Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mäkkäri / siivojan palkka muka niin paljon parempi kuin toimeentulotuki?

Vierailija
07.02.2021 |

Itse en ole uskaltanut hakea tai kokeilla töitä koska pelkään että karenssi tai tulot miinustetaan seuraavan kuun toimeentulosta niinkuin ne miinustetaakin

Mietin vaan näitä ihmisiä jotka jatkuvasti puhuu kuinka tekee extremisti tekoja vain saadakseen suurinpiirtein saman verran rahaa mäkkäri / siivoustöissä.

Onko se palkka sit oikeasti niin kova että kaikki riskit mitkä siihen liittyy on sen arvoisia?

Kuinka paljon korkeampi se on sitten tuota kuntakohtaisen toimeeentulotuki vuokramäärän, kotivakuutuksen, sähkölaskun ja vesilaskun jälkeistä 500€ käyttöraha toimeentuloa?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta toimeentulo/työttömyystuki kuuluisi tulla vain jos työtä ei jostain syystä pysty tekemään.

Vierailija
2/16 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta toimeentulo/työttömyystuki kuuluisi tulla vain jos työtä ei jostain syystä pysty tekemään.

Itse olen ollut sillä pysyvästi yliopiston jälkeen, en näe syytä ottaa riskiä tehdä töitä koska jokainen penni tuloa jotka ylittää sen 99,99€ miinustetaan tuista. Eli vähän niinkuin kaikki palkka olisi freerollia kunnalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta halveksin niitä, jotka odottavat muiden maksavan elämisensä. Joten jos haluat että joku arvostaa sinua, niin siivooja tai mäkkärin työntekijää arvostetaan paljon korkeammalle kuin lusmuja. 

Vierailija
4/16 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täältä ei saa oikeita vastauksia?

Ainoastaan katkeroita naisia jotka saavat kohtauksia kun joku elää erilailla kuin he?

Vierailija
5/16 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanouduin työkkärin toimista kun olin "kuntouttavassa" orjatyössä pajoilla, hain vain toimeentulon kelasta ja huomasin että sain 250€/kk enemmän kun orjatyötä tehdessä.

Vierailija
6/16 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan katkeroita naisia jotka saavat kohtauksia kun joku elää erilailla kuin he?

Naisilta? Ensinnäkin minä olen oikea mies, joka elää omilla rahoillaan ja sinä et elä erilailla vaan pummilla. Todella ärsyttää maksaa veroja moisten elättämiseen.

Vierailija
7/16 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanouduin työkkärin toimista kun olin "kuntouttavassa" orjatyössä pajoilla, hain vain toimeentulon kelasta ja huomasin että sain 250€/kk enemmän kun orjatyötä tehdessä.

Ei tule yllätyksenä!

Vierailija
8/16 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ihmetellään kun kokoomus haluaa laskea sosiaalikustannuksia. 

Vierailija
9/16 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ZZZZZ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilta? Ensinnäkin minä olen oikea mies, joka elää omilla rahoillaan ja sinä et elä erilailla vaan pummilla. Todella ärsyttää maksaa veroja moisten elättämiseen.

En vieläkään usko että olet mies, oikea mies ei määrittäisi omaa arvoansa jonkun naisen arvostelemien seksuaalisten arvojen perusteella.

Jos olisit oikea mies olisit irtoutunut Lutherilaisesta kirkosta ja hyökkäisit poliittisesti Suomen valtion kimppuun / olisit muuttanut pois Suomesta vähemmän verotettavaan valtioon.

Vierailija
10/16 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ymmärrä kysymyksenasettelua, voitko tarkentaa? En usko, että palkka noissa tehtävissä on kovinkaan kova. Luultavasti kannattaa parhaiten silloin, jos toimeentulotuki ei ole vaihtoehto. Esim on ansiosidonnaisella tai jos on opiskelija ja haluaa sillä välttää lainan ottamisen. Ja en ole kärryillä siitä, ovatko opiskelijat ylipäätään oikeutettuja toimeentulotukeen. 

Vierailija
11/16 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule yllätyksenä!

Omasta tahdostaan johtuen mistään palkkaa saamaton on heikompaa väkeä ja yhteiskunnallisten olojen muuttuessa voi oikeasti olla vaarassa joutua huonoihin oloihin. Samoin perheen perustaminen voi vaarantua. Ellei haluakaan sukunsa jatkuvan tai silti saa puolison ja perheen, oma asia, mutta turha odottaa, että muut vain kertovat keinoja saada parempi toimeentulo ilmaiseksi.

Vierailija
12/16 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vissiin on tullut katkeroita nautittua.

Ap. Pystytkö katsomaan peiliin ylpeänä itsestäsi?

Vierailija
13/16 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärrä kysymyksenasettelua, voitko tarkentaa? En usko, että palkka noissa tehtävissä on kovinkaan kova. Luultavasti kannattaa parhaiten silloin, jos toimeentulotuki ei ole vaihtoehto. Esim on ansiosidonnaisella tai jos on opiskelija ja haluaa sillä välttää lainan ottamisen. Ja en ole kärryillä siitä, ovatko opiskelijat ylipäätään oikeutettuja toimeentulotukeen. 

Vihdoinkin oikea vastaus!

- Olen itseasiassa kuullut tätä myös sosiaalityöntekijältä eli usein jos on toimeentulotuella niin ne kehottaa ettei kannata ottaa työpaikkaa vastaan jos on haaveissa tulevaisuudessa esim opiskelu. Mutta sitten kun on opintotuki niin sitten lainan voi ottaa tai välttyä siltä työskentemällä. Esim tämä on hyvä tapauksissa jossa on oikeutettu työmarkkinatuella opiskelemaan 2 vuotta mutta kolmatta vuotta varten pitäisi ottaa laina.

Kiitos sinulle, yhdessä minä ja sinä kaadetaan nämä Suomen terroristit.

Vierailija
14/16 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan meinaat lusmuilla sosiaalituilla nuori ihminen. Sinulla on terveet jäsenet joilla paiskia töitä. Työssä on tällä hetkellä iäkkäitä ihmisiä jotka ovat jo raihnaIsia heidän pitää pitää tämä yhteiskunta pystyssä kun nuoret ja terveet ei mee töihin kikkailevat vain yhteiskunnan tuilla. On todellakin syytä kiristää tukien myöntämistä. Työkkärinkin ois syytä pistää tällaiset lusmuilijat kuriin. Tuet pois niin alkaa työmaistua

Vierailija
15/16 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan meinaat lusmuilla sosiaalituilla nuori ihminen. Sinulla on terveet jäsenet joilla paiskia töitä. Työssä on tällä hetkellä iäkkäitä ihmisiä jotka ovat jo raihnaIsia heidän pitää pitää tämä yhteiskunta pystyssä kun nuoret ja terveet ei mee töihin kikkailevat vain yhteiskunnan tuilla. On todellakin syytä kiristää tukien myöntämistä. Työkkärinkin ois syytä pistää tällaiset lusmuilijat kuriin. Tuet pois niin alkaa työmaistua

Turha kehuskella jumittavilla ja

ahneilla eläkeläisillä jotka roikkuu kiinni työssään, vaikka eivät enää edes osaa sitä. Jokainen mummeli ja papparainen vie työpaikan joltain nuorelta.

Vierailija
16/16 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet sosiaaliturvaloukussa. Kannattaa mennä töihin ehdottomasti. Kerrytät sillä eläkettäsi. Muutoin sinulla on edessäsi todella köyhä vanhuus. Olet täysin sossun varassa nyt ja se ei ole kestävä elämäntapa. Ainut keino ylöspäin on siirtyä työelämään. Elämänlaatu nousee, kun tienaa itse rahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme