Haluaisin lapsen, olisiko parempi vain erota heti, kun mies ei halua lasta?
Ymmärsin, että haluan lapsen. En kuitenkaan tietysti tiedä, voinko edes saada lasta. Olen jo niin vanha, että jos löydän kumppanivanhemman tai aloitan hoidot, se ei välttämättä johda siihen, että saan lapsen.
En tiedä, mitä tekisin tämän nykyisen miehen kanssa. Kaipa suhde häneen olisi mahdollinen, jos olisi selvitetty, että voinko edes saada lasta. Mutta onko väärin jatkaa tätä suhdetta nyt, kun asiat ovat epäselviä?
Kommentit (42)
Ompa ikävä tilanne. Minkä ikäinen olet?
Olen itse 33 vuotias ja meillä on miehen kanssa yksi yhteinen lapsi. Ennen lasta keskustelimme, että mahdollisesti haluamme 2-3 lasta. Molemmat olivat samaa mieltä. Raskaus ja synnytys oli itselleni niin rankkoja kokemuksia, että niistä puhuminenkin tuntuu vaikeilta. Lapsemme on nyt jo 8 vuotias. Lapsen ollessa n. 4 vuotta sain kerrottua miehelle, etten halua enää ikinä kokea raskautta enkä synnytystä. Mies ymmärsi asian (olihan hän nähnyt kaiken vierestä).
JOS jostain syystä mieheni palavasti haluaisi lasta, minun kanssani se ei olisi mahdollista. Miehen on tyydyttävä päätökseeni. Tottakai jos mies palavasti lapsia elämäänsä lisää haluaisi, hänen olisi etsittävä toinen nainen. Eli jos sinun miehesi ei halua lapsia ja on täysin varma asiasta, sinun on asia hyväksyttävä TAI etsittävä mies, joka niin haluaa. Tietenkin olisi todella karmivaa, jos et sitten enää saisikaan lasta ja hyvä (?) liitto menisi asian vuoksi, joka ei edes käytännössä olisi mahdollista.
Tsemppiä sinulle! Keskustelkaa yhdessä!
Nyt äkkiä ap se ero, ennenkuin lisääntymispäissäsi pilaat miehen ja sen tulevan lapsen elämän, vänkäämällä ja painostamalla miehesi lapsen tekoon.
Ei toimivaa perhettä rakenneta sen varaan, että toinen haluaa ja toinen tekee mieliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanha olet?
Jos ikää on yli 40 vuotta, niin todennäköisyys saada lapsi on paljon pienempi kuin jos olet 35.
Muista myös, että mitä vanhempana lapsen saa, sitä suurempi todenäköisyys on saasa kehitysvammainen lapsi. Pärjäisitkö ainoana vanhempana kehitysvammaisen lapsen kanssa?
Pärjäisitkö lapsen kanssa yksin ainoana vanhempana ylipäätänsä?
Realismia lienee se, että jos olet 40 niin todennäköisyys sinun löytää mies, joka haluaa ja josta on isäksi ja tulla vielä raskaaksi, on aika olemattomattoman pieni.
Jos olet 35, sinulla on vielä pari vuotta aikaa löytää isä lapselle ja toimiva parisuhde.
Eli mikä on ikäsi?
Totta. Olen täyttänyt 40. Yksi vaihtoehto voisi olla se, jos löytäisin miehen, jolla on jo lapsi. Sellaisen arvot olisivat kuitenkin lähempänä omiani. ap
Itse tekisin myös tuolla tavalla. Turha olla parisuhteessa, jos haluaa elää perhe-elämää. Mimehiä, joilla on lapsia edellisistä parisuhteista on pilvin pimein ja osa niistä miehistä on ihan kivoja. Toisenkin lapsia voi rakastaa syvästi. Minä sain oman lapseni myöhään 39 vuotiaana hedelmöityshoitojen jälkeen. Miehen tavasin 34-vuotiaana ja olemme edelleen yhdessä. Mutta kiinnyin syvästi kaverini neljään lapseen. Olen aina halunnut lapsia ja toteutin sitä puolta elämästäni hoitamalla kaverini lapsia. Nelilapsisessa perheessä on aina puutetta yhdelle ylimääräiselle käsiparille lasten hoidossa. Eli muidenkin lapsiin voi kiintyä.
Uusperhe kuviot ovat haasteellisia, mutta jos se vara-äiti oikeasti yrittää ja lapset eivät ole hirveän vanhoja niin on mahdollista antaa eteenpäin välittämistä ja rakkautta ja vieraatkin lapset kiintyvät niihin ihmisiin, jotka heistä välittävät.
Mä en ole itse sellaista äidillistä hoivaajatyyppiä, joten en ole edes juurikaan hoitanut lapsia. Sen vuoksi en ole voinut tuotakaan hyödyntää. Mutta pidän mahdollisena sitäkin, että vaikka päätyisin hoivaamaan, saattaisin silti haluta myös oman lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt äkkiä ap se ero, ennenkuin lisääntymispäissäsi pilaat miehen ja sen tulevan lapsen elämän, vänkäämällä ja painostamalla miehesi lapsen tekoon.
Ei toimivaa perhettä rakenneta sen varaan, että toinen haluaa ja toinen tekee mieliksi.
Emme ole käyneet sellaista keskustelua, jossa suostuttelen miestä tähän. Olen jättänyt sen kokonaan, koska mies on aiemmin tehnyt asian selväksi. Olen nyt pelkästään kertonut, että selvitän omia mahdollisuuksiani saada lapsi (ilman että häntä lasketaan mukaan koko kuvioon). En halua lasta miehen kanssa, joka ei halua isäksi.
Kyllä vain, eroa kehiin ja lasta hankkimaan. Jollet voi saada biologista, voit hakea adoptiota. Oletan, ettei mies halua sellaistakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vain, eroa kehiin ja lasta hankkimaan. Jollet voi saada biologista, voit hakea adoptiota. Oletan, ettei mies halua sellaistakaan.
Voiko yksinäinen nainen saada adoptiolapsen? Tietääkseni ei.
Jos toinen haluaa lapsen ja toinen ei, niin tuossa ei oikein tehdä kompromissia. Jompikumpi joutuu hyväksymään toisen näkemyksen yhteiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanha olet?
Jos ikää on yli 40 vuotta, niin todennäköisyys saada lapsi on paljon pienempi kuin jos olet 35.
Muista myös, että mitä vanhempana lapsen saa, sitä suurempi todenäköisyys on saasa kehitysvammainen lapsi. Pärjäisitkö ainoana vanhempana kehitysvammaisen lapsen kanssa?
Pärjäisitkö lapsen kanssa yksin ainoana vanhempana ylipäätänsä?
Realismia lienee se, että jos olet 40 niin todennäköisyys sinun löytää mies, joka haluaa ja josta on isäksi ja tulla vielä raskaaksi, on aika olemattomattoman pieni.
Jos olet 35, sinulla on vielä pari vuotta aikaa löytää isä lapselle ja toimiva parisuhde.
Eli mikä on ikäsi?
Totta. Olen täyttänyt 40. Yksi vaihtoehto voisi olla se, jos löytäisin miehen, jolla on jo lapsi. Sellaisen arvot olisivat kuitenkin lähempänä omiani. ap
Kannattaa hankkia se oma lapsi. Eronneet lapselliset miehet eivät yleensä halua enää kunnollista parisuhdetta tai heillä ei ole kykyjä siihen. Jos uusi mies jättää niin lapset katoavat hänen mukanaan.
Vierailija kirjoitti:
Adoption sijasta kannattaa valita luovutetut munasolut ja siittiöt. Suomessa ei riitä adoptiolapsia kaikille, eikä sen varaan kannata laskea mitään. Adoptioon tulevat lapset ovat lähes aina sairaita.
Siis potentiaalinen kakara on sinulle tärkeämpi kuin miehesi? Et taida tietää mitä rakkaus on. Taas yksi todiste siitä, että useimmat lisääntyjät ovat pelkkiä elukoita.
Vierailija kirjoitti:
Jos toinen haluaa lapsen ja toinen ei, niin tuossa ei oikein tehdä kompromissia. Jompikumpi joutuu hyväksymään toisen näkemyksen yhteiseksi.
Ei joudu, vaan kumpikin elää sen mukaan minkä sydämessään tuntee oikeaksi, ja toteuttaa tätä eri osoitteissa, eri puolisoiden kanssa.
Karmea soppa tulee muuten, oli myöntyjä kumpi hyvänsä.
Sinuna käväisisin ensialkuun hedelmöitysklinikalla Tanskassa tai Virossa hedelmöityttämässä itseni skandinaavisella spermalla. Jos 1-2 krt hedelmöitys ei onnistu, ts. et raskaudu, teettäisin tutkimukset missä vika ja tilanteen mukaan siitä eteenpäin.
Älä jää tuollaiseen suhteeseen, jos haluat lasta. Elät vain kerran. Eikä 40v ole vielä mikään huono ikä. Nykyään varsinkin naisilla on vielä vähintään toinen moinen 40v. edessäpäin. Ehdit hyvin kasvattaa lapsen aikuiseksi. Tsemppiä ja onnea yritykseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi saada.
Onnistuuko myös adoptio ulkomailta?
Vierailija kirjoitti:
Siis potentiaalinen kakara on sinulle tärkeämpi kuin miehesi? Et taida tietää mitä rakkaus on. Taas yksi todiste siitä, että useimmat lisääntyjät ovat pelkkiä elukoita.
No siis yksinkertaisesti jaamme eri arvot, sekin vaikuttaa siihen, miten koen rakkautta mieheen. On tuossa sekin, että tämä suhde ei ole ehkä niin hyvä, että se toimisi pitemmän päälle. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi saada.
Onnistuuko myös adoptio ulkomailta?
Kyllä onnistuu naisille. Miehille ei ainakaan kaikista kohteista.
Jos mies ei halua lasta kuten aloituksesta ymmärsin niin hän ei halua eikä hänen tarvitse haluta. Jos sinä haluat, ei auta kun erota. Miestä et voi isäksi pakottaa.
Niin, jos vahinko sattuu väärän naisen kanssa. Sen oikean vauvaa hoidetaan kyllä. Miesten nihkeys on = et ole oikea.
Isyyttä kammoavat suosii useimmiten maksullisia.