Olisiko minun pitänyt arvata olevani toinen nainen?
Olen hieman alle nelikymppinen. Tapasin netin kautta miehen, jonka kanssa pitkään viestittelin ja sitten tavattiin ja alettiin tapailemaan. Asutaan samassa kaupungissa ja hän on minua pari vuotta vanhempi. Liikuttiin illallisravintoloissa, kahviloissa ym. ihan avoimesti kaksin, välillä oltiin minun kotona, välillä hänen. Suhteemme kesti puolisen vuotta. Muutama kuukausi sen päättymisen jälkeen minulle selvisi yllättäen ihan muuta kautta, että hän onkin varattu, seurustellut pitkään erään naisen kanssa, jonka kanssa käytännössä asuikin vaikka heillä molemmilla on omat asunnot vielä. Ja siis ovat vieläkin yhdessä.
Olisiko minun pitänyt jostain arvata olevani toinen nainen? Mikään ei viitannut siihen. Niinä päivinä joina ei tavattu chattailtiin kuitenkin joka päivä monta tuntia jne. Hänen kodissaan mikään ei vihjannut naisen olemassa olosta.
En tiedä mitä ajatella. Raivostuttaa tietenkin, mutta olen myös aika hämmentynyt miten tietämättäni annoin huijata itseäni näin.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt paljon miksi mies teki niin kuin teki. Olen tullut siihen johtopäätökseen että miehen pitkäaikainen nainen (lähes avovaimo) ei ollut miehen mielestä riittävän ihana tai täydellinen. Mutra oli kuitenkin niin kiva että mies oli mieluummin hänen kanssa kuin yksin. Ja siksi alkoi olemaan yhtä aikaa minun kanssa kun halusi testata olisinko minä täydellisempi kuin tämä nainen. En kuitenkaan ollut niin täydellinen että mies olisi heti vaihtanut kokonaan minuun ja jättänyt naisensa. Mutta olin sen verran hyvä että testaamista piti jatkaa jos jotenkin taikaiskusta osoittautuisin täydelliseksi kuitenkin. No koska jätin miehen hän oli varmaan tyytyväinen että oli pitäbyt vanhankin siinä roikkumassa. Luulen että nyt tai pian hän taas testaa jotakuta uutta. Ja jatkaa vanhan roikuttamista. Ap
Projisoit. Ehkä voi ollakin, ettei ollut riittävän hyvä, mutta ei se kyllä sinusta parempaa ollut hakemassa. Syy sille, että vähemmänkin naisten suosiossa olevat miehet pyörittävät monia naisia on nykyään yksinkertaisesti seksin saamisen helppous ja sen vastikkeettomuus.
En usko, että projisoin. Väärässä toki saatan olla ja välillä projisoidakin joissain asioissa, mutta olen kyllä taipuvainen ajattelemaan, että nyt ei ole kyse projisoinnista. Enkä minä ollut mitään helposti saatavaa seksiä hänelle. Ap
Oikeasti sitoutunut mies ei ole jatkuvasti etsimässä päivitystä, vaikka oma nainen ei olisikaan täydellinen, toisin kuin moni nainen. Irtoseksin hakeminen on ihan eri asia, kuin "päivityksen" etsiminen.
En ole vielä tavannut suomalaista naista, jolta seksin saaminen ei olisi "vaivatonta" ja vastikkeetonta. En tarkoita, että heti oltaisiin panemassa, vaan että seksin eteen ei tarvitse miehen enää tarvitse tehdä mitään todellisia uhrauksia ja kun naiset harrastavat irtoseksiä vapaasi, niin sekään mies, joka ei irtoseksiä saa, ei tyydy yhteen naiseen.
Anteeksi nyt en ymmärrä kommenttiasi. Ei tuo kyseinen mies mikään oikeasti sitoutunut mies ole. Ei minuun eikä siihen pitkäaikaiseen naiseensa. Enkä tunne ketään naista, joka harrastaisi vapaasti irtoseksiä. Itsekään en ole niin koskaan tehnyt. Ja mitä oikein tarkoitat todellisilla uhrauksilla ja vastikkeella?
Ap
No ei tietenkään ole. Mitä se mies on uhrannut vuoksesi, muuta kuin aikaansa?
Mitä kummaa oikein tarkoitat? Mitä ihmeen uhrauksia? Ihan tavallisessa seurustelussa "uhrataan" toiseen aikaa, vaivaa, huomiota ja kai jonkun verran rahaakin (esim. yhteisten illallisten tms. muodossa). En tosin niitä pidä uhrauksina niinkään vaan ihan vastavuoroisena olemisena ja elämisenä. Sellaista se oli meilläkin. Hän halusi kuunnella murheitani ja jakaa ilon aiheita ja minä samanlailla hänen jne. Olimme joka päivä yhteydessä toisiimme parin tunnin verran mikäli ei tavattu sinä päivänä. Ap
Niin siinäpä se ongelma onkin, että nykyajan deittailu on "vastavuoroista olemista ja elämistä". Tässä on tulos. Ilmeisesti sentään vaistosi ymmärtää paremmin, vaikka naisten vääristyneet ihanteet ovatkin tuhonneet parisuhdemarkkinat.
Mutta antaa olla. Se olen oppinut, että aidosti sitoutumishaluinen mies on nykyään, erinäisistä syistä, naisten arvoissa pohjasakkaa ja halveksunnan ja manipuloinnin kohde. Helpompaa olisi miehen elämä nykyään, jos vain pystyy ja on valmis tunteettomasti pelaamaan ja valehtelemaan pokkana.
Tapasiko mies teitä niin eri aikoina? Ei koskaan tuoksunut toiselle tai oudolle? Vai olitteko niin läheisiä että sen olisi heti huomannut?
Ei yhtäkkiä ilmestynyttä vierasta tuoksua esim tiettyinä päivinä vaatteissa tai hiuksissa eri sampoo tai pesuaine? Tätä ihmettelin kun löysin itseni vastaavasta tilanteesta kuin ap.
Eli että eikä se ykkönen haista toisen ihmisen tuoksua. Vai olenko vaan tarkkanenäisempi itse. Minähän olin alusta asti tottunut tiettyyn tuoksuun enkä koskaan havainnut mitään naisellisia tuoksuja. Ajattelin kun sain lopulta tietää että heidän täytyy olla hyvin etäisiä.
No, ei olisi. Olettamus on, että on ainoa, kun seurustelee.
Ja kyllä voit luottaa jatkossa. Tuo jättää haavan, mutta se arpeutuu.
Osaat seuraavalla kerralla valita toisin ja osaat puhua ja kertoa tuosta. Hoida asia hyvin ja tuo tekee sinusta rikkaamman.
Osaat sitten arvostaa sitä luotettavaa kumppania.
Semmoinen on olemassa.
Itsesääliin ei tarvitse vaipua. Otat tuon oppina. Uskalla jatkossakin.
Se, että joku töppää, ei tarkoita, että kaikki olisivat epäluotettavia.
Olihan sinulla nytkin tuntosarvet herkkänä, koska käyttäydyit tuosta pois. Aistit että tässä on jotakin häikkää.
Se toisen epärehellisyys ja keskeneräisyys ei ole sinun vika tai ansio tai mitenkään sinun vastuullasi. Aikuinen ihminen kantaa omat arvonsa. Etkä sinä häntä muuta. Jokainen tekee sen ihan itse.
.
Sinä olet arvokas. Olet yhtä kokemusta rikkaampi. Se oli paska kokemus, mutta kettu nyt. On hyviäiä kokemuksia
No oisko syytä tehdä selväksi, ettei halua vakiintua, vaan pelkästään tapailla? Tässä varastetaan naiselta sitä erittäin tärkeää aikaa, nimittäin hedelmällistä, ja kukaties useita vuosiakin.
=====
Miehet ei tule ajatelleeksi että tosi harva mies saa ensimmäisen lapsensa yli 40-vuotiaana.
Mies voi kyllä tulla biologisesti isäksi vanhempanakin, mutta yleensä kyse on silloin uusioperheistä, kuten esim tapaus S. Niinistö, joka usein otetaan vasta-esimerkiksi.
Eli mies kyllä heittää omiakin mahdollisuuksiaan hukkaan, jos ei perusta perhettä ajoissa. Ensimmäiselle kierroksella on vaikea päästä liian vanhana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ja tämä mies olemme molemmat sellaisia ns. tavallisia ihmisiä. Korkeasti koulutettuja, hyvässä työssä, elämänhallinta kunnossa jne. Mutta ei kumpikaan mitään todella hyvännäköisiä tai suosittuja. Kumpaankaan meistä ei kukaan varmaa katukuvassa kiinnittäisi ihmeemmin huomiota tai jäisi perään katsomaan. Eli mielestäni tämä mies ei edes ollut mikään ns. naistenmies, jolla pörräisi ihailijoita jonoksi asti vaan enemmänkin olemukseltaan ns. tylsä insinööri.
Luulin olevani hyvä ihmistuntija, mutta tämä kokemus laittoi kyllä minulla pakan ihan sekaisin. Miten osaan enää luottaa keneenkään?
Ap
No joo, eipä ihme, ettet tajunnut vedätystä, kun ei mikään tyypillinen luihu pelimies ollut. Ymmärrettävää, että vakaa, tavallinen ja turvallinen "insinööri" ei herätä epäilyksiä, kuten nuo liukkaat "tindervakiot".
Turha itseään syytellä tai hävetä. Pettäjä on aina syyllinen. Ja kuka lähtökohtaisesti epäilee valehtelijaksi?
"Tavalliset, turvalliset" insinöörit pettävät menemään kaiken aikaa. Minä ainakin lähtökohtaisesti epäilen kaikkia miehiä, sori.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin karmivaa kuinka paljon tällaisia miehiä on. Ja ne ei todellakaan ole mitään supliikkeja adoniksia yleensä, niin kuin voisi helposti kuvitella. Omallakin kohdallani kyseessä oli ujo ja...noh, sanotaan että vaatimattoman näköinen mies, vaikutti vähän reppanalta. Ajattelin että ei tuo ainakaan voi olla mikään pelimies. No hitto sehän juuri oli pelimies pahimmasta päästä! En ollut "toinen nainen" vaan ties kuinka mones kymmenes, sillä hänellä oli parisuhteita vähän siellä sun täällä ympäriinsä. Kaikki naiset luuli olevansa parisuhteessa hänen kanssaan, niin kuin luulin minäkin. Ihmettelen miten jollain riittää edes aikaa saati mielenkiintoa moiseen? Kyse ei ollut mistään rahan huijaamisesta naisilta, sen voisi edes jotenkin käsittää ja ainahan puhutaan näistä rakkaushuijareista. Mutta kun on näitä miehiä, jotka ei huijaa edes rahaa. Huijaa muuten vaan! Ihan sairasta.
Tällaisten tapausten määrä kyllä ihmetyttää. Ainahan niitä on ollut, mutta tämä on kuin joku pandemia tai syöpä. Tällaiset tyypit tuhoavat muidenkin suhteet ja syntyvyys laskee laskemistaan, kun kukaan ei enää uskalla luottaa kehenkään. Paavo ja Päivi toimivat tämän "trendin" hyvinä alkuvauhdittajina. Mediakin voisi ottaa vastuunsa, eikä vauhdittaa tällaisten selkärangattomien tyyppien ihailua.
Olen 50+ ja puolisoni oli 50++ kun aloimme olla yhdessä. Tapasimme toistemme sukulaisia ja ystäviä ja/tai kerroimme heille suhteestamme jo ensimmäisen puolen vuoden aikana. Ei ensimmäisen eikä vielä toisen kuukauden, mutta tutustuimme toisiimme syyskuussa ja jouluun mennessä molempien läheiset olivat tietoisia suhteestamme (vaikka emme joulua yhdessä viettäneetkään). Eli puolisoni esimerkiksi puhui sukulaistensa kanssa minun läsnäollessani joulusuunnitelmista, lähetti terveisiä puolin ja toisin jne.