Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä syistä johtuu, jos ns. perus ok mies ei kelpaa naisille?

Vierailija
07.02.2021 |

Sanotaan että on vaikka 30-40v mies. Ei erityisen komea kasvoista muttei nyt rumakaan. 172-180 senttiä pituus. Ei huomattavaa ylipainoa, eikä liian laiha myöskään. Eli fyysisiltä ominaisuuksiltaan sellainen, että ei herätä naisten mielenkiintoa lähtökohtaisesti, mutta ei myöskään herätä suurta vastenmielisyyttä fyysisillä ominaisuuksilla kuin pinnallisimpien naisten keskuudessa.

Joku koulutus löytyy, ja joku työpaikkakin. Lähtökohtaisesti ei mikään professori eikä myyntijohtaja, vaan jos maisterintutkinto löytyy, niin sitten on ehkä hiukan vähemmän glamourissa työpaikassa kuin mitä naiset odottavat maisterismieheltä. Toisaalta, voi olla ihan tavallinen amismieskin, vaikka sähköasentajan koulutus ja raksalla töissä. Ei kuitenkaan duunarihommistakaan mitään naisia kiihottavaa kuten poliisi tai kirvesmies tai asfalttimies.

Elikkä aika tavallinen mies, joka on myös ihan perus ok mies. Jos tällainen mies ei kelpaa naisille, niin mikä on syy palstan naisten mielestä?

Kommentit (354)

Vierailija
141/354 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa persoonattomalta.

Tää, itse olen juuri tuollainen kuin ap:n viestissä. Olen liian tavallinen ja tylsä, että herättäisin mielenkiintoa. Olen ihan tyytyväinen tavalliseen arkeen, mutta se tuntuu olevan nykyisin sitä mitä pyritään karttamaan viimeiseen asti.

M38

Mitä haet parisuhteelta? Mitä sinulle merkitsee rakkaus? Oletko ollut rakastunut?

Näkisin parisuhteen niin, että haluaisin rakentaa yhteistä tulevaisuutta, jossa tuetaan toinen toisiamme, suhde jossa kuunnellaan ja voi keskustella ihan mistä vaan. Saada toinen nauramaan ja kokemaan itsensä onnelliseksi Unohtamatta tietenkään läheisyyttä :)

Mielestäni rakkaus on sitä kun ilman sitä tiettyä ihmistä tuntuu jotain puuttuvan ja sen eteen on valmis tekemään mitä vaan. Vetovoimaa kahden ihmisen välillä, luottamusta. Toisen hyväksymistä kaikkine vikoineen :)

Olen ollut rakastunut, eronnut muutama vuosi sitten.

M38

Vierailija
142/354 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se, että mies on pelkästään keskivertoisen näköinen kaveri keskivertoisessa työssä riitä perusteeksi aloittaa suhde jonkun kanssa, tarvitaan niitä yhteisiä arvoja ja mielenkiinnon kohteita. Itselle nyt ainakin tärkeätä on, että mies on vähän semmoinen vapaa sielu ja mm. seuraavia luonteenpiirteitä etsin kumppanissa: ystävällisyys, empaattisuus, hyvä huumorintaju, luova, osaa osoittaa tunteensa, rehellinen, samankaltaiset tavoitteet elämässä, spirituaalisuus, seikkailunhaluisuus/tykkää kokeilla uusia asioita, pitää eläimistä ja lapsista, älykäs ja osaa käydä syviä keskusteluja asiasta kuin asiasta....

Onko jossain sanottu, ettei mies voi voisi olla noita asioita?

Itse näkisin melkeinpä luultavampana, että tuollainen vähän vaatimattomampi tai ei ainakaan mikään supermies, juurikin on noita asioita mitä listaat, enemmän kuin joku supermenestyjä tai erikoisjännä mies. Naiset sen sijaan näkevät jostain syystä aivan toisinpäin; naisten mielestä mitä menestyneempi, komeampi ja jännempi, sitä enemmän myös noita piirteitä miehessä, joita edellinen kirjoittaja luettelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/354 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omiin kokemuksiin perustuen tuollaiset tyypit ovat joko sosiaalisesti kömpelöitä tai luonteeltaan keskimääräistä vaikeampia tai epämiellyttävämpiä. Ne sosiaalisesti kömpelöt voivat toki pariutua jos sattuvat löytämään esim. jonkin yhteisen mielenkiinnon parista puolison. Jos on noilla spekseillä, hyvä luonne, puolisona mukava ja huomioonottavainen, mielenterveys suunnilleen kunnossa, elää normaalia elämää (ei ole mikään erakko), niin kyllä löytää puolison.

Toisaalta sekin vaikuttaa missä tämä mies elää ja onko tavallaan tavattavissa missään. Suomessa on aluetta, joilla asuu enemmän lisääntymisikäisiä miehiä kuin naisia. Monesti näillä seuduilla ei ole töitä ja toimeentuloa koulutetuille naisille ja ne jää opiskelupaikkakunnalleen tai muuhun isompaan kaupunkiin. Jos kokoaa innokkaasti pienoismalleja, pelaa tietokoneella ja kaljoittelee kavereidensa kanssa niin ,missä se edes niitä vapaita naisia tapaisi. Myös monien naisten harrastukset ovat sellaisia ettei niissä miehiä tapaa.

Vierailija
144/354 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on joidenkin tuollaisten kohdalla ollut esim. syynä se, ettei synkannut kovin hyvin. Mies ei tuntunut ymmärtävän minun ajatuksiani enkä minä hänen, huumorintajut eivät osuneet yksiin, joten toisen seurassa oli aina vähän muodollista ja tylsää, ei tullut sellaista vapautunutta tunnetta, ja senpä vuoksi ei syntynyt sitä kuuluisaa kemiaakaan. Nämä tyypit olivat siis sinänsä ihan ok, ja heidän kanssaan tulisin varmasti hyvin toimeen esim. työpaikalla. Mutta parisuhteeseen kaipaan vähän syvällisempää yhteyttä ja läheisempää suhdetta kuin mikä riittää hyvään työkaveruuteen.

Eli toisin sanoen, oltiin ihmisinä sen verran erilaisia, ettei meistä ollut parisuhteeseen keskenämme. Jonkun toisen kanssa vastaavilla ominaisuuksilla on sitten synkannut.

Vierailija
145/354 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän niille kelpaa edes 31v mies yli 6000 euron tuloilla.

T. Fakta.

Vierailija
146/354 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen suuri piirtein tuollainen mies. Suurin syy sinkkuuteni on se, että en ole koskaan yrittänyt naisten suhteen mitään. Sitten kun joskus harvoin naiset ovat osoittaneet kiinnostusta, niin olen itse tyrinyt jutut, torjunut lähestyvät naiset. En edes itsekään tiedä miksi olen käyttäytynyt näit.

Vierailija
147/354 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Minkälainen luonne sinulla on?

-Minkälaiset arvot sinulla on?

-Minkälaisia unelmia sinulla on?

-Mitä haluat kumppaniltasi ja mitä sinä annettavaa sinulla on hänelle?

-Mitä tykkäät tehdä vapaa-ajallasi?

-Miten kehität itseäsi?

-Minkalaisista asioista tykkäät keskustella?

-Mikä saa sinut nauramaan, mikä saa sinut surulliseksi?

Vierailija
148/354 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa, että maassa jossa naiset juovat useita pulloja viiniä viikossa miehen alkoholin käyttö olisi kynnyskysymys suhteeseen pääsyyn

Tässäkin maassa on erilaisia ihmisiä, yllätys.

Minulle liiallinen alkoholinkäyttö on todellakin kynnyskysymys ja ehkä se "liiallisen" raja on matalampi kuin jonkun toisen mielestä. Olen nähnyt ihan tarpeeksi läheltä alkoholin tuhoisat vaikutukset.

Vierailija
149/354 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se, että mies on pelkästään keskivertoisen näköinen kaveri keskivertoisessa työssä riitä perusteeksi aloittaa suhde jonkun kanssa, tarvitaan niitä yhteisiä arvoja ja mielenkiinnon kohteita. Itselle nyt ainakin tärkeätä on, että mies on vähän semmoinen vapaa sielu ja mm. seuraavia luonteenpiirteitä etsin kumppanissa: ystävällisyys, empaattisuus, hyvä huumorintaju, luova, osaa osoittaa tunteensa, rehellinen, samankaltaiset tavoitteet elämässä, spirituaalisuus, seikkailunhaluisuus/tykkää kokeilla uusia asioita, pitää eläimistä ja lapsista, älykäs ja osaa käydä syviä keskusteluja asiasta kuin asiasta....

Itse näkisin melkeinpä luultavampana, että tuollainen vähän vaatimattomampi tai ei ainakaan mikään supermies, juurikin on noita asioita mitä listaat, enemmän kuin joku supermenestyjä tai erikoisjännä mies. Naiset sen sijaan näkevät jostain syystä aivan toisinpäin; naisten mielestä mitä menestyneempi, komeampi ja jännempi, sitä enemmän myös noita piirteitä miehessä, joita edellinen kirjoittaja luettelee.

Eihän tuossakaan kommentissa sanottu, ettei voisi olla noitakin asioita. Aloittaja kuitenkin sanoo vain olevansa tavallinen eikä kerro luonteestaan mitään. "Keskiverron näköinen kaveri keskiverrossa työssä" ei tosiaan kerro mitään tarpeellista mahdolliselle kumppanille.

Vierailija
150/354 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäää laittaa sellainen leima otsaaan että "ok, hyväksyttty ja pienellä mutttta yhteiskunnan hyväksikäyttämä".

Vierailija
151/354 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisena miehenä sanoisin sen johtuvan kemiasta. Olen puhunut itseni työpaikkaan kuin työpaikkaan, joten ei ole kiinni sulkeutuneisuudesta tai sosiaalisista taidoista. Varmaan tiedätte miestyypin, jolla on kaikki kasassa ja on ihan ok keskustelija, mutta ei vain nappaa. Siinäpä se.

Sosiaalisten miesten ympärillä on aina naisia. Ovat hyvää seuraa ja kunnioittavat toisia. Epäilen, että sinulla ei ole itsereflektio ihan kunnossa. Et ole oikeasti kuitenkaan kovin kivaa seuraa, töksäyttelet loukkauksia, olet ilkeä, joustamaton jne. Arvotat elämää puhtaasti pinnallisilla asioilla.

Miksi sitten naiset haluavat olla kavereita? Miksi työkaverit tulevat vapaaehtoisesti juttelemaan tauolla? En minä ainakaan haluaisi viettää aikaa, jos tyyppi on loukkaava ja ilkeä. Tuskin olen ainoa?

Kaverille ja kumppanille on erilaiset vaatimukset. Kaverin ei tarvitse viehättää millään tasolla, riittää ettei ole täysi kuspää ja häiriöksi. Ylipäätään työkavereiden kanssa on parempi tulla toimeen jo ihan kohteliaisuus syistä, jotta työ sujuu ilman draamaa. Kumppanin täytyy viehättää niin henkisesti kuin fyysisestikin. Naisilla se viehtymys syntyy heidän haistamistaan feromoneista. Mies, jolla on mahdollisimman erilainen perimä haisee houkuttavimmalta. Tämä arvio tapahtuu alitajuntaisesti. Toisessa ei tarvitse olla mitään vikaa, mutta ei vaan natsaa. Eikä sitä voi vaan päättää, että nytpä rupean tuosta pitämään.

Vierailija
152/354 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäää laittaa sellainen leima otsaaan että "ok, hyväksyttty ja pienellä mutttta yhteiskunnan hyväksikäyttämä".

Vaii miten päin se menee jos on liiika ahkera että käytttääkö yhteiskuntaa hyväkeseen vai käytttäkö yhteiskunta hyväkseeen.

Vierailija
153/354 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaii miten päin se menee jos on liiika ahkera että käytttääkö yhteiskuntaa hyväkeseen vai käytttäkö yhteiskunta hyväkseeen.

Vaii ajatteleeko yhteiskunta että onko tästä nyt satan ylipäääätänsäkään mitään hyötyä.

Vierailija
154/354 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa, että maassa jossa naiset juovat useita pulloja viiniä viikossa miehen alkoholin käyttö olisi kynnyskysymys suhteeseen pääsyyn

Kaikki naiset? Juon tasan tarkkaan juhlissa joita on 1-2x vuodessa, juhannuksena ja jouluna.

Minä en juo edes silloin- eikä kyllä kukaan kaverikaan biletä, ryyppää tai litki viiniä.

Vierailija
155/354 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentoija sanoi tykkäävänsä luovista ja seikkailunhaluisista miehistä. En kyllä oikein jaksa uskoa, että luovan ja seikkailunhaluisen miehen kynästä tulee tuollaista tekstiä.

Vierailija
156/354 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kelpaa kenellekään vai eikö kelpaa kauniille naisille? Jälkimmäisessä tapauksessa syynä ulkonäkö. Liian kovat vaatimukset omiin edellytyyksiin nähden.

Eli jos perus ok miehelle tulee vaiin ylilihavia naisia tarjoolle, ja muut naiset nyrpistelee, niin onko niin ettei perus ok miehenä voi muuta saada kuin ylilihavan naisen? 

Onko oikeasti liikaa vaadittu, ettei nainen olisi ylilihava?

Okei, eli arvasin oikein. Mies, joka ei itse ole mikään komistus, hakee naista ulkonäkö edellä. En ihmettele ollenkaan ettei tärppää.

Siis ihanko oikeasti se on liian iso vaatimus, ettei nainen olisi ylilihava? Huomaa nyt, ettei tässä puhuta kaikista pyöreistä naisista. Joku ihan tavallinen bmi 30 nainen on ihan jees vielä. Vaan kun tässä puhutaan niistä bmi 40 naisista. Että onko oikeasti liian iso vaatimus, jos haluaisi edes bmi30 naisen bmi40 naisen sijaan?

Ei se tietenkään ole liian iso vaatimus - joskin käyttäisin itse mieluummin sanaa "toive", ja tämä siksi, että vaikka miten olisi kohtuullinen vaatimus, ei kuitenkaan voida taata, että sekään toteutuu. Eli ei voi vaatia ketään naista muuttumaan toiveiden mukaiseksi, eikä toisaalta ole mitään tahoa, jota voisi vaatia järjestämään halutunlaisen naisen juuri sinulle. Eli toivoa voit toki, ja ymmärrän hyvin toiveesi, mutta kuten kaikkien muidenkin toiveiden kohdalla, ne ovat vasta toiveita - ne joko toteutuvat tai sitten ei.

Vierailija
157/354 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Fakta.

Jos pitää tulojaan mainitsemisen arvoisena asiana parisuhdetta etsiessään niin ei ihme ettei tavallisten ihmisten kanssa natsaa. Henkisesti tuollainen ihminen on todella todella kaukana. Niin että golddiggeri on hakusessa?

Vierailija
158/354 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Fakta.

Raha ei ole kaikki kaikessa. Välillä tuntuu joidenkin oikein janoavan onnenonkijoita 🙄

Vierailija
159/354 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan tuollainen "perus ok mies" (pl. palstailu). Varmasti jollekulle kelpaisin, mutta olen aika laiska hakemaan seuraa. Tinderit ei oikein kiinnosta ja viihteellä liimaudun sitten siihen omaan porukkaan tai tuijotan nurkassa tuoppia. Eli aloitteellisuus puuttuu lähes kokonaan.

Vierailija
160/354 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tökkisi aloittajan kanssa selkeästi arvomaailmoissa ja sukupuolikäsityksissä. Ap:n tekstistä tuli heti esiin tietynlaisia asenteita, ja ainakin itse kyllästyn välittömästi niihin ihmisiin, joiden käsitys on se, että "kaikkia naisia kiihottavat poliisit". Ja muutenkin tekstistä välittyi kliseinen ja stereotyyppinen naiskäsitys, ja koska itse olen aika liberaali, moderni ja feministisesti ajatteleva, niin en usko, että meillä vaan synkkaisi. Joten jos ap kuvasi itseään, niin tuo voi ainakin olla yksi syy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän