Outo "ongelma" uusi mies kirjoittaa aina nimeni pienellä, mutta esim. sukulaistensa ja kavereidensa nimet isolla
Hänellä on melkein aina kone auki ja facebook näkyvillä. On itse sanonut etten saa sulkea sitä, sillä ei jaksa aukoa sitä koko ajan uudelleen. Ja ettei haittaa että luen näkyvissä olevia keskusteluja, kun niissä ei ole mitään salattavaa. Ohimennen olen lukenut pari keskustelua kun olen ollut koneella ja näytölle on ilmestynyt viesti. Mies on kirjoittanut mm. tämän tyyppisesti
"Muistatko sä sen Maken sieltä Hämeenlinnasta, mikä sen sukunimi olikaan? Saarinen tai Niko ei muistaneet sen nimeä. Ai niin, en pääse lauantaina sinne keilaamaan kun Mulla ja riinalla on yks meno"
"Hessu ja Tarja tulee sitten torstaina sinne Marjan luo syömään, pääsetkö Sä mukaan? Mä ja riina tullaan kuudelta"
Ja aina saman kaavan mukaan. Kirjoittaa siis myös esim. sanat Sä/Mä isolla ja kaikkien muiden nimet, paitsi minun. Mistä tällainen voi johtua? Joo, ei ole kriisin paikka ja kukaan ei kuole mutta mietin vaan mistä tällainen johtuu.
Kommentit (29)
Kyllä ärsyttäis.
Minua vaivasi jo se, kun ex ei osannut lainkaan kirjoittaa oikeaoppisesti.
Aina pienillä kirjaimilla, ei pilkkuja saatika pisteitä. Jos oli joskus harvoin se piste, niin teksti tosiaan alkoi seuraavalla lauseella taas pienellä kirjaimella.
No, ehkä hänellä oli lukihäiriö.
Sinun miehesi kuitenkin osaa näköjään kirjoittaa niin kyllä todellakin kysyisin asiasta!
Kerro tänne sitten minkä kertoi selitykseksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on lapsellinen tapa töissä kirjoittaa henkilöiden nimet pienellä, ketä en arvosta. En tiedä miksi saan siitä tyydytystä, onhan se outoa. Mutta teen niin ihan silkasta kunnioituksen puutteesta joitakin kohtaan.
Tunnistat sentään että se on lapsellista sinulta.
Itse kirjoitan välillä nimet pienellä, mutta johtuu vain laiskuudesta jos kirjoitan nopeasti, en valikoi kenen nimen kirjoitan isolla ja kenen pienellä.
Kirjoittaako muiden naisten nimet isolla kuitenkin? Jos kyllä, ei ole kyse jostain naisvihasta. Ehkä siksi jättää koneen auki, että sinä näkisit tuon. Väheksyykö tai kontrolloiko noin muuten?
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittaako muiden naisten nimet isolla kuitenkin? Jos kyllä, ei ole kyse jostain naisvihasta. Ehkä siksi jättää koneen auki, että sinä näkisit tuon. Väheksyykö tai kontrolloiko noin muuten?
Ei nyt ainakaan mitenkään näkyvästi. Sellaista kyllä tekee, että jos laittaa ruokaa niin minä saan puolta pienemmän annoksen kuin hän. Kun kuulemma ei kukaan eksäkään jaksanut syödä "äijän annosta"
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ainakaan mitenkään näkyvästi. Sellaista kyllä tekee, että jos laittaa ruokaa niin minä saan puolta pienemmän annoksen kuin hän. Kun kuulemma ei kukaan eksäkään jaksanut syödä "äijän annosta"
Ap
No vau mikä kultakimpale! Jätä nyt oikeesti se, kuulostaa aivan helvetin rasittavalta tyypiltä.
Naisten alistajalta, tuo ei tosta tuu ainakaan paranemaan vaan päinvastoin.
Olen itsekin ollut alistavassa suhteessa jossa sitten sain osakseni pahenevaa henkistä väkivaltaa ja lopulta myös fyysistä. Jos hälytyskellot soi vähääkään niin karkuun.
No huh. Kyllä näkisin tuon sinun vähättelynäsi. Kas kun oikein tarkoituksella haluaa sinun näkevän juuri nuo keskustelut...
Jaahas. Eli mies tarkoituksella jättää nämä keskustelut auki, sanoo ettei niitä saa laittaa kiinni ja että voit niitä lukea. Tietää että sinne pompsahtelee viestejä ja varmasti ohimennen niitä näet. Kirjoittaa kaikkien muiden nimet isolla ja sinun nimesi pienellä. Mies on manipulatiivinen m_ulkvisti ja tekee tämän ihan tarkoituksella. Juokse vielä hyvän sään aikana. Tämä on vasta alkulämmittelyä.
Minä teen tätä. Jos kirjoitan viestiä jollekin yksityisesti jostain mulkerosta, jonka tunnen, tai julkisesti vaikka julkimosta, jota en arvosta, niin kirjoitan nimen pienellä.
Sori pitäskö tulla sinne sun ketjuus puhumaan Maisa Torpasta vai mikä on sellainen asia josta saa keskustella?