Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi tarvitsee 30 000 hoitajaa

Vierailija
10.02.2021 |

https://yle.fi/uutiset/3-11781662

Miten huonoja palkkoja maksava mitään hoitajia saa kalliiden hintojen ja korkeiden verojen maahan?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sepä se. Luuleeko päättjät tosissaan, että nämä ulkomaiset hoitajat nöyränä täällä työskentelevät. Asuvat hikisissä vuokrayksiöissä syöden kynsiään ja kiitollisina odottaen seuraavaa työvuoroa. Samanlaiset elinkustannukset heilläkin on ja melko varmasti kyykyttäminen alkaa ottamaan aivoon ennemmin tai myöhemmin. Hoitajapula ratkeaisi helposti: palkankorotuksilla.

Aivan. Tulisi miehiäkin alalle.

Vierailija
42/44 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ulkomailta pitää tulla koulutettua väkeä. Ei luku- ja kirjoitustaidottomia,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen keskisuuren kaupungin rekrytointi osastolla. Sairaanhoitaja pula on kova. Tänä vuonna se näyttäytyy siten, että kesäksi on toimintaa supistettava tai yksiköitä suljettava. Myöskään vetovoimaisimmat yksiköt eivät taida saada riittävästi kesäksi sairaanhoitajia. Tilanne on nyt pahin viimeiseen vuoteen vuoteen, mitä olen tässä työskennellyt. Peloittaisi, jos sairastuisin.

Vierailija
44/44 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta 3000 on pieni hinta siitä että vapaa aikaa ei jää tai että menettää itse terveytensä.

Mun puolestani lakia voi muuttaa niin, että jokainen hoitakoon itse omat vanhuksensa. Ei tarvitse hoitajaparkoja haukkua ja syytellä. Nyt on aikaakin etätyöntekijöillä korona-aikana. Minä en ainakaan palaa alalle.