Lapsen kaverin kännykkäaddiktio - Kerronko vanhemmille?
10-vuotiaalla pojallani on hyvä kaveri, joka on täysin addiktoitunut puhelimeensa. Pitäisikö minun ottaa asia puheeksi hänen äitinsä kanssa vai annanko olla?
Meille tullessaan kaveri istuu sohvalle ja räplää puhelintaan, ei kuule kun pyydän esimerkiksi mehulle & pullalle. Ei halua tehdä oikein muuta kuin pelata puhelimella. Kaveri kulkee jonkin verran harrastuksessa meidän kyydillämme. Kyytiä odottaessaan hän pelaa puhelimellaan ulkona, tulee sitten autoon ja istuu takapenkille ja pelaa koko matkan, ei puhu juuri mitään vaikka muut kaverit juttelevat ympärillä. Nyt tämä kyseinen kaveri pyysi poikaani luistelemaan läheiselle kentälle. Poikani lähti innoissaan ja palasi parin tunnin päästä kylmissään kotiin. Ihmettelin, että eivätkö olleetkaan pelanneet. Paljastui, että kaveri oli istunut koko ajan kentän laidalla ja pelannut puhelimellaan, oma poikani oli siinä sitten läminyt hetken aikaa, mutta ei ollut lätkäkaveria saanut. Taivastelin, että miten tarkeni istua ja pelata ilman hanskoja pakkasessa, mutta poikani totesi vain, että "ei se huomaa, kun se pelaa."
Pitäisikö minun mainita tästä kaverin äidille? Itse haluaisin tietää, jos oma lapseni käyttäytyisi noin.
Kommentit (2)
Samalla kun maailman huolista otat nyt vastuuta, niin voisitko hoitaa myös sähkön siirtohinnoittelun kuntoon? Se lapsesi kaveri ei minua kiinnosta, mutta sähkön kustannukset riipii. Kiitos.
Mistähän kumman syystä kaverin kanssa asuvaä äiti ei olisi huomannut asiaa 🤔