Heh, kassatyöntekijät toivottavat hyvää päivänjatkoa vain mukaville asiakkaille :D
Ja niin sen pitää mennäkin. Olen kiinnittänyt huomiota tähän, kun melkeinpä joka kerta edelläni asioi joku töykeä tuppisuu, ei kassatyöntekijät koskaan toivota näille hyvää päivänjatkoa, mutta minulle kyllä, kun olen ystävällinen ja hyvätapainen.
Jos itse olisin kassatyössä, toivottaisin "parempaa päivänjatkoa!" kaikille huonotapaisille asiakkaille 😁 voisikohan niin tehdä? 🤔
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porissa yhdessä K-Kaupassa on myyjä kun robotti. Naama on neutraali joka asiakkaalle, ei katso päin ja toistaa joka asiakkaalle samalla äänensävyllä: ”Hei.” ja ”Kiitos ja hyvää päivänjatkoa.” :D
Eli tekee juuri niinkuin on opastettu ja sinä vielä valitat?
Kuka on valittanut?
Niin, minäkin tulkitsin että tuo kommentoija oli lähinnä huvittunut. Tässä sen näkee kun tehdään muista tulkintoja, niin lopputukoset voivat johtaa harhaan. Minäkään en tiedä olenko oikeassa. Tulepa kertomaan, porilainen!
Ei myyjässä mitään vikaa ole. Toiminta vaan on jotenkin huvittavan näköistä.
-Porilainen
Mua ei kiinnosta kassatyöntekijät. Tervehdin kyllä takaisin, jos ne tervehtii ensin. Mikäli minua ei tervehditä, niin en tervehdi kassatyöntekijää eikä haittaa vaikka en saisi heiltä hyviä päiväntoivotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Porissa yhdessä K-Kaupassa on myyjä kun robotti. Naama on neutraali joka asiakkaalle, ei katso päin ja toistaa joka asiakkaalle samalla äänensävyllä: ”Hei.” ja ”Kiitos ja hyvää päivänjatkoa.” :D
Selvästi elementissään. Juuri tällaisia niiden tulee ollakin. Jaksaisitko itse tehdä tuollaista puuduttavaa yksitoikkoista hommaa vuosikaudet ja olla jokaiselle persoonallisella tavalla mukava?
Älkää toivottaa kenellekään mitään jos ette toivota kaikille. Edessäni jonossa oli viisi asiakasta kaikille toivotettiin hyvää joulua minulle ei sanottu mitään
Miten te jaksatte kytätä mitä muille sanotaan milläkin tavalla?! Wtf? Millaisia ihmisiä te olette? Varmaan aika rankkaa elämä...
Vierailija kirjoitti:
Jouluna tuntui vähän oudolta kun edelliselle asiakkaalle toivotettiin hyvää joulua ja minulle ei. Samoin kumppani kertoi kokemuksestaan isossa automarketissa että edelliselle toivotettiin hyvää joulua mutta hänelle ei.
Ei elämä ole kiinni tuollaisesta mutta tuntuuhan se oudolta ja erikoiselta.
Miksi se tuntuu niin oudolta ja erikoiselta? Jos siis mietit asiaa järjellä...se työntekijä joutuu kuitenkin keskittymään useaan asiaan yhtäaikaa ja jokainen tietää sen kyllä varmasti ihan omasta kokemuksesta, että eihän se aina suju ihan täydellisesti. 😅 Esim. seuraava asiakas alkaa tervehtimään/sepustamaan omaa asiaansa kun jo maksanut ja pakannut asiakas tekee lähtöä, niin hän on saattanut jo siitä lähteä kulkemaan poispäin kun vasta tulisi tilaisuus toivottaa ne hyvät päivänjatkot ja no...viiden metrin päässä olevalle selälle päivänjatkojen huutaminen ei ehkä enää ole tarpeellista.
Millä tavalla tyly? Ilmeettömiin olen törmännyt useasti eikä se minua häiritse pätkääkään mutta tylyihin en. Tyly asiakas saa kyllä tylyn kohtelun, sitä saa mitä tilaa.