"Mulla on narsisti exä" - totta vai mustamaalausta?
Jatkuvasti saa kuulla naisilta, että heidän entinen poikaystävä oli narsisti,
mutta käsitettä narsisti viljellään liian yleisesti tietämättä sen merkitystä,
mutta miten on asioiden laita oikeasti - onko totta vai mustamaalausta tämä osoittelu?
Kommentit (589)
Joku kirjoitti täällä aiemmin narsistin taholta kokemastaan väkivallasta lapsuudessaan. Ensin viestiä alanuolitettiin ja sitten se poistettiin. Syytä on vaikea ymmärtää. Jollain otti asia selvästi aika koville.
äitini äidin suvussa on todella paljon ihmisiä jotka muistuttavat kuvausten narsistia. Äitini oli jonkintyyppinen ja hänen siskonsa varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoitti täällä aiemmin narsistin taholta kokemastaan väkivallasta lapsuudessaan. Ensin viestiä alanuolitettiin ja sitten se poistettiin. Syytä on vaikea ymmärtää. Jollain otti asia selvästi aika koville.
Olen nainen ja kirjoitin kuinka kävin tämän langan läpi. Sen aikana rupesi ihan tosissaan surettamaan se ristiriita kuinka reagoidaan miesten kokemuksiin narsistin uhrina ja naisten kokemuksiin narsistin uhrina. Välittömästi minua maalattiin mieheksi ja poistattivat sen kommentin. Lukeehan tuolla myös kahden miehen kokemukset siitä kuinka heidän kirjoittamiaan narsisti exästä ollaan poistettu ilman mitään syytä.
En haukkunut ketään. Ei ollut yhtäkään kirosanaa. Sääliksi kyllä miehiä käy, sekä naisia, kun joutuvat tällaista paskaa kestämään. Luulin ennen miesvihan olevan jotain persu akkojen touhuja. Nyt kyllä tajusin. Iski silmille oikein kerralla.
Kiitos, jos mies on narsistin uhri ja nainen käyttäytyy pariterapiassa kuin mallikansalainen, mies on pulassa. Suuri osa avun tarjoajista on naisia ja tuomitsevat puntaroimatta vaihtoehtoja miehen mustasukkaiseksi tilanteessa, jossa vaimo on pettänyt useita kertoja, mutta nainen ohjaa keskustelua ja ihmettelee mistä mies on näitä ajatuksia saanut päähänsä. Tämä uppoaa kaikkiin terapeutteihin ja muihin avunantajiin mitä olen kohdannut Sen jälkeen kaikki terapeutit sun muut ovat naisen puolella ja mies on sekoamispisteessä.
Vaikka näytät todistusaineistoa terapeutille, he uskovat silti naista. Manipulointi on hallussa ainakin vaimollani.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, jos mies on narsistin uhri ja nainen käyttäytyy pariterapiassa kuin mallikansalainen, mies on pulassa. Suuri osa avun tarjoajista on naisia ja tuomitsevat puntaroimatta vaihtoehtoja miehen mustasukkaiseksi tilanteessa, jossa vaimo on pettänyt useita kertoja, mutta nainen ohjaa keskustelua ja ihmettelee mistä mies on näitä ajatuksia saanut päähänsä. Tämä uppoaa kaikkiin terapeutteihin ja muihin avunantajiin mitä olen kohdannut Sen jälkeen kaikki terapeutit sun muut ovat naisen puolella ja mies on sekoamispisteessä.
Vaikka näytät todistusaineistoa terapeutille, he uskovat silti naista. Manipulointi on hallussa ainakin vaimollani.
Surkeeta. Muistan kyllä kuinka lapsena eroperheessa kaikki sosiaaliviranomaiset pyytelivät aina äitiä asioihin, eikä isä saanut mitään ilmoituksia vaikka oli yhteishuoltajuus. Kuulin tämän isältäni sitten aikuisena, kun pahoitteli kuinka ei voinut olla kaikessa mukana. Alkanut hieman avautua tämä.
Aiempi nainen.
Narsisti ja äidinparjausjutut on niin past. Keksikää muuta.
Vierailija kirjoitti:
Narsisti ja äidinparjausjutut on niin past. Keksikää muuta.
Mitä ihmettä. Vastasin sulle joku tunti sitten ja nyt se on poistettu.
Sis täh? Miten se on muka ollut äitini vika kun viestit ei isälleni kulkenut?
Narsisti-skitso lukee juhannuksena keskustelupalstaa, triggeröityy, haukkuu muita narsisteiksi ja väittää, ettei ole narsisti. Ok.
Vierailija kirjoitti:
Anonyymi narsisti lukee juhannuksena narsistien uhrien vertaistukikeskustelua,haukkuu muita skitsofreenikoiksi ja väittää, ettei ole narsisti. Ok.
Jos henkilö on itse kertonut sairastavansa skitsoaffektiivista häiriötä, niin silloin skitsofreenikoksi kutsuminen ei ole haukkumista. Tuntemattomien nimittely narsistiksi viittaa myös harhoihin.
Tämä ei muuten ole mikään uhrien vertaistukiketju.
Vierailija kirjoitti:
äitini äidin suvussa on todella paljon ihmisiä jotka muistuttavat kuvausten narsistia. Äitini oli jonkintyyppinen ja hänen siskonsa varmasti.
Sinä olet varmasti myös perinyt samat piirteet. Helpompi vain syyttää muita. Itsessä ei koskaan mitään vikaa.
Voihan ne samat narsistit voineet olla vaikka miten monen naisen/miehen kanssa, joten mikäs ihme se sitten olisi, että monilla on eksänä narsisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anonyymi narsisti lukee juhannuksena narsistien uhrien vertaistukikeskustelua,haukkuu muita skitsofreenikoiksi ja väittää, ettei ole narsisti. Ok.
Jos henkilö on itse kertonut sairastavansa skitsoaffektiivista häiriötä, niin silloin skitsofreenikoksi kutsuminen ei ole haukkumista. Tuntemattomien nimittely narsistiksi viittaa myös harhoihin.
Pidät itseäsi älykkäänä
ohis
En pidä älykkäänä. En ole niin suuruudenhullu kuin tuo skitsofreeninen narsismijankkeri, joka pitää itseään nerona.
Outoahan se olisi, jos jokainen ex olisi ollut narsisti. Toisaalta kaikilla on jotain narsistisia piirteitä. Omista existäni voin sanoa, että yhdellä oli niin paljon narsistisia piirteitä että eiköhän se sellainen ollut. Muut exät olivat vain tavallisia k.sipäitä tai muuten epäsopivia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidät itseäsi älykkäänä
ohis
En pidä älykkäänä. En ole niin suuruudenhullu kuin tuo skitsofreeninen narsismijankkeri, joka pitää itseään nerona.
Siis sinua ärsyttää, että keskusteluun tuli toinen mies, joka edustaa ns. vastapuolta. Ok.
Olen koko elämäni keikkunut hulluuden ja nerouden rajalla. Muutama psykoosikin on tosiaan ollut, ja isä oli väkivaltainen naisten ja lasten hakkaaja. Jokainen lapsistani näyttää kouluttautuvan akateemiseksi.
Näin kuvasi siis narsistihullu itseään. Nimittelee muita tosiaan narsisteiksi vaikka itse on sellainen. Uhriutuva narsku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidät itseäsi älykkäänä
ohis
En pidä älykkäänä. En ole niin suuruudenhullu kuin tuo skitsofreeninen narsismijankkeri, joka pitää itseään nerona.Siis sinua ärsyttää, että keskusteluun tuli toinen mies, joka edustaa ns. vastapuolta
Mikä ihmeen toinen mies ja vastapuoli? Huonolla hoitotasapainolla nuo teidän harhat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos henkilö on itse kertonut sairastavansa skitsoaffektiivista häiriötä, niin silloin skitsofreenikoksi kutsuminen ei ole haukkumista.
Kyseessä on täysin eri sairaudet.
Luulen, että jollakulla on hiki ja kylmä suihku tai lasi vettä tekisi hyvää. Tai tuuletin päälle.
Mulla on kaksi exää. Toinen omasi narsistisia piirteitä ja toinen ei. Silti tämä narsistisia piirteitä omannut tuskin täyttää riittävästi rakseja ollakseen virallisesti diagnosoitu narsisti.
Tämä on oikeasti aiheellista nostaa tapetille. Monesti täällä saa lukea, että naiset diagnosoi taas toisiaan. Mutta tän palstan pahin narsismista jankuttaja onkin MIES. Ja kaikesta päätellen todella sairas sellainen.