Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikkailmoituksessa ei puhuta aina totta.

Vierailija
09.02.2021 |

Osastopäällikkö haastatteli. Sain sen työpaikan. Mutta luvattua muiden työntekijöiden apua ei herunut. Pikemminkin välteltiin. Lähin esimies oli teekkari ja piti minua liian vanhana oppimaan uutta.
Nuori polvi ei ymmärtänyt miksi 40 vuotta täyttäneitä pitäisi opastaa. Potkuja junailivat. Ei onnistunut.
Sain kuitenkin siirron toisiin tehtäviin. Siellä nuori esimies sai YT-neuvottelut aikaan. Potkut tuli.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla monissa työpaikoissa ongelmia palkata yli 30-vuotiaita.  Ei asiantuntemusta noteerata.

Vierailija
2/30 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä firmassa oli kirjoittamaton sääntö: yli 32-vuotiaita ei kutsuta haastatteluun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, vika ei aina ole iässä, vaan ihmisessä itsessään.

Itse olen 40v ja työkaveri 42, aloitimme juuri uudessa työpaikassa yhtä aikaa. Saimme siis työpaikat ja meitä on ainakin opastettu todella hyvin 😊

Tiedän myös 60+ ihmisiä, jotka on soitettu töihin, kun osaavia nuorempia ei ole.

Vierailija
4/30 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä- ja sukupuolisyrjintää ei muka ole, mutta tosiasiassa se on merkittävin syy jättää työnhakija palkkaamatta. Ihan julkinen, mutta ääneen sanomaton totuus.

Vierailija
5/30 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelua on nykyisin varmaan paljon molemmin puolin. Sekä työnantajat valehtelee että työnhakijat valehtelee. Ei toki aina, mutta paljon esiintyy molempia. 

Vierailija
6/30 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä- ja sukupuolisyrjintää ei muka ole, mutta tosiasiassa se on merkittävin syy jättää työnhakija palkkaamatta. Ihan julkinen, mutta ääneen sanomaton totuus.

Tietyillä toimialoilla ainakin ikäsyrjintä on ihan täyttä faktaa, esim. it-ala.

Vierailija
7/30 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähdin määräaikaisesta työsuhteesta huonon johdon, ilkeän ilmapiirin ja työpaikan joustamattomuuden takia. Minulle siis tarjottiin jatkoa, mutta ilmapiiri oli todella kireä, johto oli epäpätevää ja teki räikeitä rikkomuksia joilla poljettiin työntekijöiden oikeuksia jne.

Nauraa räkätin työpaikkailmoitusta lukiessani. Haettiin työntekijää kivaan, positiiviseen työympäristöön jossa on huiput työkaverit. Isosssa organisaatiossa olisi työntekijän asiat mallillaan ja työsuhde-edut hyvät. Saisi liukuvan työajan ja oman työpisteen. Kaikki työpaikan huonot puolet oli kääritty kauniiden sanojen sisälle.

Vierailija
8/30 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri missään ei näy 50-vuotiaita ja sitä vanhempi työntekijöitä. Missä he ovat?

Harvoin ainakaan palvelutehtävissä näkyy, tuskin firmojen sisälläkään.

Pankissa on muutama käteispuolella. Muualla siellä on nuorempia. Ne konttoreiden ikääntyneet varmaan pistettiin pihalle ja muutama sai paikan käteiskonttoeista.

Vierailija
9/30 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottahan ap sait perehdytyksen tehtävääsi, sehän on ihan pakollinen uudessa työpaikassa.

Ja uusi työntekijä tarvitsee toki aina alussa neuvoja ja ohjausta että työ lähtee alkuun.

Mutta tietysti itse työn perustehtävät pitäisi sitten ottaa nopeasti haltuun, ja myös osata.

Joka paikassa menee tietty aika, ennenkuin uudesta työntekijästä tulee tuottava yksilö.

Perehdyttäjän pitäisi olla sellainen henkilö, jota todella kiinnostaa saada uudesta työntekijästä hyvä työntekijä.

Näin ei vain valitettavasti aina ole.  Tyhmä on ollut teekkarikaveri,  josta ap kertoo,

Täysi ääliö!

Vierailija
10/30 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa ilmoituksessa mainitaan että työilmapiiri on rento. Minusta ne ei ole koskaan vaikuttaneet erityisen rennoilta. Joskus on teeskennelty rentoutta.

Vierailija
11/30 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri missään ei näy 50-vuotiaita ja sitä vanhempi työntekijöitä. Missä he ovat?

Harvoin ainakaan palvelutehtävissä näkyy, tuskin firmojen sisälläkään.

Pankissa on muutama käteispuolella. Muualla siellä on nuorempia. Ne konttoreiden ikääntyneet varmaan pistettiin pihalle ja muutama sai paikan käteiskonttoeista.

Jeps.

Mutta missä siis ovat ne eläkeläiset, jotka tämän palstan nuorison mukaan vievät kaikki nuorten työpaikat.

Missä he ovat?   Sitä ihmettelen?

Vierailija
12/30 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa ilmoituksessa mainitaan että työilmapiiri on rento. Minusta ne ei ole koskaan vaikuttaneet erityisen rennoilta. Joskus on teeskennelty rentoutta.

Rentous on synonyymi sille, ettri tarvitse edes teeskenellä puhuvansa kunnioittavasti työkavereille. Voi rennosti heittää läppää ja puhua p a s k a a päin naamaa.

Vierailija
13/30 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perehdytys on yleensä luvattua huomattavasti surkeampaa, eikä työyhteisökään ole välttämättä se mukava ja rento tiimi, mitä mainostettiin. Tosin yleensähän myös työnhakija sanoo olevansa nopea oppimaan ja tulevansa kaikkien kanssa toimeen, vaikkei se ihan pidäkään paikkaansa...

Vierailija
14/30 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässa ei voi muutenkaan pamauttaa asioita rehellisesti/suoraan. Kaiken mitä sanot, teet, kirjoitat pitää olla superlaskelmoitua, kohteliasta ja muut huomioon ottavaa. 

Vierailija
15/30 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 40v ja työkaveri 42, aloitimme juuri uudessa työpaikassa yhtä aikaa. Saimme siis työpaikat ja meitä on ainakin opastettu todella hyvin 😊

Tiedän myös 60+ ihmisiä, jotka on soitettu töihin, kun osaavia nuorempia ei ole.

Mikä vika ihmisessä voisi olla sellainen, että ei edes työhaastatteluun pääse? 

Vaikka on tietoa, taitoa ja kokemusta.  Väitän kyllä syyksi ikärasismin.  

Voi olla joku vuokratyöpaikka minne pääsee yli 40-vuotiaat ? 

Vierailija
16/30 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 45 vuotiaana, juuri aloittaneena firman nuorin ( olen myös vaihtanut työpaikkaa 39v, ja 42v, yksi halu= yksi tarjous ). Aiempiin paikkoihin palkattiin 58v, 55v, 48v. En tiedä mille alalle halutaan näitä jotka vielä oppii kantapään kautta..... Mulle tulee myös säännöllisesti linkedinin kautta rektytoivien yhteydenottoja, ja opiskelujen vuosista pystyy täysin päättelemään mun ikäni. 

Työpaikka ilmoitukset on täyttä skeidaa, senhän nyt tietää jokainen...Samalla tasolla kun sanailee itsestään niin tasoissa ollaan. 

Vierailija
17/30 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkailmoitukset on kuin vaalimainoksia. Samoja kukkaislupauksia.

Vierailija
18/30 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietyillä toimialoilla ainakin ikäsyrjintä on ihan täyttä faktaa, esim. it-ala.

Naulan kantaan!

Vierailija
19/30 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikka  voi olla sellainen mihin nuoremmat eivät hae.  Siellä työntekijöistä varmasti pulaa. 

Eikä se pieni palkka houkuttele nuorempia alalle. 

Vierailija
20/30 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri niin.  ICT-yritykseen palkattiin vain alle 32-vuotiaita.  Olen sen itse kokenut.  Kunnes lomautettiin.

Vahingossa näin sen muistion.  Yksi teekkari hoiti rekrytoinnin.  Henkilön palkkaamiseen oli ehdot. 

Vain tekniikan ylioppilaat kutsuttiin haastatteluun. Jopa nuori DI kelpasi kokemuksesta riippumatta. 

Alalla 15 vuotta työskennellyt oli liian vanha.   Eikä siitä savustuksesta tullut loppua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän