Palkka ei ole hoitoalan suurin ongelma
Itse hoitajana ihmettelen tätä vaatimusta palkankorotuksesta. Somekeskustelusta saa sellaisen kuvan että taivas aukeaa, kun hoitajien palkkaa nostetaan.
Itse olen todella rasittunut, kun resurssit on vedetty monessa paikassa niin tiukalle, että työpäivä on aivan katastrofi kun yksi hoitaja on sairaana. Tämän vuoksi olen vaihtamassa alaa. Itse toivoisin joka paikkaan reilusti lisää vakansseja ja olen sitä mieltä, että palkankorotusten sijaan rahaa pitäisi käyttää tähän.
Vai mitä mieltä olet kollega? Jos saisit palkankorotuksen, tekisitkö sitten hymyssä suin töitä isommalla palkalla, mutta samoilla resursseilla?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Palkat on hyvät. Helsingin jodelissa mielenkiintoinen keskustelu. Sairaanhoitajan palkka on 50 - 60 000 e vuodessa. Käytännössä tienaavat enemmän kuin erikoistuvat lääkärit.
60 tonnin palkka sisältää siis ilta-, viikonloppu ja pyhäkorvaukset.
Mieluummin lisää työntekijöitä ja asialliset työnteon olosuhteet.
Vierailija kirjoitti:
Lisiä pitisi pienentää ja peruspalkkaa nostaa jos palkasta puhutaan. Nythän monet hoitajat tienaavat kuin DI lisien ansiosta, toiset taas kuin siivooja kun päivätyö ilman lisiä. Sama koskee muitakin aloja, Suomessa usein olemattomat peruspalkat mutta valtavat lisät.
Jep. Ja työ on iisinpää viikonloppuna ja illalla.
Palkat on ok, mutta joko alalle hakeutuu tosikkoja möllejä tai sitten työ tekee normaaleistakin ihmisistä kummallisia epäsosiaalisia murjottajia. Kuka sellaisten kanssa haluaa töitä tehdä? Työn ilo on kuitenkin todella olennainen asia työviihtyvyydessä.
Aloittajan kommentti kuulostaa ihan samalta kuin lastensuojelun tilanne monessa kunnassa. Olen ns. alemmissa hommissa mielummin kuin lasun sossuna. Pelkkä palkka tai sen korotus ei auta eikä tuolla tavoin minua saa noihin hommiin.
Huono työilmapiiri
Kehno johtaminen
Vierailija kirjoitti:
Molempia tarvitaan. Lisää hoitajia ja lisää palkkaa. Työvuoron pitäisi olla niin suunniteltu että kestää 2 sairastuneen ilman kriisiä.
Suklaata pitäisi saada vain kun menee sateella ulos niin suklaa sataa taivaalta.....
Jotain realismia noihin toiveisiin!
Jos sairaanhoitaja tienaa 50-60 tonnia niin paljonko osastonhoitaja tienaa?
Vierailija kirjoitti:
Jos sairaanhoitaja tienaa 50-60 tonnia niin paljonko osastonhoitaja tienaa?
Sairaanhoitajat vielä kehtaavat vaatia lisää.
Lisiä pitisi pienentää ja peruspalkkaa nostaa jos palkasta puhutaan. Nythän monet hoitajat tienaavat kuin DI lisien ansiosta, toiset taas kuin siivooja kun päivätyö ilman lisiä. Sama koskee muitakin aloja, Suomessa usein olemattomat peruspalkat mutta valtavat lisät.