Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko enkeleitä oikeasti?

Vierailija
10.02.2021 |

Liikkuvatko ne keskuudessamme ihmishahmossa?

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piirustuksia, jotka perustuvat Raamatun kuvaukseen enkeleistä:

https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-c38cbcbe2c9aa42c6c51620f5eca0424

https://i.redd.it/rpkderxn3ku41.jpg

10:9 Ja minä näin, ja katso: kerubien kohdalla oli neljä pyörää, yksi pyörä aina yhden kerubin ohella, ja pyörät olivat näöltään niinkuin krysoliittikivi.

10:10 Ja niillä neljällä näytti olevan sama muoto, niinkuin olisi ollut sisäkkäin pyörä pyörässä.

10:11 Ne kulkivat neljään eri suuntaansa, kun kulkivat. Kulkiessaan ne eivät kääntyneet, sillä minnepäin etumainen meni, sinne ne kulkivat sen jäljessä; ne eivät kääntyneet kulkiessaan.

10:12 Ja niillä oli koko ruumis ja selät ja kädet ja siivet ja pyörät täynnä silmiä, yltympäri.

10:13 Niillä neljällä oli pyöränsä; ja pyöriä nimitettiin minun kuulteni "rattaiksi."

10:14 Ja kullakin oli neljät kasvot: yhdet kerubinkasvot, toiset ihmiskasvot, kolmannet leijonankasvot ja neljännet kotkankasvot.

Mahtoi olla hyvä sienisaalis niihin aikoihin kun tuota kirjoitettiin. 

Sinulle ei ole ilmoitettu mitä taivaassa on.

Vierailija
62/104 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, etteivät enkelit suojele edes pikkulapsia pedofiileiltä, saa minut uskomaan, ettei mitään enkeleitä tai "hyviä voimia" ole olemassakaan, saati hyvää Jumalaa.

Olen tavannut kaltaisiani muita hyväksikäytetettyjä, eikä kukaan ole kokenut että sellainen kärsimys olisi jalostanut. Päinvastoin moni on lannitettuja, typistettyjä alisuorittajia ja jaksamisen äärirajoilla.

Muuten, myös itsemurhia tapahtuu, mutta ne on salassapidettäviä. Moni vie salaisuuden hautaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, etteivät enkelit suojele edes pikkulapsia pedofiileiltä, saa minut uskomaan, ettei mitään enkeleitä tai "hyviä voimia" ole olemassakaan, saati hyvää Jumalaa.

Miksi kuvittelette että henkimaailma on jokaista pahaa maailmassa estämässä?

Vierailija
64/104 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos enkeleitä on, niillä on tosi huonot työnjohtajat. Jatkuvasti ihmisiä putoilee jäihin ja kuolee onnettomuuksissa, kun suojelusenkelit katselevat toiseen suuntaan.

Kutitti juuri nenää, mutta raapimalla se tunne lähti. En kai vain raapaissut vahingossa enkeliä, joka yritti osoittaa olemassaolonsa tökkimällä minua nenään?

Et ymmärrä koko pointtia. Enkelit toimivat Jumalan tahdon mukaan. Kaikki me kuolemme joskus, se on vain ajas kysymys milloin ja sitä h-hetkeä ei enkelit voi tai halua estää. Sitten palaamme Jumalan luokse.

Jos kerran jumalan tahto ohjailee maailman menoa, mihin niitä enkeleitä tarvitaan?

Suojelemaan ja ohjaamaan ihmisiä elämässä. Täällä maailmassa toimii myös paha henkimaailma ja Saatana, ja myös ihmiset tekevät pahaa toisilleen. ERI

Jumala ei siis osannut olla luomatta pahoja henkiä ja Saatanaa? Eikä onnistunut luomaan ihmisistä kilttejä toisilleen. Mokailiko Jumala kieli poskessa vai oliko ihan vain tumpelo?

Saatana on langennut enkeli. Jumala loi aluksi sekä hänet että ihmiset hyväksi.

Saatana ja jotkut muut enkelit kääntyivät Jumalaa vastaan, samoin ihminen lankesi myöhemmin syntiin. Tämähän kaikki kuvataan Raamatussa, ja Suomessa varmaan jokainen on joskus jossakin Raamattua lukenut tai kuullut siitä koulun uskontotunnilla.

Jumala antoi sekä enkeleille että ihmiselle vapaan tahdon, joten Hän ei joko voinut tai halunnut estää noita asiota tapahtumasta.

Jumalalta siis loppuivat neuvot ja voimat. Juttuja sillä kyllä piisaa. Miten uskallat luottaa siihen, että taivasta on olemassa? Jospa Jumala mokasi siinäkin ja nyt vain uskottelee, että kuoleman jälkeen on sitten kivaa, mutta todellisuudessa maahan kuopatut pysyvät kuopissaan tai taivas onkin olemassa, mutta siellä on kahvinkeitin rikki ja kahvimaitokin mennyt toissa vuonna vanhaksi.

Jumala ei ole koskaan mokannut missään .Se on sinun tulkintasi.

" Kun Jumala näki heidän tekonsa, että he kääntyivät pois pahalta tieltänsä, niin Jumala katui sitä pahaa, minkä hän oli sanonut tekevänsä heille, eikä tehnyt sitä"

"niin Herra katui tehneensä ihmiset maan päälle, ja hän tuli murheelliseksi sydämessänsä.

Ja Herra sanoi: "Minä hävitän maan päältä ihmiset, jotka minä loin, sekä ihmiset että karjan, matelijat ja taivaan linnut; sillä minä kadun ne tehneeni". "

Vierailija
65/104 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkeleistä, jumalista, pahoista hengistä ja saatanoista saa mällätä sivukaupalla, mutta mainitsepa NOIDAT, ja koko ketju poistuu hetkessä. Katsokaapa vaikka. :D

Noidista olisi ihan mielenkiintoista keskustella, vaikka en niistä mitään tiedäkään.

Et puhu tässä nyt varmaan luudalla lentävistä noidista, jotka asuvat Kyöpelinvuorella. :D

Vierailija
66/104 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos, tuollaisissa tapauksissa kyse on siitä, että lapselle tapahtuvat asiat ovat Jumalan tahto, eikä enkelit voi sen takia puuttua.

Se voi olla myös Jumalan tahto, niin kauhealta kuin se kuulostaa. Asioita ei välttämättä tapahdu syyttä, edes pahoja asioita. Lapsesta voi tuon jälkeen kasvaa empaattinen ja muita ymmärtävä ja auttava aikuinen. Hän pystyy ymmärtämään esim. huonmompiosaisia oman kokemuksensa pohjalta.

Niin minä koen ainakin itselleni tapahtuneen, sillä elin väkivaltaisen ja traumaattisen lapsuuden. Minua ei tosin käytetty seksuaalisesti hyväksi, muuta väkivaltaa koin kyllä ja paljon.

Jahas, että Herra katsoo parhaaksi opettaa lapselle vähän nöyryyttä lähettämällä Jammu-sedän tämän tykö? Ja setähän myös vain toteuttaa Herran tahtoa, ja se on hyvä asia?

Periatteessa kyllä. Pahat teot on tietysti ihmisestä tai jopa Saatanasta lähtöisin, mutta sille voi olla syynsä miksi Jumala antaa tuollaisia tapahtua.

Minä en ainakaan olisi luultavasti sama ihminen ilman rankkaa lapsuutta, niin hyvässä kuin pahassa. Se on silti myös opettanut minua paljon elämässä ja saanut aikaan sen , että kykyenen asettumaan helpommin huonompiosaisten ja lasten asemaan kuin moni muu aikuinen.

John Wayne Gacykään ei varmaan olisi ollut sama ihminen ilman rankkaa lapsuutta.

Vierailija
67/104 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua miten paljon tällä palstalla on kaikkeen hömppään uskovia hihhuleita. Tosielämässä heihin törmää paljon harvemmin. Tai sitten tunnen vain harvinaisen viisaita ihmisiä...

Ihmisillä on todella paljon yliluonnollsia kokemuksia. Ja ei todellakaan vain uskovaisilla ja "hihhuleilla", vaan kaikenlaisilla ihmisillä. Varmasti sinäkin olet sellaisia ihmisiä tietämättäsi tavannut tai jopa tunnet.

Tällaisista asioista ei voi vain puhua ääneen missään normaalissa arkisissa tilanteissa ja ihmisten välisissä kohtaamisissa, koska monet pelkäävät että heitä pidetään hulluina. Ja näköjään aihetta siihen pelkoon on, tälläkin palstalla sinä ja monet muut vain naureskelette ihmisille, joilla on yliluonnollisia kokemuksia.

Vierailija
68/104 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos enkeleitä on, niillä on tosi huonot työnjohtajat. Jatkuvasti ihmisiä putoilee jäihin ja kuolee onnettomuuksissa, kun suojelusenkelit katselevat toiseen suuntaan.

Kutitti juuri nenää, mutta raapimalla se tunne lähti. En kai vain raapaissut vahingossa enkeliä, joka yritti osoittaa olemassaolonsa tökkimällä minua nenään?

Et ymmärrä koko pointtia. Enkelit toimivat Jumalan tahdon mukaan. Kaikki me kuolemme joskus, se on vain ajas kysymys milloin ja sitä h-hetkeä ei enkelit voi tai halua estää. Sitten palaamme Jumalan luokse.

Jos kerran jumalan tahto ohjailee maailman menoa, mihin niitä enkeleitä tarvitaan?

Suojelemaan ja ohjaamaan ihmisiä elämässä. Täällä maailmassa toimii myös paha henkimaailma ja Saatana, ja myös ihmiset tekevät pahaa toisilleen. ERI

Jumala ei siis osannut olla luomatta pahoja henkiä ja Saatanaa? Eikä onnistunut luomaan ihmisistä kilttejä toisilleen. Mokailiko Jumala kieli poskessa vai oliko ihan vain tumpelo?

Saatana ja jotkut muut enkelit kääntyivät Jumalaa vastaan, samoin ihminen lankesi myöhemmin syntiin. Tämähän kaikki kuvataan Raamatussa, ja Suomessa varmaan jokainen on joskus jossakin Raamattua lukenut tai kuullut siitä koulun uskontotunnilla.

Jumala antoi sekä enkeleille että ihmiselle vapaan tahdon, joten Hän ei joko voinut tai halunnut estää noita asiota tapahtumasta.

Jumalalta siis loppuivat neuvot ja voimat. Juttuja sillä kyllä piisaa. Miten uskallat luottaa siihen, että taivasta on olemassa? Jospa Jumala mokasi siinäkin ja nyt vain uskottelee, että kuoleman jälkeen on sitten kivaa, mutta todellisuudessa maahan kuopatut pysyvät kuopissaan tai taivas onkin olemassa, mutta siellä on kahvinkeitin rikki ja kahvimaitokin mennyt toissa vuonna vanhaksi.

Hmm, pitäisikö hautaan ottaa kaikenvaralta omat maidot?

Ne menevät kyllä vanhaksi jo tempausta odotellessa.

Toisaalta taas joku minulle aikoinaan selitti, että taivaan porteilla ihminen unohtaa ne helvettiin joutuneet rakkaansa ja kaiken muunkin ikävän. Ehkä siinä pikalobotomian ohessa unohtuu sekin, millainen kahvi on hyvää, ja iäisyys vietetään siinä uskossa, että kokkareinen maitokahvi on Taivaallista.

Vierailija
69/104 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ainakaan tällä palstalla.

Se on ainakin varmaa..

Vierailija
70/104 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos, tuollaisissa tapauksissa kyse on siitä, että lapselle tapahtuvat asiat ovat Jumalan tahto, eikä enkelit voi sen takia puuttua.

Se voi olla myös Jumalan tahto, niin kauhealta kuin se kuulostaa. Asioita ei välttämättä tapahdu syyttä, edes pahoja asioita. Lapsesta voi tuon jälkeen kasvaa empaattinen ja muita ymmärtävä ja auttava aikuinen. Hän pystyy ymmärtämään esim. huonmompiosaisia oman kokemuksensa pohjalta.

Niin minä koen ainakin itselleni tapahtuneen, sillä elin väkivaltaisen ja traumaattisen lapsuuden. Minua ei tosin käytetty seksuaalisesti hyväksi, muuta väkivaltaa koin kyllä ja paljon.

Jahas, että Herra katsoo parhaaksi opettaa lapselle vähän nöyryyttä lähettämällä Jammu-sedän tämän tykö? Ja setähän myös vain toteuttaa Herran tahtoa, ja se on hyvä asia?

Periatteessa kyllä. Pahat teot on tietysti ihmisestä tai jopa Saatanasta lähtöisin, mutta sille voi olla syynsä miksi Jumala antaa tuollaisia tapahtua.

Minä en ainakaan olisi luultavasti sama ihminen ilman rankkaa lapsuutta, niin hyvässä kuin pahassa. Se on silti myös opettanut minua paljon elämässä ja saanut aikaan sen , että kykyenen asettumaan helpommin huonompiosaisten ja lasten asemaan kuin moni muu aikuinen.

John Wayne Gacykään ei varmaan olisi ollut sama ihminen ilman rankkaa lapsuutta.

Ei olisi. En ole ihan varma kuitenkaan siitä, oliko Jumalalla vai Saatanalla vai huonosti perehdytetyillä enkeleillä näppinsä pelissä silloin, kun leikkikentällä keinulauta kopsahti pikku-Johnin päähän ja aiheutti aivovaurion.

Vierailija
71/104 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala ei ole koskaan mokannut missään .Se on sinun tulkintasi.

" Kun Jumala näki heidän tekonsa, että he kääntyivät pois pahalta tieltänsä, niin Jumala katui sitä pahaa, minkä hän oli sanonut tekevänsä heille, eikä tehnyt sitä"

"niin Herra katui tehneensä ihmiset maan päälle, ja hän tuli murheelliseksi sydämessänsä.

Ja Herra sanoi: "Minä hävitän maan päältä ihmiset, jotka minä loin, sekä ihmiset että karjan, matelijat ja taivaan linnut; sillä minä kadun ne tehneeni". "

Ensin tulee kyllä mieleen että ihmiset ne oli jotka mokasivat."eivät kääntyneet pois pahoilta teiltänsä"

Vierailija
72/104 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niitä olisi nykyään, niin niitä kutsuttaisi humanoideiksi.

Vierailija
73/104 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkeleistä, jumalista, pahoista hengistä ja saatanoista saa mällätä sivukaupalla, mutta mainitsepa NOIDAT, ja koko ketju poistuu hetkessä. Katsokaapa vaikka. :D

Noidista olisi ihan mielenkiintoista keskustella, vaikka en niistä mitään tiedäkään.

Et puhu tässä nyt varmaan luudalla lentävistä noidista, jotka asuvat Kyöpelinvuorella. :D

En minäkään niistä tiedä, joten kysyin tältä palstalta kolme kertaa, ja jokainen ketju katosi viimeistään yön aikana.

Kysymykseni koski sitä, millä tavalla noidan tunnistaa. Eräs ulkomaalainen henkilö kertoi minulle kerran innoissaan, että hän oli ensisilmäyksellä huomannut minun olevan noita. Hän kuulemma itsekin oli (minä taas olen niin ateisti voi olla). Keskustelunalut olivat ihan viattomia ja koskivat vihreitä silmiä ja muuta sellaista, mutta ilmeisesti joku ei semmoista menoa täällä siedä.

Vierailija
74/104 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs se tämä oli?? Muutamia vuosia sitten olin hyvin väsynyt,kärsin pahoista uniongelmista,kunlapsi oli valvottanut niin kauan.Pahalla mielellä menin sänkyyn,unta en saanut.Makasin siis täysin valveilla sängyssäni.Lasteni kerrossänky oli seinän vieressä,mun keskilattialla.Näin kun kirkas värisevä pala valoa lensi ikkunan läpi ja jäi lasten kerrossängyn laitaan kiinni.Tyttären puolelle sänkyä.Siinä hän värisi hiemen sykkien.Mua pelotti ja menin peiton alle piiloon.Katselin sieltä valoa,oli siinä ehkä noin 20 min.Sitten valo lensi huoneen nurkkaan ja alkoi laajentua.Se laajeni niin,että KOKO huone nurkasta nurkkaan oli TÄYNNÄ valoa.Siitä ei tullut varjoja ollenkaan.Ihmeissäni katselin tuota valoa,kurkkasin ikkunasta ulos,mitään mistä olisi heijastunut valoa esim.auto ei ollut.Ulkona oli sysipimeää.Huoneessa valoisaa,kuin kuu olisi tungettu huoneeseen paistamaan.Katselin vähän aikaa ihmeissäni tätä näkyä ja menin takas sänkyyn.Valo oli ja pysyi.Yhtäkkiä minut valtasi niin suunnaton rauhan ja rakkauden tunne,ettei se ole ihmisestä.Se ei voinut olla,kuin Jumalasta.Ei ole mitään hätää,kaikki on hyvin,tuntui jokin sanovan.Nukahdin ja aamulla valo oli poissa.Valo viipyi luonamme ainakin 1,5-2h. Eli onko enkeleitä??? Mielestäni on.Ja tämä tarina on TOSI.Ei ole mitään tarvetta mulla valehdella tänne.Oletko kokenut vastaavaa???

Vierailija
75/104 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä kokenut mutään hengellistä, on rukoiltu ja pyydetty apua mutta ei, pelkkää sontaa sataa niskaan. Nykyään olenkin täysin ateisti, elämä on tässä ja nyt ja kaikki päättyy kuolemaan, mitään ns yliluonnollista ei olemassakaan.

Suurin kokemus on rakkaus ja tehdä toisille hyviä asioita pyytämättä. Se on myös opettavainen kokemus.

Vierailija
76/104 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes tiedä kuka kyseinen henkilö on, mutta luultavasti ei. Lapsuus vaikuttaa hyvin paljon ihmisen aikuisuuteen. Jos hän on joku joka on tehnyt aikuisena paljon pahaa, niin sittenhän ainakin hänelle se rankka lapsuus on ollut nimenomaan opetus. Hän on saanut itse kokea lapsena sen mitä kenties aikuisena tekee muille.

Ihminen voi valita kostaako muille kaiken kokemansa vääryyden. Vai antaako anteeksi ja jatkaa elämäänsä, ja yrittää suojella muita ihmisiä samalta kohtalolta.

Vierailija
77/104 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että enkeleiden piti sanoa aina ensimmäiseksi "Älkää peljätkö!"

https://i.imgur.com/ROTOCfg.jpeg

...

Hyvät enkelit ja langenneet enkelit ovat eri asia.

Vierailija
78/104 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs se tämä oli?? Muutamia vuosia sitten olin hyvin väsynyt,kärsin pahoista uniongelmista,kunlapsi oli valvottanut niin kauan.Pahalla mielellä menin sänkyyn,unta en saanut.Makasin siis täysin valveilla sängyssäni.Lasteni kerrossänky oli seinän vieressä,mun keskilattialla.Näin kun kirkas värisevä pala valoa lensi ikkunan läpi ja jäi lasten kerrossängyn laitaan kiinni.Tyttären puolelle sänkyä.Siinä hän värisi hiemen sykkien.Mua pelotti ja menin peiton alle piiloon.Katselin sieltä valoa,oli siinä ehkä noin 20 min.Sitten valo lensi huoneen nurkkaan ja alkoi laajentua.Se laajeni niin,että KOKO huone nurkasta nurkkaan oli TÄYNNÄ valoa.Siitä ei tullut varjoja ollenkaan.Ihmeissäni katselin tuota valoa,kurkkasin ikkunasta ulos,mitään mistä olisi heijastunut valoa esim.auto ei ollut.Ulkona oli sysipimeää.Huoneessa valoisaa,kuin kuu olisi tungettu huoneeseen paistamaan.Katselin vähän aikaa ihmeissäni tätä näkyä ja menin takas sänkyyn.Valo oli ja pysyi.Yhtäkkiä minut valtasi niin suunnaton rauhan ja rakkauden tunne,ettei se ole ihmisestä.Se ei voinut olla,kuin Jumalasta.Ei ole mitään hätää,kaikki on hyvin,tuntui jokin sanovan.Nukahdin ja aamulla valo oli poissa.Valo viipyi luonamme ainakin 1,5-2h. Eli onko enkeleitä??? Mielestäni on.Ja tämä tarina on TOSI.Ei ole mitään tarvetta mulla valehdella tänne.Oletko kokenut vastaavaa???

Minä näin satunnaisia valoilmiöitä vuosikausia sen jälkeen, kun lasiaiseni oli vioittunut. Edelleen kerran pari vuodessa näkyy valoa, jolla ei ole lähdettä. Myös silmät kiinni.

Vierailija
79/104 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tavannut kaltaisiani muita hyväksikäytetettyjä, eikä kukaan ole kokenut että sellainen kärsimys olisi jalostanut. Päinvastoin moni on lannitettuja, typistettyjä alisuorittajia ja jaksamisen äärirajoilla.

Muuten, myös itsemurhia tapahtuu, mutta ne on salassapidettäviä. Moni vie salaisuuden hautaan.

Miten määrittelet tuon jalostumisen? Tekeekö se ihmisestä huonomman, jos hän on lannistunut tai töissä tai elämässä ylipäätäänsä alisuoriutuja?

Minusta ihmisen arvoa ei voi mitata millään, sillä jokainen ihminen on Jumalan luoma. Ja ainakin ihmisen hyvyys pitäisi mitata korkeintaan sillä miten kohtelee muita ihmisiä, eikä esimerkiksi miten pärjää elämässä.

Vierailija
80/104 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten määrittelet tuon jalostumisen? Tekeekö se ihmisestä huonomman, jos hän on lannistunut tai töissä tai elämässä ylipäätäänsä alisuoriutuja?

Minusta ihmisen arvoa ei voi mitata millään, sillä jokainen ihminen on Jumalan luoma. Ja ainakin ihmisen hyvyys pitäisi mitata korkeintaan sillä miten kohtelee muita ihmisiä, eikä esimerkiksi miten pärjää elämässä.

Tekeekö se ihmisestä paremman, jos tämä kokee väkivaltaa lapsena? Eikös se ollut se Herran ajatus siinä, ettei enkelit saa puuttua tapahtumaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme