Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heh, kassatyöntekijät toivottavat hyvää päivänjatkoa vain mukaville asiakkaille :D

Vierailija
08.02.2021 |

Ja niin sen pitää mennäkin. Olen kiinnittänyt huomiota tähän, kun melkeinpä joka kerta edelläni asioi joku töykeä tuppisuu, ei kassatyöntekijät koskaan toivota näille hyvää päivänjatkoa, mutta minulle kyllä, kun olen ystävällinen ja hyvätapainen.

Jos itse olisin kassatyössä, toivottaisin "parempaa päivänjatkoa!" kaikille huonotapaisille asiakkaille 😁 voisikohan niin tehdä? 🤔

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän tervehdin vain ystävällisiä kassatyöntekijöitä.

Vierailija
2/27 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kattoisin ikäviltä asiakkailta ikään katsomatta henkkarit jos on ikärajallisia tuotteita. Saisin painaa sitä ikärajan tarkistusnappia tosi usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassojen pitää tervehtiä jokaista asiakasta, mutta jos asiakas osoittautuu käytöstavattomaksi moukaksi, ei hänelle mitään ekstrakohteliaisuutta anneta.

Itse kun olin kaupan kassatyössä, niin meille ohjeistettiin, että mukaville asiakkaille voi antaa sen ja sen kaupanpäällisen. Uskoisin, että nykyään ohjeistetaan kassoja samalla tavalla toivottamaan mukaville asiakkaille hyvää päivänjatkoa.

Vierailija
4/27 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna tuntui vähän oudolta kun edelliselle asiakkaalle toivotettiin hyvää joulua ja minulle ei. Samoin kumppani kertoi kokemuksestaan isossa automarketissa että edelliselle toivotettiin hyvää joulua mutta hänelle ei. 

Ei elämä ole kiinni tuollaisesta mutta tuntuuhan se oudolta ja erikoiselta.

Vierailija
5/27 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porissa yhdessä K-Kaupassa on myyjä kun robotti. Naama on neutraali joka asiakkaalle, ei katso päin ja toistaa joka asiakkaalle samalla äänensävyllä: ”Hei.” ja ”Kiitos ja hyvää päivänjatkoa.” :D

Vierailija
6/27 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vähän liiankin teennäistä velvoittaa kassatyöntekijöitä toivottamaan hyvää päivänjatkoa asiakkaille. En pidä siitä, enkä välitä ylipirteästä ja teennäisestä tervehdyksestä kun astun liikkeeseen (esim Jysk), pelkkä "hei" riittää vallan hyvin jotta ymmärrän että myyjä on minut huomannut, enkä pistä pahaksi vaikka ei huomaisikaan, osaan itse käydä kysymässä apua jos tarvitsen.

En ole töykeä tuppisuu asiakas mutta en jaksa teeskentelyä.

Vierailija
7/27 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porissa yhdessä K-Kaupassa on myyjä kun robotti. Naama on neutraali joka asiakkaalle, ei katso päin ja toistaa joka asiakkaalle samalla äänensävyllä: ”Hei.” ja ”Kiitos ja hyvää päivänjatkoa.” :D

Eli tekee juuri niinkuin on opastettu ja sinä vielä valitat?

Vierailija
8/27 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassojen pitää tervehtiä jokaista asiakasta, mutta jos asiakas osoittautuu käytöstavattomaksi moukaksi, ei hänelle mitään ekstrakohteliaisuutta anneta.

Itse kun olin kaupan kassatyössä, niin meille ohjeistettiin, että mukaville asiakkaille voi antaa sen ja sen kaupanpäällisen. Uskoisin, että nykyään ohjeistetaan kassoja samalla tavalla toivottamaan mukaville asiakkaille hyvää päivänjatkoa.

Useammassa kaupassa töissä olleena meitä ei ole koskaan ohjeistettu sanomaan yhtään mitään. Jutella saa ja jokainen osaa käyttää pelisilmää että kenelle mitäkin toivotetaan. Robotinomaiset toivotukset jokaiselle samoilla sanoilla antaa vain ärsyttävän ja huonon kuvan koko kaupasta. Pelisilmää pitää olla myöskin siinä että ei ole mukavia ja inhottavia asiakkaita, vaan on VAIN ERILAISIA asiakkaita. Jollakin on voinut omainen kuolla (ja silti pitää kaupasta hakea ruokaa) tai on saanut juuri tiedon että sairastaa syöpää, ei silloin kukaan jaksa jokaiselle olla positiivinen ja iloinen rupattelija. Heidät palvellaan mykkyydestä ja "tylyydestä" huolimatta yhtä hyvin kuin kaikki muutkin. Teinitytöt jaottelee asiakkaat kivoihin ja palkittaviin ja huonosti käyttäytyviin. Olenkin aina sanonut sitä että asiakaspalvelijoilla pitäis olla elämänkokemusta ja siksi nuoret ei siihen sovi. Ikärajaksi vaikka 50v niin asiakkaat saa asiallista palvelua.

Vierailija
9/27 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata olla pahoillaan. Nykyisin yleistyy joka ketjussa vaade toivottaa jokaiselle asiakkaalle sitä hyvää päivänjatkoa. Se on s-ryhmälläkin ihan todella vaatimus. Lopputuloksena on sitten se robottimainen papukaijahokema kaikille. Itse koen asiakaspalvelutilanteen kiusalliseksi jos minulle hoetaan samaa hokemaa kuin kaikille muillekin kun jollekin perhanan pukupellelle ketjun komentoportaassa on tullut mahtava idea, ettei normaalit käytössäännöt enää riitä kaupan kassalla vaan siitäkin pitää tehdä erillinen perseennuolemiskokemus asiakkaille. Miksi kiitos ja hei ei enää riitä. En itse kaipaa ruokakaupasta mitään erillistä ja henkilökohtaista palvelukokemusta vaan ne perunat ja pullat mahdollisimman vähällä vaivalla.

Vierailija
10/27 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan viitsisi haaskata aikaansa murjottavaan tuppisuuhun? Sellainen tyyppi nopeasti pois käsistä ja otetaan seuraava, positiivinen ja kohtelias asiakas palveltavaksi. Kaikin puolin paljon mukavampi kokemus.

Vierailija
11/27 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tervehdin ja olen ystävällinen kassoille ja bussikuskeille.

Tulos: tervehtivät edellä olevaa ja jälkeeni tulevaa, mutta eivät minua.

Asiakaspalvelijatkin ovat normaaleja ihmisiä, jotka arvioivat ihmiset pärstän perusteella. Eli ovat pelkkiä elämiä, jotka toimivat vaiston mukaan, kun naama ei miellytä.

Vierailija
12/27 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä paikallisessa ruokakaupassa todella tyly ja ilmeetön kassa. On tehnyt mieli laittaa palautetta eteenpäin töykeästä asiakaspalvelusta.

Vierailija
13/27 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän suojatien ylikään päästetä kun nätit, niinhän

Vierailija
14/27 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ethän sinäkään mikään mukava ole, vaan täys vit..pää. Ihmisestä ei paljon voi lyhyen kohtaamisen perusteella päätellä miksi on - ja nyt oleellinen - : t u l k i t t a v i s s a "töykeäksi tuppisuuksi". Syitä voi olla monia.

Vierailija
15/27 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoisin että toivottavat sitä vastavuoroisesti vastaanottaville, hymyileville. Tilannetajua oltava.

Vierailija
16/27 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on valittanut?

Vierailija
17/27 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on valittanut?

Niin, minäkin tulkitsin että tuo kommentoija oli lähinnä huvittunut. Tässä sen näkee kun tehdään muista tulkintoja, niin lopputukoset voivat johtaa harhaan. Minäkään en tiedä olenko oikeassa. Tulepa kertomaan, porilainen!

Vierailija
18/27 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kassoja henkilökohtaisesti, enkä myöskään valmistaudu kassan kohtaamiseen pohtimalla kenet hän huomioi ja millä tavoin. KOhteliasta on tervehtiä puolin ja toisin ja kiittää kassaa lähtiessä.

Vierailija
19/27 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin et jos joku läheisensä äkisti menettänyt raahautuu viimeisillä voimillaan sinne alepaan, jossa mukava ja ystävällinen ap työskentelee eikä edes älyä ajatella surunsa keskellä olla mukavaksi tulkittavissa ap:n mielestä, niin hän ansaitsee epäystävällistä käytöstä ja suoranaista vittuilua "paremman päivän" toivotuksineen?

Vierailija
20/27 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata olla pahoillaan. Nykyisin yleistyy joka ketjussa vaade toivottaa jokaiselle asiakkaalle sitä hyvää päivänjatkoa. Se on s-ryhmälläkin ihan todella vaatimus. Lopputuloksena on sitten se robottimainen papukaijahokema kaikille. Itse koen asiakaspalvelutilanteen kiusalliseksi jos minulle hoetaan samaa hokemaa kuin kaikille muillekin kun jollekin perhanan pukupellelle ketjun komentoportaassa on tullut mahtava idea, ettei normaalit käytössäännöt enää riitä kaupan kassalla vaan siitäkin pitää tehdä erillinen perseennuolemiskokemus asiakkaille. Miksi kiitos ja hei ei enää riitä. En itse kaipaa ruokakaupasta mitään erillistä ja henkilökohtaista palvelukokemusta vaan ne perunat ja pullat mahdollisimman vähällä vaivalla.

Tämä. Hain opintojen aikana Prismaan kesätöihin muutama vuosi sitten. Useampi haastattelukierros, ja kaikkialla painotettiin sitä, että ekstraa ekstraa, ei riitä hymy ja hei!