Siivoojana tienaan 1190€, en ymmärrä palkkojen alhautta
Kuntani toimeentulotuki raja menee 540€ vuokra, vesimaksu 18€.
Olen palkkatöissä joten en ole oikeutettu tuohon enkä myöskään asumistukeen
Viime kuukauden 632€ meni aika pahasti matalaksi kun kävin hampilääkärillä kolmesti. Laskut johti siihen että sähkö + noiden hampilaskujen jälkeen jäi noin 390€ käteen.
Toimeentulotukeen en ole oikeutettu koska olen palkkatöissä.
Tienasin siis noin miinun 110€ kuukaudessa!
Maksoin siis vain noin 110€ oikeudesta olla töissä.
Kommentit (23)
Tuo on kyllä ihan persuksista.
Olen itse työskennellyt matalapalkka-alalla, nyt jäin työttämäksi. Tukeni ovat noin 940 euroa.
Se on vain muutaman satasen vähemmän mitä sain työstäni.
En ihmettele , että jotkut jäävät tähän. Itse inhoan ja häpeän työttymyyttä, olisin mieluummin töissä huonollakin palkalla, mutta enää en suostuisi tekemään ylitöitä kaikkien muiden puolesta. En ehkä sitä ekana haastattelussa kerro.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse työskennellyt matalapalkka-alalla, nyt jäin työttämäksi. Tukeni ovat noin 940 euroa.
En ihmettele , että jotkut jäävät tähän. Itse inhoan ja häpeän työttymyyttä, olisin mieluummin töissä huonollakin palkalla, mutta enää en suostuisi tekemään ylitöitä kaikkien muiden puolesta. En ehkä sitä ekana haastattelussa kerro.
Sä sait siis ihan rahaa siitä oikeudesta että sait olla töissä? Tuon muutaman satasen?
Toi on niinkun just mun unelma!
1190e tulot
- 150e etuoikeutettu tulo
- vuokra/ vastike
-hammaslääkärilaskut
-muut asumiskulut
Ja väität että toimeentulotukioikeutta ei syntynyt?
Lisäksi olet oikeutettu asumistukeen. Eli siis mitkä ne sinun tulot onkaan oikeasti?
Teen "paskaduunia" osa-aikaisesti (on ihme, että sain tämänkään, kun usein pitää olla auto ja ajokortti). Ei tässä rikastu kuin muutaman satasen kuukaudessa enemmän kuin työttömänä, mutta ainakaan mitkään työkkärin toimenpiteet eivät uhkaa, kun on edes jonkin verran työtunteja, ja sosiaalisesti on kivempi sanoa olevansa töissä.
Myös palkkatyötä tekevillä on oikeus tttukeen jos tulot ovat pienet.
En kyllä ymmärrä miksi palkkasi on noin pieni, teetkö osa-aikaista? Siinä tapauksessa sinulla on oikeus soviteltuun päivärahaan.
Laitoshuoltajan peruspalkka tässä kaupungissa on 1945-2035, KVTES. Hanki parempi työpaikka, sinullahan on kokemusta. Valinnanvaraa on, paitsi jos asut peräperseessä.
Naiset on peloteltu lauma kiusaamisella uskomaan että työtä tekevä on arvokkaampi kuin työtön. Kirjainmellisesti Suomessakin on varmaan 500 000 ihmistä jotka tekee töitä kijainmellisesti jotain 100€ kuukausipalkkaa varten.
Tuo on kyllä niin väärin. Siivoojat on kuitenkin todella tärkeitä ja heidän työtään tarvitaan joka paikassa. Lisäksi se on fyysisesti raskasta. Jokainen voi kokeilla siivota kotona työpäivän verran niin huomaa sen.
Varmasti itsekin jäisin mieluummin tukien varaan, vaikka en haluaisi olla mikään sossupummi. Yhteiskunta kuitenkin suorastaan kannustaa siihen, jos ei ole syystä tai toisesta elämässään menestynyt ihminen.
Kyllä ihan kaiken työnteon tulisi olla kannattavampaa kuin tukirahoilla eläminen. Tai jos palkka on todella huono, yhteiskunnan pitäisi tulla siinä vastaan että sitä työtä kannattaa siitäkin huolimatta tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä sait siis ihan rahaa siitä oikeudesta että sait olla töissä? Tuon muutaman satasen?
Toi on niinkun just mun unelma!
Ihana kuulla.
Et varmaan palkastasi päätellen tee täyttä työviikkoa? Kuulostaa kyllä ikävältä, suosittelisin etsimään jotain toista duunia tuohon rinnalle tai sen tilalle. Harvemmin sitä elää herroiksi, ellei tee viittä täyttä työpäivää viikossa.
Et nyt kerro kaikkea tässä. Jos hammaslääkärikulut ovat syntyneet ykstyisten palveluiden käytöstä, niihin ei saa toimeentulotukea. Muuten työssä käyvä on oikeutettu ihan siinä missä kuka tahansa muukin. Jos et ole hakenut asumistukea, se pitää olla haettu ennen kuin toimeentulotukea saa. Olet oikeuttu myös soviteltuun työttömyyspäivärahaan, koska työ ei ole kokoaikaista. Sekin pitää olla haettu ennen toimeentulotukea.
Kyllä toimeentulotukeen on oikeutettuja kaikki, joiden tulot jää asumiskustannusten jälkeen turvarajan alle. Ei ole väliä, oletko töissä.
En jaksa alkaa tarkistella, mutta on täysin mahdollista, että tuolla nettotulolla ja tuolla vuokralla yksin asuva ei saa sen paremmin asumistukea kuin toimeentutukeakaan.
Itsellä laikkarina peruspalkka 1900€/kk plus lisät riippuen vuoroista. Tekee nettona keskimäärin 1800-2000€/kk. Et nää osa-aikasena voi tienata normi palkkaa
Perustulo niin tuokin olisi kannattavaa.
Työllistämishommissa töitä 5 tuntia päivässä, tuntipalka 8€. Kiva olla työläinen.
Ja huh sitä roimaa eläkekertymää 😥
On toi kyllä aika paska palkka, laskin juuri jos menen 9e/pvä orjatöihin muutamaksi tunniksi 5pvä viikossa niin mulla jää verojen jälkeen käteen 1017e.
Miinus 110€
500€ - 390€ = 110€
Rakastan töitä!!!