Onko joku mainos mielestäsi hyvän maun vastainen?
Pitäisi koulutehtävää varten käsitellä jotain hyvän maun vastaista mainosta, joka pitäisi pystyä linkittämään esim. Youtubesta opettajan nähtäväksi. En katso itse telkkaria eikä mieleen tule mitään järkyttävää mainosta, tuleeko teille mitään mieleen?
Mainoksen pitäisi siis olla suomalainen ja jollain tavalla hyvän maun vastainen, esim. sopimaton alaikäisille, sisältää väkivaltaa, pelottavia elementtejä tai seksuaalisuutta tms.
Kommentit (65)
Minusta mainokset, joissa lapset mainostavat tuotetta ovat hyvän maun vastaisia
Kun aikanaan vanhempani aloittivat media-alan firman, tuo oli ihan lasten oikeuksien myötä kiellettyä. Lasten suuhun ei tuotteen nimeä saanut laittaa.
No uusin biilyn mainos on siinä rajoilla. En tiedä löytyykö tubesta.
Kaikki Temptation Island- jne mainokset.
Suomalaiset mainokset joissa on n eg r uja.
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Haribo matador mixin mainoksen tekijät pitäisi haastaa oikeuteen katsojien totaalisesta aliarvioimisesta. Että ärsyttää naiviudessaan ja lapsellisuudessaan koko mainos.
Vierailija kirjoitti:
Voisin koittaa etsiä tuota, mitä siinä tapahtuu?
Lapsilla mainostaminen sopii tähän kategoriaan, jos lapset ei liity mainostettavaan aiheeseen jotenkin olennaisesti. :)
Valkoinen nainen ja musta mies on hyvän maun vastaista pakkotuputusta. Ei pitäisi olla vaikeuksia löytää.
Magnum jäätelö mainokset, näyttää siltä kuin muija saa orkun jäätelöstä. Seksistinen, jää magnumit kaupan pakastimeen pelkästään mainoksen takia.
Mäkkärin mainos, missä teinit juttelee, ”onko mitään juoruja” jne. Mielestäni todellakin hyvän maun vastainen, opetetaan lapsille, että juoruaminen on ok.
Työpaikkojen suurimmat ongelmat johtuvat juuri juoruilusta ja siihen ei tulisi kenenkään sortua!
Vierailija kirjoitti:
Tämä, aivan kauhea mainos!! Onneksi ei tule enää telkkarista.
Kiitos!
Kaikki kaalimato/aikuistenlelu-mainokset
Ihonhoitotuotteiden mainokset joissa voiteita käyttävät tummaihoiset. Yritetäänkö tästä saada uutta normaalia että ois normaalia suomalaisuutta olla Afrikkalainen iho?
Vierailija kirjoitti:
Mäkkärin mainos, missä teinit juttelee, ”onko mitään juoruja” jne. Mielestäni todellakin hyvän maun vastainen, opetetaan lapsille, että juoruaminen on ok.
Työpaikkojen suurimmat ongelmat johtuvat juuri juoruilusta ja siihen ei tulisi kenenkään sortua!
Siis nehän puhuvat siinä toisistaan eikä ulkopuolisista.
Vierailija kirjoitti:
Ihonhoitotuotteiden mainokset joissa voiteita käyttävät tummaihoiset. Yritetäänkö tästä saada uutta normaalia että ois normaalia suomalaisuutta olla Afrikkalainen iho?
No mitä hittoa nyt taas? Ei kai sillä voiteella ole väliä, minkä väriselle iholle se levitetään? Nillitätkö myös, jos shampoomainoksessa on tummahiuksinen nainen, kun sinulla on vaaleat hiukset? Ajatteletko, että tuote ei kelpaa sinun hiuksillesi ja että sinun hiustenvärissäsi on jotain vikaa?
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen nainen ja musta mies on hyvän maun vastaista pakkotuputusta. Ei pitäisi olla vaikeuksia löytää.
Joka toinen mainos nykyään.
Eri asia, kuka pitää sitä mauttomana. Minusta on lähinnä masentavaa seurata tätä kehitystä. Tulee kiinnitettyä mainoksissa tähän asiaan enemmän huomiota kuin itse mainostettavaan tuotteeseen. Eihän sen niin pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Magnum jäätelö mainokset, näyttää siltä kuin muija saa orkun jäätelöstä. Seksistinen, jää magnumit kaupan pakastimeen pelkästään mainoksen takia.
Mitä seksististä on orkun saamiseen viittaamisessa?
Kaikki missä on joku kiintiöhomo tai transù
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä hittoa nyt taas? Ei kai sillä voiteella ole väliä, minkä väriselle iholle se levitetään? Nillitätkö myös, jos shampoomainoksessa on tummahiuksinen nainen, kun sinulla on vaaleat hiukset? Ajatteletko, että tuote ei kelpaa sinun hiuksillesi ja että sinun hiustenvärissäsi on jotain vikaa?
Kyllä minua haittaa, jos vaikkapa Lumenen seerumia mainostaa joku, jolla on täysin päinvastainen iho kuin minulla. Minulla on vaalea, ohut, herkästi reagoiva ja ärtyvä iho. Tummaihoisen naisen iholle sopiva tuote ei siis luultavasti sopisi ollenkaan minulle.
En myöskään ostaisi sampoota, joka on tarkoitettu karkeille ja luonnonkiharille hiuksille, koska omat hiukseni ovat ohuet ja liukkaat. Käyttäisimme aivan erilaisia sampoita.
Vai onko mainoksen nainen laitettu mainostamaan tuotteita, jotka eivät sovi hänelle? Jos, niin miksi ihmeessä?
Siksi se ei ole yksi lysti.
En olen nähnyt mainoksia vuosikausiin. Missä niitä pitäisi nähdä?