Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas helsinkikeskeinen a-studio, lukiolaiset ja ammattikoululaisten muka etäopiskelussa olleet jo pitkään

Vierailija
08.02.2021 |

Ei ole täällä kyllä olla viime kevään jälkeen oltu etänä.

Pitäisi olla minusta koko Suomessa sama linja.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiolainen istuu himassa ja lukee, ammattikouluopinnot eivät kotona suju. Tässä tyhmyydessä uhrataan nuoret.

Vierailija
22/28 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin pidän lukiolaiseni etänä ja terveenä. Meidän yläkoululainenkin on taas etänä.

T helsinkiläinen

Niin, terveenä. Entäs mielenterveys?

Hän viihtyy etäopiskelussa. Kirjoitti syksyllä kaksi ällää ja nyt jatkaa kirjoituksiin lukemista.

Hieno juttu! Kai kuitenkin ymmärrät, että kaikilla asiat eivät ole noin hyvin.

Ymmärrän mutta olen myös sitä meiltä että myös kodeilla on vastuu. Ja nuorilla itsellään.

Ja Helsingissä ei ole mitään ”normaalia lähiopetusta” tällä hetkellä. Se on vain nt pakko sinnitellä.

Ei kodit ole opetuksesta vastuussa. Kyllä koulun pitää se opetus hoitaa etänäkin. 

Täällä ei etäkoulua ole.

Kodit on vastuussa nuoren päivärytmisrä, ruoasta, ulkoilusta jne.

Ja tosiasia on se että myös opetusta pitää valvoa. Mitään kunnollista opetusta ei mun yläkoululaisella ollut koko syksyn ns lähiopetuksessa. Me otettiin hänet joulukuuksi kotiin ja paikattiin itse se opetus kuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi olla koko maassa sama linja, kun täällä maakuntien mammat ovat huudelleet kuukausikaupalla kuinka heidän pitäjässään ei ole yhtään sairasta ja kuinka Uusimaa (tai vähintään Helsinki) pitäisi sulkea muurilla muusta maasta?

Jos siellä muualla on niin suloisesti asiat, niin olkoot koululaiset lähiopetuksessa.  

vedä sinä torttu päähäs ja pakene vuorille.

Vierailija
24/28 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin pidän lukiolaiseni etänä ja terveenä. Meidän yläkoululainenkin on taas etänä.

T helsinkiläinen

Hän viihtyy etäopiskelussa. Kirjoitti syksyllä kaksi ällää ja nyt jatkaa kirjoituksiin lukemista.

Ymmärrän mutta olen myös sitä meiltä että myös kodeilla on vastuu. Ja nuorilla itsellään.

Ja Helsingissä ei ole mitään ”normaalia lähiopetusta” tällä hetkellä. Se on vain nt pakko sinnitellä.

Ei kodit ole opetuksesta vastuussa. Kyllä koulun pitää se opetus hoitaa etänäkin. 

Täällä ei etäkoulua ole.

Ja tosiasia on se että myös opetusta pitää valvoa. Mitään kunnollista opetusta ei mun yläkoululaisella ollut koko syksyn ns lähiopetuksessa. Me otettiin hänet joulukuuksi kotiin ja paikattiin itse se opetus kuntoon.

Juu u, mutta EI KODIT OLE VASTUUSSA OPETUKSESTA. KOULUT ON.

Minä en ole koskaan lapseni kanssa edes läksyjä tehnyt, se on hänen työtään, ja koulun työ on opettaminen, minun työ on olla äiti, ei kouluopettaja.

Sitäpaitsi olen aivan tippunut kärryiltä enkä edes osaisi opettaa jotain lukiojuttuja, ei tulisi yhtään mitään, en ole edes itse lukiota käynyt. JOTEN jätän opettamisen kouluaineista niille joiden työ se on. Niin pitäisi muidenkin tehdä.

Nykyään kuvitellaan että vanhempien pitäisi huseerata koulumaailmassa ja käydä koulunsa toiseen kertaan lapsensa kanssa, ihan perseestä koko ajatus. Mitä ne lapset edes oppivat,. jos äiti tai isi tekee läksyt niiden kanssa. Niin, useilla vanhemmat tekevät läksyt jopa lastensa puolesta kokonaan, kipeetä touhua. Siinä tehdään vain karhunpalvelus omalle mussukalle.

Vierailija
25/28 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T helsinkiläinen

Täällä ei etäkoulua ole.

Juu u, mutta EI KODIT OLE VASTUUSSA OPETUKSESTA. KOULUT ON.

Minä en ole koskaan lapseni kanssa edes läksyjä tehnyt, se on hänen työtään, ja koulun työ on opettaminen, minun työ on olla äiti, ei kouluopettaja.

Sitäpaitsi olen aivan tippunut kärryiltä enkä edes osaisi opettaa jotain lukiojuttuja, ei tulisi yhtään mitään, en ole edes itse lukiota käynyt. JOTEN jätän opettamisen kouluaineista niille joiden työ se on. Niin pitäisi muidenkin tehdä.

Nykyään kuvitellaan että vanhempien pitäisi huseerata koulumaailmassa ja käydä koulunsa toiseen kertaan lapsensa kanssa, ihan perseestä koko ajatus. Mitä ne lapset edes oppivat,. jos äiti tai isi tekee läksyt niiden kanssa. Niin, useilla vanhemmat tekevät läksyt jopa lastensa puolesta kokonaan, kipeetä touhua. Siinä tehdään vain karhunpalvelus omalle mussukalle.

Tämän hetken tilanne on se että koulu ei pysty tonttiaan hoitamaan.

Ja en todellakaan jätä paikkaamatta ja passita lukioon lasta jolla on 1,5 vuoden vaje edeltävissä opinnoissa

Vierailija
26/28 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei opetuksen tasokaan ole sama koko maassa. Epätasa‐arvoa joka tapauksessa.

Ei se ole edes paikallisissa kouluissa saman tasoista. Etänä sen vain hoksaa paremmin, tulee ajatelleeksi.

Vierailija
27/28 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukiolainen opiskelee yötä myöden, just juu :D

Kyllä meillä abi opiskelee yötä myöten. Hänelle ruotsi tuottaa vaikeuksia ja panostaa siihen että pääsisi läpi muuten, kuin rimaa hipoen. Muut kurssit eivät tuota hänelle noin isoa tuskaa, mutta valmistautuu toki niidenkin osalta kirjoituksiin opiskelemalla ja lukemalla. Käy lukion ohella myös töissä, eli päivät venyvät pitkiksi. Työvuoroja ei onneksi ole lukuloman ja kirjoitusten aikaan kuin kolmena päivänä viikossa.

Vierailija
28/28 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi etäkoulusta ja etäopiskelusta puhutaan lähes aina negatiiviseen sävyyn? Viime kevään etäopetuksessa kotona oli hyvä työrauha ja kotitehtävät tulivat tehdyksi ajallaan. Lasten oppimistulokset olivat etäopetusjakson aikana jopa parempia kuin lähiopetuksessa. Lapsilla on toinen vanhempi vuorotellen kotona työaikajärjestelyiden ansiosta. Etäopetusjaksolla oli myös paljon ulkoilua ja yhdessäoloa perheen kanssa.

Kannattaisikin kysyä, millaisia ongelmia lapsiperheissä on ollut ennen koronaa? On uusavuttomia ja uushaluttomia vanhempia, joilla on huono elämänhallinta ja päivärytmi pielessä. Kaikki äidit ja isät eivät pärjää omien lastensa kanssa. Vanhemmat myös huutelevat tavallisissa arjen asioissa yhteiskuntaa ja sukulaisia apuun eivätkä ota itse asioita haltuun.

Yksi suurimmista ongelmista kouluissa ja oppilaitoksissa on koulukiusaaminen ja jopa kouluväkivalta. Koulukiusaamiseen ei edelleenkään haluta, osata ja viitsitä puuttua kouluissa ja oppilaitoksissa tarpeeksi, vaan kiusaamista katsotaan liian kauan läpi sormien. Koulukiusaajia ei rangaista, vaan koulukiusattua rangaistaan ja kiusattu laitetaan jopa vaihtamaan koulua.