Jos nyt tulisi totaalinen ulkonaliikkumiskielto kaikille, kauanko pärjäisit?
Ruokaa ei voisi tilata, kun ruokalähetitkään eivät saisi liikkua.
Mä luulen, että säännöstelemällä noin 5 viikkoa. Marjoja on kyllä pitkäksikin aikaa, mutta ei ehkä ihan niillä pelkästään eläisi.
Kommentit (71)
https://www.kodinturvaopas.fi/hyvinvointi/kotivara/
Ei täydellistä liikkumiskieltoa voi tulla muuta kuin sota-aikana.
Kotivara suositus on kolme päivää ja mielellään viikko.
Teurastaisin kaksi isoa koiraani ja pitäisin viimeiset grillijuhlat perheelleni. Kuolisimme viikon päästä nälkään.
Hahhah, kuka minua valvoisi täällä metsässä? Metsä täynnä riistaa.
Vierailija kirjoitti:
https://www.kodinturvaopas.fi/hyvinvointi/kotivara/
Ei täydellistä liikkumiskieltoa voi tulla muuta kuin sota-aikana.
Kotivara suositus on kolme päivää ja mielellään viikko.
Kukaan ei kiellä pitämästä isompaa kotivaraa. Vain tyhmät noudattavat suosituksia kirjaimellisesti.
Aika pitkälle pärjättäisiin.Pakkasissa lihaa ja marjoja ja omenamehua ja kellarissa perunoita ja omatekoisia likörejä.
Tosin lampaat voisi illalla sanoa äänekkään vastalauseen jos niitä en menisi ruokkimaan ja koiraakin voisi katsella kummissaan kun ei pääse ulos...Mutta toisaalta täällä metsän keskellä tuskin kukaan vahtisi käytänkö koiran pihalla ja syötän lampaat 🤔
Niin ja vesi tulee omasta kaivosta ja puitakin on että mökkilämpiää.
Vierailija kirjoitti:
Hahhah, kuka minua valvoisi täällä metsässä? Metsä täynnä riistaa.
Isoveli valvoo satelliitilla ja pystyy lopettamaan sinut hetkessä niin halutessaan.
Aika pitkään pärjäisin, maitoa ja lihaa saa navetasta. Ulkona voi olla vaikka koko päivän kenenkään tietämättä.
Noin tunnin, koska pitää lähteä viemään koira ulos.
Vierailija kirjoitti:
Aika pitkään pärjäisin, maitoa ja lihaa saa navetasta. Ulkona voi olla vaikka koko päivän kenenkään tietämättä.
Aika hiljasta on että pääset navetalle kun satelliitista tulee lasersäde heti kun astut pihalle.
Mietitäänpäs. Ruokaa on kaapeissa sen verran, että pärjäisin varmaan pari viikkoa. Insuliinien ja neulojen loppuessa alkaisi loppukin olla lähellä. Vessa-asiat pitäisi varmaan tehdä parvekkeelta kadulle, jos vesilaitoksen työntekijät olisivat lukittuina koteihinsa. Tuskin siinä enää montaa kertaa pönttöä vedeltäisiin. Lämmitys menisi tietysti pois päältä ja valoja ei olisi, kynttilän kanssa mentäisiin pimeät hetket. Vaatetta on kyllä, ei kylmä tulisi. Tuollainen totaalinen ulkonaliikkumiskielto romauttaisi koko yhteiskunnan aika äkkiä, tai sitten ihmiset alkaisivat vaan rikkoa sitä.
Diabeetikkona suurin huoli olisi insuliinien ja ruuan riittämisestä.
Viikon. Säännöstelemällä kaksi tai kolme.
Tosin kuka tulee tänne maalle valvomaan jotain ulkonaliikkumiskieltoa? Lähimpään naapuriin matkaa 4 km. Kukaan ei tiedä, kuinka paljon liikun tuolla metsässä. Mutta se, jos kauppaan ei pääse, on jossain tilanteessa tietysti ongelma.
Naapurilla on aseita, minulla ei, joten pärjäisin siihen asti kun naapuri sen sallisi.
Absurdi kysymys, mitä tulee ruuanhankintaan. Sellaista ulkonaliikkumiskieltoa ei voi tulla että kansalaisille ei toimitettaisi ruokaa ja lääkkeitä.
Ehkä sodan aikana voi olla tällainen tilanne, mutta ei kulkutautien aikana.
Rasvavarastoillani pärjäisin kyllä puolisen vuotta ainakin, mutta ilman vettä 3 päivää. Tuollainen totaalinen kieltohan tulisi kyseeseen esim. ydinlaskeumassa ja silloin KAIKKI ruokavarastot olisivat käyttökelvottomia ellei niitä olisi suojattu väestönsuojaan. Esim. kerrostalon asukkaiden pitäisi majoittua väestönsuojaan välittömästi, sulkea ovet ja kuunnella radiota. Kaikki jääkaapin, kuivakaapin ja pakasteen ruuat olisivat saastuneita.
Alkaisin syömään naapureita yksi kerrallaan. mitään ideologista ongelmaa ei ole sen suhteen
Pepsi maxia, kahvia ja röökiä kyllä mä näillä pärjäisin. Mutta jos joku murtautuisi tänne ruokaa etsimään niin kokisi kyllä kovan pettymyksen :D
Sähkön tulo lakkaisi n 12 tuntia ulkonaliikkumiskiellon alkamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Viikon verran, mutta koira alkaa haluta ulos seuraavan kerran n klo 15.
Koiran voi laskea ämpärissä ikkunasta tarpeilleen (vrt Hitchckckin Takaikkuna).
;)
Kymmeiniä vuosia, en tule noudattamaan rajoituksia. oma elämä.
Minulla on paljon papuja ja riisiä ja makaronia eli pärjäisin vuoden niillä. Kaikki muu syötävä loppuisi kolmen päivän päästä.