Jos nyt tulisi totaalinen ulkonaliikkumiskielto kaikille, kauanko pärjäisit?
Ruokaa ei voisi tilata, kun ruokalähetitkään eivät saisi liikkua.
Mä luulen, että säännöstelemällä noin 5 viikkoa. Marjoja on kyllä pitkäksikin aikaa, mutta ei ehkä ihan niillä pelkästään eläisi.
Kommentit (71)
Olette te varmuusvarastojen kerääjät kyllä vainoharhaisia 😅😂
Täällä väitätte että pitkän pärjäisitte. En usko. Ruokaa ehkä on joo kaapeissa mutta jos ihan kaikille tulisi ulkonaliikkumiskielto niin miten pärjäisitte ilman vettä ja sähköä? Niinpä.
Meillä täällä maalla on säilykkeitä joita hamstrattiin vuosituhannen vaihdetta varten vielä ainakin parin vuoden tarpeisiin. Säilykehän säilyy ikuisesti hyvänä ja ravitsevana.
Vierailija kirjoitti:
Ne on näitä preppaajia, ne saa jotain outoa mielihyvää siitä.
Muutaman viikon. Saattaisi ruoka olla mielenkiintoista kun makaronit ym keittäisin alkoholissa. Vettä kun ei tulisi. Pakasteet laittaisin ulos kun sähköt katkeaisi.
Tietenkään totaalista ulkonaliikkumiskieltoa ei voi tulla, sillä valtion olisi taattava että lämpö, vesi ja sähkö toimisi. Ja se ruokakin tars jollain tavalla ihmisille saada.
Puoli tuntia. Saattaisin lähteä tänään ulos.
Vierailija kirjoitti:
Täällä väitätte että pitkän pärjäisitte. En usko. Ruokaa ehkä on joo kaapeissa mutta jos ihan kaikille tulisi ulkonaliikkumiskielto niin miten pärjäisitte ilman vettä ja sähköä? Niinpä.
Puhdasta lunta on metri pihalla. Kaapisin sitä sisälle vedeksi. Puita on muutaman vuoden tarpeiksi varaavaan takkaan.
Noin kuukauden, säännöstelemällä pidempään. Kotivara löytyy, suurempi kuin mitä edes suositellaan.
Vierailija kirjoitti:
Viikon verran, mutta koira alkaa haluta ulos seuraavan kerran n klo 15.
Voit lisätä koiran listalle kohtaan ”mahdolliset proteiininlähteet”.
Kolme päivää max. Asun pienessä kerrostalokämpässä enkä todellakaan ole hamstrannut mitään, kun ei mahdu kaappeihin! Kolme ruokamarkettia 500 m etäisyydellä. Kuolen sitten nälkään, jos en pääse kauppaan, pkle.
Vierailija kirjoitti:
Nämä on teidän ongelmia jotka ette tiedä mitä tehdä jos ruokaa ei saa kaupasta, vettä ei tule hanasta, vessaa ei voi vetää, eikä sähköä tule pistokkeesta. 🤷♂️
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Ei mulla ole suuri varmuusvarastoja, vaan ihan normaalisti ostan viikoksi ruuat kerrallaan ja aina pakkaseen jotain. Mutta jos tulisi tiukka paikka, säännöstelisin. Marjoja tykkään poimia, joten niitä on siksi paljon ja mulla on wokkeja yms. siltä varalta että en jaksa tehdä mitään ja aina sen verran jotain ruokaa, että jos sairastun, ei tarvitse lähteä kipeänä kauppaan.
Jos saisin noutaa 3 kk:n reseptilääkkeet ja luikahtaa terassin kautta pakastimille, niin tuon 3 kk pärjäisin - ja terveellisesti söisin.
Viimeistään kolmen vuorokauden jälkeen rikkoisin koko kieltoa ja lähtisin kävelylenkille, koska paras tapa ehkäistä fyysistä jalkakipua joka häiritsee nukkumistani. Mikään laki tai yhteiskunta ei ole niin tärkeä että suostuisin niiden takia kuolemaan tai kärsimään kipuja.
Ruoan puolesta selviäisin 8 päivää.
Ruuan puolesta ainakin 2 kuukautta, koska on jauhoja, riisiä, herneitä sekä pakastemarjoja runsaasti. Sipuli esim. loppuisi parissa kolmessa viikossa, joten sipulia ja valkosipulia kannattaa alkaa idättää kukkapurkissa heti, kun tilanne alkaisi näyttää uhkaavalta. Niistä saa myös tärkeää vihreää.
Vierailija kirjoitti:
Oma kaivo, useampi puilla toimiva tulisija ml puuhella ja leivinuuni. Tää torppa on rakennettu ennen sotia. Jos silloin pärjättiin, miksei nytkin pärjättäisi? Itse asiassa, mulla ei ole täällä sisällä sähköä eikä juoksevaa vettä nytkään.
Kuinka kauan nyt ihminen syömättä pärjää, jääkaapissa on puolikas pizza.
Mitä väliä sillä on, että koira haluaa ulos? Jos olisi sellainen tilanne, että olisi ulkonaliikkumiskielto, niin ei paljon koiran ulkoilutarpeet painaisi.
Mä ajattelin, että selviytyminen tarkoittaa sitä, kuinka kauan pystyisi sinnittelemään elossa.
Ei tule totaalista ulkonaliikkumiskieltoa joten sikäli asiaton ja täysin turha pelotteluketju
Sen koiran voi myös syödä.