Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopistossa opiskelevat: miten paljon teillä menee aikaa noin kolmen sivun esseen kirjoittamiseen?

Vierailija
07.02.2021 |

Minulla menee helposti yksi kokonainen vapaapäivä. Onko se teidän mielestä pitkä aika?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen (olin) tuollainen muutaman tunnin sutaisija.

Kolmen tunnin esseen kirjoitin 3-5 tunnissa, ihan tiedonhaku mukaanlukien.

Olen älyttömän haka etsimään käsiini oikeat ja sopivat lähteet, nappaan tärkeimmät asiat teoksia vilkaisemalla ja opiskelen vain ydinasiat vetelemällä ”suttupaperille” sivunumeroita ja satunnaisia huomiota. Ja muutaman oman ajatuksen.

Kirjoitan oikeastaan siinä samalla.

Ja plagiaattejahan niistä tulee.

FYI, nekin menevät nykyään yliopistossa läpi arvosanoilla kolmesta neljään. Yleensä 4.

Mitä näin jää käteen? Ei mitään.

Droppasin ennen kandia koulusta.

T. Ex-humanisti

Vierailija
22/28 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan aiheesta ja siitä miten kirjoittaminen sattuu juuri sillä hetkellä sujumaan, yleensä varaan aikaa vähintään sivun per päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä kirjoittamisessa pitkään  mene, mutta kun pitää tietää mitä kirjoittaa. Voi mennä vaikka viikko.

Vierailija
24/28 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän riippuu ihan kokonaan aiheesta. Hölynpölyä kirjoittaa nopeastikin.

Kaikista aiheista tulee hölynpölyä, jos kirjoittaa ottamatta asiasta selvää, hankkimatta, lukematta ja arvioimatta lähteitä ja ajattelematta kunnolla.

Esimerkiksi kasvatustieteissä ne låhteet itsessään ovat jo hölynpölyä. Kasvatustieteissä lyhyen esseen ja kokonaisen seminaarityön kirjoittaa yhdessä päivässä, ja arvosanaksi tulee vitonen.

Vierailija
25/28 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedän jo, mitä suunnilleen kirjoitan ja mitä lähteitä käytän, niin 1,5-3 tuntia menee kolmen sivun kirjoitustyöhön. Jos en tiedä, niin riippuu täysin aiheesta tai oikeastaan sen tuttuudesta. Yksi päivä on ihan normi jos esseetä varten pitää vaikka katsoa luentovideo ja etsiä pari lähdettä, eikä ykkönen riitä arvosanaksi.

Yhteiskuntatieteilijä

Vierailija
26/28 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kirjoittanut yhtäkään 3 sivun esseetä yliopistossa. Meillä kasvatustieteissä on pääsääntöisesti 10-12 sivun esseet. Eilen kirjotin yhden sivun tunnissa ja enempää ei kiinnostanut kirjoittaa, koska ei jaksa kiinnostaa. Kerran kirjoitin 10 sivun esseen 12 tunnissa (mikä on mulle nopeasti, yleensä käytän tuon kokoiseen esseeseen 2-3 päivää kun pitää hioa yms) ja sain 4 siitä, mikä oli yllätys. Riippui kyllä kiinnostuksen tasosta miten nopeasti esseen saa kirjoitettua ja myös siitä kuinka paljon sitä hioo. Tuollaisessa 3 sivun esseessä varmaan keskimäärin menee 3h, mutta saa siihen varmastk käytettyä 6-8h jos haluaa.

Vierailija
27/28 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kirjoiteta esseitä jotka pohjautuisi vain omiin tuntemuksiin, joten ainakin pari päivää menee.

Vierailija
28/28 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kirjoittanut yhtäkään 3 sivun esseetä yliopistossa. Meillä kasvatustieteissä on pääsääntöisesti 10-12 sivun esseet. Eilen kirjotin yhden sivun tunnissa ja enempää ei kiinnostanut kirjoittaa, koska ei jaksa kiinnostaa. Kerran kirjoitin 10 sivun esseen 12 tunnissa (mikä on mulle nopeasti, yleensä käytän tuon kokoiseen esseeseen 2-3 päivää kun pitää hioa yms) ja sain 4 siitä, mikä oli yllätys. Riippui kyllä kiinnostuksen tasosta miten nopeasti esseen saa kirjoitettua ja myös siitä kuinka paljon sitä hioo. Tuollaisessa 3 sivun esseessä varmaan keskimäärin menee 3h, mutta saa siihen varmastk käytettyä 6-8h jos haluaa.

Tämä siis pelkkä kirjoitustyö. Kirjoittamista on edeltänyt materiaaliin tutustuminen, joka vie 1-7 päivää riippuen määrästä ja kiinnostuksen asteesta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän