Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun 90-luvulla käytettiin talvihaalareita enemmänkin, niin millaiset lahkeet niissä oli?

Vierailija
07.02.2021 |

Tällainen tyhmä yksityiskohta tuli nyt mieleen, kun omalle lapselle pukenut haalaria ja laittanut lenskuja kenkien alle. Niin, muistan täysin kirkkaasti, että koulussakin käytin haalaria koko ala-asteen, mutta ei mitään muistikuvaa siitä, että olisin pukiessa viritellyt itselleni lenksuja kenkkiin. Eli onkohan tämä vasta uudempi keksintö?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla lasten haalareissa oli kumirenksut, lasketteluhaalareissa ei.

Vierailija
2/12 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luvulla lasten haalareissa oli kumirenksut, lasketteluhaalareissa ei.

Ahaa. Eli ne isompien lasten haalarit olikin näitä lasketteluhaalareita? Itse en koskaan lasketellut, mutta haalarit silti oli, joten en ehkä siksi tällaista ajatellut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt -87, ja olen lapsuudessani kyllä niitä lenksuja vedellyt kengän alle. Hiihtohousut olivat myös muotia.

Vierailija
4/12 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt -87, ja olen lapsuudessani kyllä niitä lenksuja vedellyt kengän alle. Hiihtohousut olivat myös muotia.

Hiihtarit! Muistan kun meidän opettajalla oli sellaiset.

Vierailija
5/12 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en muista haalareista, mutta kurahousuissa ne lenksut ainakin 90-luvullakin oli, siis ei ole uusi keksintö. Muistan hyvin kun ainakin meillä niitä käytettiin vielä vanhempana (ehkä 10v) kuin nykään, koska ei kai ollut muuta vedenpitävää, ja se lenksujen ja henkseleiden kiinnittäminen oli aina yhtä tyhmää!

Vierailija
6/12 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä oot liian nuori muistamaan nitä aikuisilllakin muotia olleita haalareita, tai ainakaan et ole sellaisia käyttänyt. Ne oli muotia 80-90-lukijen vaihteessa, eli kun sinä olit 2-5v.

Vierailija
7/12 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ikään asti käytit haalaria? Käytettiinkö niitä vielä 90-luvun lopullakin niin, että isotkin lapset käytti? Itse olen 90-luvun alun haalarin käyttäjä, siis olin ala-asteen lopulla silloin ja käytin haalaria.

Vierailija
8/12 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko näille 90-luvun haalari-ihmisille missään vaiheessa mitään "paljaat nilkat"-tyyppistä kapinointia?

Vierailija
9/12 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin ikään asti käytit haalaria? Käytettiinkö niitä vielä 90-luvun lopullakin niin, että isotkin lapset käytti? Itse olen 90-luvun alun haalarin käyttäjä, siis olin ala-asteen lopulla silloin ja käytin haalaria.

Sellainen muistikuva, että viimeistään kouluun mentäessä haalari vaihtui kaksiosaiseen ulkoilupukuun.

Vierailija
10/12 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin kymmenvuotiaalle (joka ei ole pariin vuoteen käyttänyt haalaria) nyt lumileikkeihin uudet toppahaalarit ja siinäkin on lahkeissa sellaset silikoniset lenkit.

Vierailija
11/12 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syntynyt -79 ja ala-asteen lopussa 1992 suurella osalla oli haalarit. Myös opettajalla oli toppahaalari. Sitä en enää muista oliko noissa isompien haalareissa jalkalenksuja, mutta pienempänä ainakin oli.

Vierailija
12/12 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon syntynyt -79 ja ala-asteen lopussa 1992 suurella osalla oli haalarit. Myös opettajalla oli toppahaalari. Sitä en enää muista oliko noissa isompien haalareissa jalkalenksuja, mutta pienempänä ainakin oli.

Samat muistikuvat. Ja se oli jotenkin aika herttaista, että jopa niillä "kovilla" tyypeillä oli haalarit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi