Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen syrjäytynyt ja myönnän sosiaaliturva passivoi

Vierailija
08.02.2021 |

Olen syrjäytynyt nuori mies ja voin myöntää rehellisesti että sosiaaliturva passivoi minua. Täytän tänävuonna 25v ja en ole koskaan edes hakenut töitä. Oon tottonut elää toimeentulotuilla ja siihen että taikaseinästä tulee aina rahaa. Ja taas opiskelu ei houkuta koska se tarkoittaisi tukien pienenemistä. Olen mykkäsen kanssa siitä samaa mieltä että miksi työttömällä kuuluisi olla oikeus asua helsingissä tai pk-seudulla. Esim itse asun pienessä kaupungissa vähä päälle 50k asukasta ja 34 neliöni vuokra 400e. Täällä noin 20 neliöisen asunnon vois saada alle 300e/kk. On aivan järjetöntä että pk-seudulla ihmisille maksetaan älyttömii asumistukia vaikka pienet kaupungit on täynnä tyhjillään halpoja asuntoja. Minäkin voisi muuttaa tästä vielä pienempää ja halvempaan asuntoon mutta sillä asunnon hinnalla ei ole merkitystä tukiin kunhan vuokra ei yli 500e joka täällä rajana. Ja tää asumistuki järjestelmä on johtanut siihen että vuokranantajat voi kiskoa isompaa vuokraa koska ihmisille maksetaan asumistukea. Toisinsanoen tulonsiirtoa vuokranantajille.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttasit mielellään lämmittämättömään koirankoppiin niinkö

höpö alotus

😕

Vierailija
2/21 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

puppu kirjoitti:

höpö alotus

😕

En mutta halvempaan kyllä. 20 neliö riittää hyvin yhdelle ihmiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just, ja sama luuska vetäisee tällaiset sadut edellisen perään. Ihan oikeasti, mene hoitoon ja jätä työttömät rauhaan. Nämä sun provoilut eivät mene läpi vaikka kuinka yrität tehdä uskottavimpia. 

Vierailija
4/21 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

puppu kirjoitti:

höpö alotus

😕

No tottakai on kun näitä tehtaileva on joko käsi kikulilla oleva ulilauta penska tai oikeasti mielenvikainen pakkoajatuksilla. Kumma ettei tämä pelle ole saanut vielä bänniä. 

Vierailija
5/21 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kai sosiaaliturvan puute aktivoisi suostumaan mihin tahansa töihin millä tahansa ehdoilla, jos toinen vaihtoehto olisi kadulla asuminen. Onneksi Suomessa ei ole näin.

Mutta AP ei kyllä ole syrjäytynyttä nähnytkään. Sama kokkarinuori joka tehtailee näitä "työttömät on loisia" -paska-aloituksia tämän tästä.

Vierailija
6/21 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo... Oon työtön ja saan vaan työmarkkinatuen en mitään muita tukia yhtään mistään. Todellakin menen heti töihin kun vaan pääsis. Kuka oikeasti tulee toimeen tai haluaa koko loppuelämänsä kituuttaa 500 eurolla. En minä ainakaan.

Vierailija
7/21 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen työtön ja myönnän, että se passivoi, kun työttömyydestä ei saa kuolemanrangaistusta =("

Vierailija
8/21 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä asutetaan kehyskuntien tyhjiksijääneisiin asuntoihin. Sitten alkaa se huumeralli ja muu ryöstely.

Vierailija
9/21 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkareiden puoluetoimistolla tänään jutunaiheet taas vähissä?

Vierailija
10/21 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin se passivoi.

Olen ollut työttömänä yli 10 vuotta ja tänä aikana, mulle on ollut pakollista yksi työvoimakoulutuksen kurssi ja muutamaan työhakuilmoitukseen vastaaminen. Muun ajan olen vain saanut olla. Mitään vastuuta mulla ei yksineläjänä ole kenestäkään tai mistään muusta kuin itsestäni, ja kun olen tähän passivoitumisen kierteeseen joutunut niin en enää täältä poiskaan osaa nousta. Aikaa on mennyt niin kauan, että olen jäänyt liian pahasti jälkeen ja en enää omaa sitä taitoa tai motivaatiota, jonka avulla lähtisin tilannettani sinne normaalin ihmisen tasolla parantamaan. Uskon, että kaltaisiani on paljon joilla parhaat työ- ja opiskeluvuodet vain valuivat ohi ja sitten jossain vaiheessa huomataan, että ehkä noita ihmisiäkin olisi kannattanut patistaa tai pakottaa, koska nyt he ovat vain kuluerä.

Vierailija
11/21 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäpä elän toimeentulotuella, Helsingissä ja asun 700 euron vuokra-asunnossa. Ja haen töitä, oon hakenut nyt 2 vuotta. Muutamaan haastatteluun oon päässyt, mutta kukaan ei halua mua töihin. Osa-aikaisissa paikoissa olen ollut töissä, mutta haluan kokoaikaisen. Ja ymmärtäähän se, työpaikka haluaa tehdä työntekijän avulla rahaa, supertyöntekijöitä on vaikka kuinka paljon, ja tunnit halutaan pidetään vähäisenä, sillä ihminen jaksaa työskennellä paremmin 5 tunnin päiviä kuin 8, eli talot täyteen osa-aikaisia. Mutta en muuta korpeen, sillä haluan töitä ja niitä sieltä ei ainakaan saa.

Vierailija
12/21 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin se passivoi.

Olen ollut työttömänä yli 10 vuotta ja tänä aikana, mulle on ollut pakollista yksi työvoimakoulutuksen kurssi ja muutamaan työhakuilmoitukseen vastaaminen. Muun ajan olen vain saanut olla. Mitään vastuuta mulla ei yksineläjänä ole kenestäkään tai mistään muusta kuin itsestäni, ja kun olen tähän passivoitumisen kierteeseen joutunut niin en enää täältä poiskaan osaa nousta. Aikaa on mennyt niin kauan, että olen jäänyt liian pahasti jälkeen ja en enää omaa sitä taitoa tai motivaatiota, jonka avulla lähtisin tilannettani sinne normaalin ihmisen tasolla parantamaan. Uskon, että kaltaisiani on paljon joilla parhaat työ- ja opiskeluvuodet vain valuivat ohi ja sitten jossain vaiheessa huomataan, että ehkä noita ihmisiäkin olisi kannattanut patistaa tai pakottaa, koska nyt he ovat vain kuluerä.

Itsellä mennyt jo 30 vuotta. Turha väittää, että sosiaaliturva ei passivoi. Tästä on näyttöä mm Amerikassa; ei siellä köyhimmät jostain Detroitista töihin lähde tai muuta muualle. Toinen esimerkki Amerikan alkuperäsiväestö; maistuuko viina ja eläminen toisten rahoilla?

Vierailija
13/21 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kai sosiaaliturvan puute aktivoisi suostumaan mihin tahansa töihin millä tahansa ehdoilla, jos toinen vaihtoehto olisi kadulla asuminen. Onneksi Suomessa ei ole näin.

Mutta AP ei kyllä ole syrjäytynyttä nähnytkään. Sama kokkarinuori joka tehtailee näitä "työttömät on loisia" -paska-aloituksia tämän tästä.

Eiköhän se lähinnä motivoisi näitä syrjäytyneitä varasteluun ym. Vankilan lämpöönhän moni koditon talveksi halajaa.

Vierailija
14/21 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha Kokoomuksen vaalitoimisto on aktivoitunut keskustelupalstoilla.

0/5 ap.

Vierailija
15/21 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just, ja sama luuska vetäisee tällaiset sadut edellisen perään. Ihan oikeasti, mene hoitoon ja jätä työttömät rauhaan. Nämä sun provoilut eivät mene läpi vaikka kuinka yrität tehdä uskottavimpia. 

Aika röyhkeä asenne väittää automaattisesti provoksi.

On todettu, että verrattuna esim. pienimpiin työttömyysetuuksiin ja opintorahaan varsinainen toimeentulotuki passivoi, koska tt-tuella on tavallaan helpompaa. Työttömiä ns. kiusataan ja aktivoidaan kun taas tt-tuelle on helpompi jäädä juuri esim. tuloloukkujen (opiskellessa tulot tippuvat) jne. takia.

Vierailija
16/21 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät vain ole koskaan yhteiskuntakelpoisia tai työkelpoisia. Jos näiltä ihmisiltä poistetaan tuet ei niistä mitään uratykkejä tule. Naiivi ajatus. Tulee katkeria, asunnottomia porukoita, jotka työllistävät poliisia, sossua ym. Päätyvät kuitenkin valtion eläteiksi erilaisiin laitoksiin.

Vierailija
17/21 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukien muodostavat turvaverkot takaavat yhteiskuntarauhan. Piste.

Vierailija
18/21 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jää verojen jälkeen 2000e et eipä se paljon lohduta. Haluan myös yhteiskunnan elätiksi. Mielellään pian.

Vierailija
19/21 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei mikään pikku työttömyystuki kyllä passivoinut vaan masennus. Toki kävin myös jossain huuhaatoiminnassa välillä etten ihan vain kotona ollut. Joka tapauksessa, kyllä olisin koko ajan halunnut tehdä jotain järkevää ja tulevaisuuteen tähtäävää, mutta voimavaroja ei ollut ennen kuin vasta sitten kun sain apua. Olisiko niitä voimavaroja tullut lisää sillä, että olisi pistetty kadulle rahattomana asumaan sen avun ja pienen rahallisen tuen lisäksi? Aika vahvasti epäilen.

Vierailija
20/21 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei mikään pikku työttömyystuki kyllä passivoinut vaan masennus. Toki kävin myös jossain huuhaatoiminnassa välillä etten ihan vain kotona ollut. Joka tapauksessa, kyllä olisin koko ajan halunnut tehdä jotain järkevää ja tulevaisuuteen tähtäävää, mutta voimavaroja ei ollut ennen kuin vasta sitten kun sain apua. Olisiko niitä voimavaroja tullut lisää sillä, että olisi pistetty kadulle rahattomana asumaan sen avun ja pienen rahallisen tuen lisäksi? Aika vahvasti epäilen.

*rahallisen tuen SIJAAN, piti sanomani.