Voiko raskaana seinäkiipeillä?
Haluaisin kokeilla uutta lajia, mutta kannattaako jättää myöhemmäksi?
Kommentit (14)
Voi kiipeillä , mutta kuinka järkevää se on? Mieti jos putoat tai tulet apuköyden avulla liian rajusti alas.
Jos et ole ennen harrastanut, niin ei varmaan kannata lähteä kokeilemaan. Siinä on kuitenkin putoamisen vaara tai jos sinulta pettää ote, voit iskeytyä seinään.
Mä olisin halunnut mennä hiihtokurssille, kun en viime vuonna päässyt, mutta en nyt raskaana ollessa uskalla mennä, kun minulla ei ole kokemusta hiihtämisestä. Päätökseni sementoi elokuva, jossa joku raskaana oleva nainen oli ilmeisesti kaatunut ja se oli aiheuttanut keskenmenon, josta vauva ei selvinnyt. Mä en kestäisi, että mun vauvalle tapahtuisi jotain sen takia, etten malttanut olla kokeilematta jotain uutta harrastusta raskausaikana.
Älä aloita raskaana. Ymmärrätkö että jo pelkästään pepulleen liukastuminen voi aiheuttaa istukan repeytymisen?
Ymmärrän että jos on esikoinen, niin on vaikea sopeutua ajatukseen, että raskaana ei voi tehdä samoja asioita kuin aiemmin. Etenkin kun näin korona-aikaan niitä aktiviteetteja ei kauheasti ole. Mutta liikkumiseen kannattaa kyllä kehitellä sikiölle turvallisempia keinoja, kiipeily voi ensinnäkin aiheuttaa raskaana ollessa huimausta ja sitten jos putoaa valjaissa, se rötkähdys voi olla aika kova.
Kiipeily raskaana kaikkea sitä kuulee. Naapuri oli ihmetellyt kun kävin kaupassa fillarilla ja seuraavana päivänä naistenklinikalle synnyttämään. Nyt tuntuu hurjalta että fillaroin loppuun asti.
Voiko raskaana seinäkiipeillä? hahhahhaaahhaah voi vattu että nauratti :D
joo pallomahalla baan kiipeemään :D
keksi lisää hauskoja aloituksia :)
Vierailija kirjoitti:
Voiko raskaana seinäkiipeillä? hahhahhaaahhaah voi vattu että nauratti :D
joo pallomahalla baan kiipeemään :D
keksi lisää hauskoja aloituksia :)
No eihän ap sanonut millä viikolla hän on. Mä olen viikolla 26 ja voisin ehkä vielä vatsan puolesta mennä kiipeilemään. En kyllä tosiaan menisi, mutta ei sitä vatsa vielä estäisi.
Se hiihtokurssin väliin jättänyt
Ainakaan kiipeilypuistoon ei päässyt kiipeilemään raskaana, ei edes omalla vastuulla. Kiipeily on kivaa, mutta mene vasta, kun et ole raskaana.
No ei voi aloittaa raskaana ja korona-aikaan... Sikiö nauttii kävelyistä ja hyvästä hapesta.
Vierailija kirjoitti:
Älä aloita raskaana. Ymmärrätkö että jo pelkästään pepulleen liukastuminen voi aiheuttaa istukan repeytymisen?
Toi voi, mutta välttämättä näin ei käy. Itse vedin oikein kunnon lipat viimeisilläni, ei käynyt kuinkaan. Toki olen vain yhden hengen otanta, mutta vaikka raskaana ollessa vaikka liukastuminen on _vaarallisempaa_, se ei siltikään ole varma kuolema.
Itse kukin päättää sen oman hyväkayttävän riakitasonsa. Raskaana oleminen ei vaikuta tähän mitenkään muuten kuin että kaiken toiminnan riskitaso on kohonnut.
Naurattaa tämä keskustelu. Ei yhtään ketään kuka tietää kiipeilystä mitään. Yläköysikiipeilyssä ei ole mitään riskiä ja sitä varten on jopa erilliset raskausvaljaat. Tiedän useita naisia jotka ovat käyneet kiipeilemässä vielä viikko ennen synnytystä.
Voi kiipeillä niin kauan kun kädet yltää mahan ohi seinään. Mikäli siis on terve ja hyväkuntoinen.