Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit sijassani? Työ ahdistaa kamalasti

Vierailija
09.02.2021 |

Minua on työni ahdistanut jo vuosia todella paljon. Niin paljon että oksettaa ja kurkkua kuristaa. Vaikea nukkua. Meinaan räjähdellä perheelleni kun olen niin ahdistunut.

Ahdistaa esimiehet ja ilmapiiri. Olin opintovapaalla ja silloin ei ahdistanut mikään vaan olin iloinen ja hyvinvoiva. Töihin taas palattua iski heti hirveä olo.

Olen hakenut uutta työtä jo pari vuotta siinä onnistumatta. Kävin psykologilla hakemassa apua ahdistukseen ja lopputulos oli selvä kehoitus vaihtaa työtä. Ahdistus ei helpottunut. Mies ei halua että ryhdyn työttömäksi koska sitten ei ole rahaa. Mitä ihmettä teen?

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki mielialalääke ja etsi uutta työtä kunnes sen saat. Työttömäksi ei kannata ruveta, menee vielä parisuhdekin.

Vierailija
2/109 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mies halua toista työtöntä talouteen vai mikä siinä olisi ongelmana? Saisithan kuitenkin työmarkkinatukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se auta muu, kuin etsiä muita töitä. Kelpaisi vaikka siivoojan tai tiskarin työ, jos ahdistaisi noin kovin. Edellyttäen, että saisi niitäkään töitä. Tänä päivänä kaikki tuntuu olevan kiven alla.

Vierailija
4/109 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae sitä toista työtä tosi aktiivisesti, jätä vaikka töitä tekemättä nykyisessä työssä jotta jaksat hakea. Ota saikkua.

Vierailija
5/109 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se auta muu, kuin etsiä muita töitä. Kelpaisi vaikka siivoojan tai tiskarin työ, jos ahdistaisi noin kovin. Edellyttäen, että saisi niitäkään töitä. Tänä päivänä kaikki tuntuu olevan kiven alla.

Minulla on korkea koulutus ja työskentelen tutkijana ja kehittäjänä vakituisessa työsuhteessa. En usko että pääsen helposti tiskaajaksi. Varsinkaan kun koronan takia ei ravintoloilla mene hyvin. Ap

Vierailija
6/109 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Kaikki avoimet työpaikat vaan tuntuu liian haastavilta tähän mielialaan, ovat kaukana, jne.

Vierailija
7/109 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae sitä toista työtä tosi aktiivisesti, jätä vaikka töitä tekemättä nykyisessä työssä jotta jaksat hakea. Ota saikkua.

En ole saanut saikkua kuin pari päivää vaikka olen ollut lääkärissä itkemässä useamman kerran ja siellä psykologilla. Ap

Vierailija
8/109 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla olet töissä? Mikä siellä työpaikalla mättää? Epäilen vahvasti, että olet itse rakennellut työstä mielessäsi mörön. Hae motivaatiota positiivisen kautta, älä keskity negatiivisiin asioihin. Mieti mikä työssä on ne hyvät asiat. Ensin tulee varmaankin säännöllinen palkka.

Jos työnhaku on jo kestänyt 2 vuotta, niin joko rimasi on liian korkealla uudelle työlle, tai sitten joku muu mättää, etkä ole edes kovin tosissasi yrittänyt.

Vierailija
9/109 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikku ei ratkaise mitään. Muuta asennettasi ja etsi töitä.

Ei se työnteko aina herkkua ole muillakaan, mutta pakko on, jotta pysyy katto pään päällä ja leivän syrjässä kiinni.

Vierailija
10/109 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä alalla olet töissä? Mikä siellä työpaikalla mättää? Epäilen vahvasti, että olet itse rakennellut työstä mielessäsi mörön. Hae motivaatiota positiivisen kautta, älä keskity negatiivisiin asioihin. Mieti mikä työssä on ne hyvät asiat. Ensin tulee varmaankin säännöllinen palkka.

Jos työnhaku on jo kestänyt 2 vuotta, niin joko rimasi on liian korkealla uudelle työlle, tai sitten joku muu mättää, etkä ole edes kovin tosissasi yrittänyt.

Tutkimus- ja kehittämistyössä olen. Työssä mättää se että pomot valittaa että teen koko ajan liian vähän tai huonosti vaikka yritän koko ajan parhaani. Minua ripitetään koko ajan. Ja vaaditaan tekemään enemmän ja nopeammin vaikka en tiedä miten. Ja kun kysyn miten niin saan joko haukut tai vihjailua että olen väärällä alalla. Pääni ei enää kestä sitä. Ap

Vierailija
11/109 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkimus- ja kehittämistyössä olen. Työssä mättää se että pomot valittaa että teen koko ajan liian vähän tai huonosti vaikka yritän koko ajan parhaani. Minua ripitetään koko ajan. Ja vaaditaan tekemään enemmän ja nopeammin vaikka en tiedä miten. Ja kun kysyn miten niin saan joko haukut tai vihjailua että olen väärällä alalla. Pääni ei enää kestä sitä. Ap

Ripitetään miten? Jos päivä menee kissavideoiden katseluun ja esim. vauvapalstailuun, niin todennäköisesti et saa tarpeeksi aikaan. Silloin ei auta muu, kuin alkaa tekemään työajalla töitä. Monella on ongelmana, ettei tajuta sitä, että työnantajalla on oikeus määrätä mitä työntekijä työajallaan tekee. Myös tuloksia on tultava sovittuun deadlineen mennessä. Olet kuitenkin ollut työpaikalla useamman vuoden ja koulutettukin tehtävään, missä sinulle tulee ajankäytöllisesti tai osaamisessa ongelmia? Jos et kykene ongelmanratkaisuun tai tuotekehityksen vaatimiin taitoihin, niin silloinhan olet väärällä alalla. Miksi ylipäätään olet sinne hakeutunut?

Vierailija
12/109 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä työsi on tosiaan liian vaativaa sinulle, eikä ahdistus varmaankaan lisää työtehoja. Irtisanoudu ja etsi helpompi työ.

Vierailija
13/109 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ripitetään miten? Jos päivä menee kissavideoiden katseluun ja esim. vauvapalstailuun, niin todennäköisesti et saa tarpeeksi aikaan. Silloin ei auta muu, kuin alkaa tekemään työajalla töitä. Monella on ongelmana, ettei tajuta sitä, että työnantajalla on oikeus määrätä mitä työntekijä työajallaan tekee. Myös tuloksia on tultava sovittuun deadlineen mennessä. Olet kuitenkin ollut työpaikalla useamman vuoden ja koulutettukin tehtävään, missä sinulle tulee ajankäytöllisesti tai osaamisessa ongelmia? Jos et kykene ongelmanratkaisuun tai tuotekehityksen vaatimiin taitoihin, niin silloinhan olet väärällä alalla. Miksi ylipäätään olet sinne hakeutunut?

Mitä ihmettä? En minä katso videoita vaan teen työaikana töitä. Ja minulla on alan akateeminen koulutus suoritettuna hyvin arvosanoin ja pomot halusi palkata minut ja koeajankin läpäisin ihan normaalisti. Voi toki olla että en sovellu alalle mutta mitä voin tehdä. Olen 45, opintovapaat käytetty oman alan lisäkoulutuksiin ja perhe elätettävänä. Ap

Vierailija
14/109 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen ihminen kirjoittaa tämmöistä soopaa? Minkälainen elämä vaaditaan että lopputuloksena on ihminen, joka kirjoittaa tämmöistä paskaa.

T. ihan eri kuin AP

Vierailija
15/109 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on korkea koulutus ja työskentelen tutkijana ja kehittäjänä vakituisessa työsuhteessa. En usko että pääsen helposti tiskaajaksi. Varsinkaan kun koronan takia ei ravintoloilla mene hyvin. Ap

tekosyy. Kyllä pääset. Kuka käski kertoa kaikki koulutukset. Meet vaan työhaastatteluun Hmoilasena ja selittele ympäripyöreitä vanhoista töistä. Voit vaikka sanoa, että olet ollut kotiäitinä ja tominut ravintoloissa välillä keikkatöissä tiskaajana ja blokkaajana. Äkkiäkös miehes väsää jonku työtodistuksen sulle hänelle tekemistäsi kotitöistä

Vierailija
16/109 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota loparit...

Vierailija
17/109 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin samassa tilanteessa. En kertakaikkisesti pystynyt hakemaan töitä, kun kaikki voimat meni työssäkäyntiin.

Pitkän vapaan kautta muihin töihin.

Vierailija
18/109 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, irtisanoudu ja sitten sopivan levon jälkeen etsimään uusia hommia.

Vierailija
19/109 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos itse olisin tuossa tilanteessa niin mikä tahansa muu työ kelpaisi, en odottelisi vaan hakisin ahkerasti kaikkia muita töitä tai harkitsisin jopa opiskelua. En ikinä antaisi terveyttäni työlle.

Vierailija
20/109 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja tilanne :( Minkä alan tutkimustyötä teet, ap?