohtelee muita ihmisiä, eikä esimerkiksi miten pärjää elämässä.
Tekeekö se ihmisestä paremman, jos tämä kokee väkivaltaa lapsena? Eikös se ollut se Herran ajatus siinä, ettei enkelit saa puuttua tapahtumaan?
Miten tämä liityy edellisen kommentin kysymyksiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs se tämä oli?? Muutamia vuosia sitten olin hyvin väsynyt,kärsin pahoista uniongelmista,kunlapsi oli valvottanut niin kauan.Pahalla mielellä menin sänkyyn,unta en saanut.Makasin siis täysin valveilla sängyssäni.Lasteni kerrossänky oli seinän vieressä,mun keskilattialla.Näin kun kirkas värisevä pala valoa lensi ikkunan läpi ja jäi lasten kerrossängyn laitaan kiinni.Tyttären puolelle sänkyä.Siinä hän värisi hiemen sykkien.Mua pelotti ja menin peiton alle piiloon.Katselin sieltä valoa,oli siinä ehkä noin 20 min.Sitten valo lensi huoneen nurkkaan ja alkoi laajentua.Se laajeni niin,että KOKO huone nurkasta nurkkaan oli TÄYNNÄ valoa.Siitä ei tullut varjoja ollenkaan.Ihmeissäni katselin tuota valoa,kurkkasin ikkunasta ulos,mitään mistä olisi heijastunut valoa esim.auto ei ollut.Ulkona oli sysipimeää.Huoneessa valoisaa,kuin kuu olisi tungettu huoneeseen paistamaan.Katselin vähän aikaa ihmeissäni tätä näkyä ja menin takas sänkyyn.Valo oli ja pysyi.Yhtäkkiä minut valtasi niin suunnaton rauhan ja rakkauden tunne,ettei se ole ihmisestä.Se ei voinut olla,kuin Jumalasta.Ei ole mitään hätää,kaikki on hyvin,tuntui jokin sanovan.Nukahdin ja aamulla valo oli poissa.Valo viipyi luonamme ainakin 1,5-2h. Eli onko enkeleitä??? Mielestäni on.Ja tämä tarina on TOSI.Ei ole mitään tarvetta mulla valehdella tänne.Oletko kokenut vastaavaa???
Minä näin satunnaisia valoilmiöitä vuosikausia sen jälkeen, kun lasiaiseni oli vioittunut. Edelleen kerran pari vuodessa näkyy valoa, jolla ei ole lähdettä. Myös silmät kiinni.
Tässä kysyttiin varmasti yliluonnollisista tai selittämättömistä kokemuksista, ei sellaisista jotka ovat selitettävissä kuten sinun tapauksessasi.
Ei välttämättä, se että näkee pelkkää valoa ei ole automaattisesti yliluonnollinen kokemus. Niihin liittyy yleensä muutakin.
Jotkut näkee humalassa pikku-ukkojakin. Ei silloinkaan ole varmaan yliluonnollisesta kokemuksesta kyse, vaan aivot on vaurioituneet alkoholinkäytön seurauksena.
On olemassa. Meditoin paljon ja se on ilmeisesti edesauttanut kolmannen silmän avautumisessa ja olen tuntenut enkelien läsnäoloa, nähnyt valonvälähdyksiä ja valopalloja moneen otteeseen. Henkioppaani olen tavannut eläimen muodossa unissani.
Mikä se henkiopas on mistä täällä puhutaan? Miten eroaa enkeleistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä, se että näkee pelkkää valoa ei ole automaattisesti yliluonnollinen kokemus. Niihin liittyy yleensä muutakin.
Jotkut näkee humalassa pikku-ukkojakin. Ei silloinkaan ole varmaan yliluonnollisesta kokemuksesta kyse, vaan aivot on vaurioituneet alkoholinkäytön seurauksena.
Mutta jos väittäisin, että valoilmiöt olivat yliluonnollisia, yliluonnollisiin kokemuksiin uskovat ottaisivat ne tosissaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monenlaisia eri henkiolentoja on, sekä meidän että muissa ulottuvuuksissa. Enkelit eivät kylläkään ole mitään new agen maalailemia olentoja, jotka noin vain puuttuisivat ihan kenen tahansa tavistallukan elämään.
Veljeni sai aikanaan lapsena vakavan sairaskohtauksen ja oli kuolla. Eräs toinen henkilö oli silloin hänen luonaan ja näki veljeni vieressä enkelin, joka makasi lattialla. Veljeni on ihan tavallinen suomalainen mies.
Enkeli oli sanonut veljelleni ja huoneessa olijalle, että "Matin ei ole vielä aika lähteä".
(Nimi muutettu) Veli oli tuossa vaiheessa jo tajuton, hänet vietiin ambulanssiila sairaalaan ja hän jäi henkiin. Nykyään hän on oikein reipas ja terve nuorimies.
Siis veljeni muuten makasi lattialla, koska hän oli menettämässä tajuntansa.
Ei se enkeli, että kukaan ei saa väärää kuvaa. : )
Käsitin että enkeli makasi lattialla, ja ihmettelin että miksi, otti rennosti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monenlaisia eri henkiolentoja on, sekä meidän että muissa ulottuvuuksissa. Enkelit eivät kylläkään ole mitään new agen maalailemia olentoja, jotka noin vain puuttuisivat ihan kenen tahansa tavistallukan elämään.
Veljeni sai aikanaan lapsena vakavan sairaskohtauksen ja oli kuolla. Eräs toinen henkilö oli silloin hänen luonaan ja näki veljeni vieressä enkelin, joka makasi lattialla. Veljeni on ihan tavallinen suomalainen mies.
Enkeli oli sanonut veljelleni ja huoneessa olijalle, että "Matin ei ole vielä aika lähteä".
(Nimi muutettu) Veli oli tuossa vaiheessa jo tajuton, hänet vietiin ambulanssiila sairaalaan ja hän jäi henkiin. Nykyään hän on oikein reipas ja terve nuorimies.
Se on voinut ihan hyvin olla jokin muukin henkiolento, esimerkiksi ns. henkiopas. Nykyihmiset eivät oikein edes tiedä muista kuin enkeleistä, niin sen takia moni tietenkin ensimmäiseksi ajattelee sellaista.
No periaatteessa kuka tahansa toisesta maailmasta, oli kyse sitten enkelistä tai henkioppaasta. Minulle se on ihan sama, hyvä henki joka tapauksessa.
Kaikki enkelit eivät ole hyviä, eikä kristinusko tunne henkioppaita. Nämä ovat aina eksyttäjiä, siis pahoja henkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisessä Mooseksen kirjassa (6:1-4) sanotaan: ”Kun ihmiset alkoivat lisääntyä maan päällä ja heille syntyi tyttäriä, jumalien pojat huomasivat, että ihmisten tyttäret olivat kauniita, ja he ottivat näistä vaimoikseen keitä halusivat.” Jumalien poikien, ”Ben Eloha”, on perinteisesti katsottu olleen joidenkin satojen suuruinen joukko ja laskeutuneen maan päälle Hermonvuorelle. Tämä oli erityisen pyhä paikka kanaanilaisille ja heidän maansa vallanneille heprealaisille. Aikojen saatossa sen rinteille on rakennettu temppeleitä niin Baalille, Zeukselle, Heliokselle, Panille kuin Astartellekin.
Kun kaksisataa ”langennutta enkeliä” laskeutui Hermonvuorelle, ne olivat niin vaikuttuneita ihmisnaisten kauneudesta, että käyttivät materiaalisia kehojaan seksiin näiden kanssa. Tämä herätti Jumalan vihan, ja raamatun mukaan tämän ristisiittoisuuden seurauksena syntyi jälkeläisiä, jotka olivat puoliksi enkeleitä ja puoliksi ihmisiä. Näitä jälkeläisiä kutsuttiin myös nimellä ”Nefelim” tai ”Nephilim”, ja niitä pidettiin aikoinaan maapalloa asuttaneena jättiläisrotuna. Langenneet enkelit opettivat vaimoilleen ja lapsilleen uusia teknologisia taitoja, maagisia kykyjä ja okkulttista viisautta. Tämä viittaa siihen, että erilaiset psyykkiset kyvyt ja maagiset voimat ovat siirtyneet alkujaan perintönä näiltä enkeleiltä varhaisille ihmisille. Luciferisessa perinteessä nämä kyvyt tunnetaan vertauskuvallisilla termeillä ”noitaveri” tai ”haltiaveri”, viitaten noitien ja velhojen geneettiseen verenperintöön.
'Jumalien pojat'... Arjalaisheimojen jäseniä kutsuttiin joskus jumaliksi Välimeren ja Lähi-idän alueella. Samaiset heimot tunnetaan myös Raamatun heimoina, esim. Gad oli katti/gootit.
Sithckinin(nimi kirjoitettiin jotenkin noin) sumerin käännösten mukaan igigit, jotka olivat anunnakeja tai vastaavia, tekivät lakon, koska olivat kyllästyneitä työskentelemään jatkuvasti kaivoksilla jne. He kapinoivat Enliliä vastaan ja ottivat puolisoikseen ihmisiä. Enlil ei hyväksynyt sekasiittoisuutta, mutta Enki piti kapinoitsijoiden puolta.
Ei ole, eikä ole ikinä ollutkaan. Vähän valoja näihin juttuihin..
Vierailija kirjoitti:
Mikä se henkiopas on mistä täällä puhutaan? Miten eroaa enkeleistä?
(Tuli muuten vastaan enkelinumeroita tätä viestiä kirjoittaessa. Tuon videon peukuista YouTubessa tulee numerosarja 888 ja tarkastusnumero tälle viestille on 111 :)
Enkelit kommunikoivat kanssamme mm. numerosarjojen avulla, jos jotakin kiinnostaa lukea, niin täältä löytyy lisätietoa
https://www.ask-angels.com/spiritual-guidance/angels-and-numbers/ )
Vierailija kirjoitti:
Kristinusko on vääristeltyä historiaa. En ymmärrä mikä faktoissa ja historiassa on niin vaikea ymmärtää. Suurin osa 'ihmisiksi' nimettyjä ei ole muita kuin apinoita, siis biologisestikin apinoita. Miksi ihmeessä mikään tai kukaan kehittyneempi olio kulkisi apinoiden perässä 'suojelemassa' näitä? Pikemminkin asia on päinvastoin, tulee tautia kuten koronaa, sotia, ydiniskuja.. Tavoitteena on siivota maaplaneetta rtardeista kiipijäapinoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on voinut ihan hyvin olla jokin muukin henkiolento, esimerkiksi ns. henkiopas. Nykyihmiset eivät oikein edes tiedä muista kuin enkeleistä, niin sen takia moni tietenkin ensimmäiseksi ajattelee sellaista.
No periaatteessa kuka tahansa toisesta maailmasta, oli kyse sitten enkelistä tai henkioppaasta. Minulle se on ihan sama, hyvä henki joka tapauksessa.
Kaikki enkelit eivät ole hyviä, eikä kristinusko tunne henkioppaita. Nämä ovat aina eksyttäjiä, siis pahoja henkiä.
Mitäpä jos kristinukso ei olekaan se äärimmäinen totuus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristinusko on vääristeltyä historiaa. En ymmärrä mikä faktoissa ja historiassa on niin vaikea ymmärtää. Suurin osa 'ihmisiksi' nimettyjä ei ole muita kuin apinoita, siis biologisestikin apinoita. Miksi ihmeessä mikään tai kukaan kehittyneempi olio kulkisi apinoiden perässä 'suojelemassa' näitä? Pikemminkin asia on päinvastoin, tulee tautia kuten koronaa, sotia, ydiniskuja.. Tavoitteena on siivota maaplaneetta rtardeista kiipijäapinoista.
Pysy apinoissasi.
Eri asia on ihminen ja koko muu luomakunta johon kuuluu myös enkelit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos väittäisin, että valoilmiöt olivat yliluonnollisia, yliluonnollisiin kokemuksiin uskovat ottaisivat ne tosissaan?
Riippuu ihmisestä ja miten sen kokemuksesi kuvailisit. Se ei myöskään tarkoita sitä, että mitään yliluonnollista ei voi tapahtua vain sen vuoksi. että sinä huijaat.
P.erkele s.atana ei todellakaan ole. Miksi uskot näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis veljeni muuten makasi lattialla, koska hän oli menettämässä tajuntansa.
Ei se enkeli, että kukaan ei saa väärää kuvaa. : )
Käsitin että enkeli makasi lattialla, ja ihmettelin että miksi, otti rennosti?
Hyvä, että asia sitten oikaistiin myös sinun kannaltasi. : )