Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisiko minun pitänyt arvata olevani toinen nainen?

Vierailija
06.02.2021 |

Olen hieman alle nelikymppinen. Tapasin netin kautta miehen, jonka kanssa pitkään viestittelin ja sitten tavattiin ja alettiin tapailemaan. Asutaan samassa kaupungissa ja hän on minua pari vuotta vanhempi. Liikuttiin illallisravintoloissa, kahviloissa ym. ihan avoimesti kaksin, välillä oltiin minun kotona, välillä hänen. Suhteemme kesti puolisen vuotta. Muutama kuukausi sen päättymisen jälkeen minulle selvisi yllättäen ihan muuta kautta, että hän onkin varattu, seurustellut pitkään erään naisen kanssa, jonka kanssa käytännössä asuikin vaikka heillä molemmilla on omat asunnot vielä. Ja siis ovat vieläkin yhdessä.

Olisiko minun pitänyt jostain arvata olevani toinen nainen? Mikään ei viitannut siihen. Niinä päivinä joina ei tavattu chattailtiin kuitenkin joka päivä monta tuntia jne. Hänen kodissaan mikään ei vihjannut naisen olemassa olosta.

En tiedä mitä ajatella. Raivostuttaa tietenkin, mutta olen myös aika hämmentynyt miten tietämättäni annoin huijata itseäni näin.

Kommentit (130)

Vierailija
81/130 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

leikkikavereita kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella katalaa. Ei voi kuin ihmetellä, mikä näitä ihmisiä vaivaa. 

Tämä mies puheli kanssani kaikkea yhteisestä tulevaisuudesta. Niinkin tarkkaan, että halusi tietää suunnilleen että millaisesta ruokapöydästä pidän, jotta kun asutaan yhdessä niin onko meillä sama maku vai pitääkö hankkia uusia huonekaluja jne. Minä olin enemmän jarru päällä siinä suhteessa. Mutta en siksi että olisin aavistanut että onkin varattu vaan siksi että olen yleensä elämässä ja ihmissuhteissa aika varovainen. Enkä todellakaan hurmaannu sellaisesta jos mies puhuu yhteisestä tulevaisuudesta vaan pikemminkin jarruttelen vähän lisää. Ap

Juuri näin minullekin on käynyt: mies puhuu yhteisestä talosta ja tulevista matkoista, ja minä jarruttelen. Olen todella hidas ja varovainen etenijä, ja siksi(kin) yli viisikymppisenä vielä sinkku. En vain osannut epäillä sitä, että esimerkiksi tulevan talon pohjapiirustusta innoissaan lautasliinalle piirtelevä mies selittelisi seuraavana päivänä olevansa yhdeksättä vuotta kihloissa mutta muka aloittelevansa erilleen muuttamista. Kummallisinta näissä miehissä oli aina se, että heitä ei näyttänyt hermostuttavan minulle valehteleminen - voisiko olla niin, että he uskoivat minun olevan jotenkin samassa juonessa heidän kanssaan? Siis leikkimässä vastarakastuneita?

Nro 8

Minullekin tämä mies puhui yhteisestä talosta. Kertoi miten hänen haaveensa on ollut rakennuttaa oma talo (minkä uskon olevan totta toki) ja kertoili millaista talopaketteja on katsellut ja kyseli mielipidettäni niihin ja halusi siis haaveilla kanssani yhdessä siitä talosta. Kyseli miten siellä sitten haluaisin valita kaakeleihin värejä jne. Eli mitään ylimakeaa vaan mielestäni sellaista normaalia. Mutta kun ei ollut normaalia vaan olikin varattu toisaalla. En välttämättä usko, että hän ajatteli suoraan valehtelevansa minulle, vaan hän saattoi ajatella, että jos kyllästyy siihen naiseensa niin ehkä vaihtaisi lennosta minuun? Eli uskon, että jollain tasolla hän oli tosissaan kanssani vaikka kaikki perustuikin valheeseen. Ap

Luultavasti hän kertoili muillekin naisille samat jutut. Mukavaahan se on jakaa ajatuksiaan monen daamin kanssa. Jos joku teistä olisi sitten ihan aikuisten oikeesti olisi alkanut leikkiä hänen kanssa kotia...

Niin, miten tuo lause jatkuu? Miksi mies haluaisi, että joku alkaa hänen kanssaan leikkimään kotia, jos ei ole millään tavalla tosissaan? Mitä sitten olisi tapahtunut ja mitä mies olisi siitä hyötynyt? 

ei ap

Eihän ne leikitkään loputtomiin kestä. Uutta leikkikaveria kehiin vaan kun edelliseen kyllästyy. Vaihtelu virkistää, sanoi eräs mies.

Okei. En nyt vieläkään ymmärtänyt, miksi ylipäätään halutaan leikkiä kotia, jos ajatus on, että vaihtelu virkistää. Kai sitä vaihtelua saa ilman kotileikkejäkin. 

Vierailija
82/130 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO : Voi ..! No Enpä oo Ensimmäinen sitten!

On toinenkin , jota on käytetty Henkisesti hyväksi , vedottu tunteisiin , puhuttu pehmosia tähän tapaan " Sinä Olet Tärkeä " Olet Kaunis" , " Eikä Ikäero haittaa( omalla kohdal kun olikin että Mies oli hieman mua nuorempi Mutta Aikuinen).

Eli sano ei ikäero haittaa, ja se oli mulle tietysti , Hyvä Asia ja Tunsin että Hän Aidosti Rakastaa Välittää minusta, ja kun minua oli kiusattu erittäin paljon . Eli Henkisesti hyväksi käyttämisellä tarkoitan oikeastaan samaa Asiaa kun maalaisjärkiseti puhutaan kun on tullut petetyksi,

On tällä monta sanontaa.

Pidettiin pilkkana, vedettiin höplästä, leikittiin hyväuskoisen tunteella, tehtiin pelle (ilman pelle asua), narrattiin .

MUTTA: Sitten järkytykseni kuulin tämän Isän kertovan , jollekin tulleen , että " Poika menee Naimisiin"

Eikä tää jätkä kertonu että on tyttöystävä ja oikeastaan niinkin Pitkällä on Tällä suhde , että menee Naimisiin!

Ei Koskaan Hän Maininnut mulle mitään.

Jos oisin tiennyt että hällä on tyttöystävä tai ehkä jo kihlattukin .

Oisin Tietysti Lopettanu Suhteen siihen ja käskenyt painua HElvettiin!

Eli En Enää Oo luottanut Miehiin .

Tuo oli sellainen järkyttävä kokemus.

Miten menikin halpaan?

Eli minusta Kunnon ihmisestä yritettiin kai leipoa Rakastajaa!

Ajattelen jälkikäteen , En halua Tavata tätä jätkää äijää ikinä enkä Anna hänen petosta Anteeksi .

Mua koskee vieläkin miten minua käytettiin hyväksi

Vihaan häntä.

Vaikka on kulunut jonkin aikaa.

Tunsin itseni likaiseksi saastaiseksi, suoraan sanottuna Nollaksi , että En ole Mitään , maineeni yritettiin tahtia.

Mitähän tälläset kierot ihmiset Oikein Ajattelee?

Minä kun oon ehkä vanhan aiksnenkin ja on Arvoja joita arvostan.

Ei Seksiä Ennen Avioliittoa.

Enkä käytä Alkoholia paljon ollenkaan.

Käyn Kirkossa.

Enkä polta tupakkaa.

Ja Jos Jätättä ne Diaknoosien tekeminen alan ammattilaiselle eli Terveyden ja Hoidon Alan Ammattilaiselle Kiitos kun Eräässä Keskustelussa Ilmeni että joku kommentoija kehtas loukata , että kyseli onko lääkitys kohillaan sun muuta.

Eli Kiitos Jättäkää Diaktisointi Terveyden ja Hoidon Alan Ammattilaiselle .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/130 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä viisaskin voi vipuun mennä.

Omissa suhteissani ei olisi ollut mahdollista, koska olen sellainen, että olen halunnut muuttaa aika nopesti yhteen. Olen myös utelias luonteeltani ja epäilevä. En ole koskaan osannut jättää mitään selvittämättä ja olen aina kysynyt suoraan.

Mutta minun isäni olikin tuollainen aloittajan tapaus tavallaan. Ei yhtään viehättävä, korkeasti koulutettu, jolla oli äitini lisäksi muita. Ei ollut lipevä eikä mitään sellaista. Ei vaan yksi nainen riittänyt ja vanhempani olivat aivan turhaan eroamatta monta vuotta, vaikka kotona oli helvettiä.

Se, että olen intensiivinen suhteissani, suora ja epäilevä, on suojannut minua tulemasta petetyksi.

Mutta aloittaja ei ole tehnyt mitään väärin ja jokainen voi erehtyä kerran. Sitten jos useamman kerran erehtyy varattuu, niin silloin kannattaa miettiä, että onko liian sinisilmäinen. Tai sitten ei osaa vaatia mieheltä sitä suhdetta vaan tyytyy.

Mitä olisi pitänyt vaatia? Tässähän nimenomaan on ollut ihan normaali suhde, jossa vietetään paljon aikaa yhdessä, viestaillaan koko ajan ja suunnitellaan yhteistä tulevaisuutta. Eli juuri sellainen mitä hyvät suhteet yleensä puolen vuoden jälkeen ovatkin.

Vierailija
84/130 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen kirjoitusvirheitä eli on paksut sormet joilla näppäilen tekstiä.Onko asia oikein ymmärretty .

?

Tarviiko olla myös norjaksi, portugaliksi, italiaksi, viroksi, englanniksi, sekä Swahiliksi kirjoitukseni?

Vierailija
85/130 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään oli ketju siitä Jenny Rostainista, että hänen deiteillä noin puolet miehistä on ollutkin varattuja. Uskaltaako enää kehenkään luottaa? Onko tää sukupolvi jotenkin ihan pilalla. Eksäni kanssa suhde kesti 3 vuotta ja hän jäi kiinni Tinderistä. En tiedä millaisia suhteita hän sai aikaiseksi, kun ei enää kiinnostanut koko ukko.

Jenni Rostainin haastattelusta pisti silmään, että usein lopetti suhteen varattuun. Ei siis aina. Tiesi mutta ei välittänyt oman etunsa vuoksi. Kertoo tästä naisesta kaiken. Teinipoika saa olla ylpeä äidistään julkisesti.

Jep jep, eli lauma ukkomiehiä pettää vaimojaan, mutta jotenkin se sinkku nainen onkin syyllinen ja huono ihminen?

Vierailija
86/130 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä nyt oikeesti jumalaa pelkäävä Kristitty mies voi olla uskollinen. mut en nyt mee varmaks sanoo. yritin ettii uskollista naista kristittyjen sivulta,ni suurin osa oli huijareita,jotka halus vaa rahaa,tunteilla leikkimistä yms pelii

Vierailija
87/130 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai kerroit tämän miehen toiselle naiselle? En minä ainakaan olisi hiljaa asiasta. Tai sitten heillä on avoinsuhde.

Haluan lisätä että jos on avoin suhde, se tulee kertoa myös kolmannelle osapuolelle. Avoimen suhteen ideahan on se, että ei juuri valehdella tällaisista asioista ja sehän erottaakin avoimen suhteen tällaisesta salailupettämisestä.

Vierailija
88/130 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen ja aika pitkään sinkkuna pitkän suhteen jälkeen ollut. Minua lähestyneet ukkomiehet, jotka olen tiennyt varatuksi ovat olleet juurikin tuollaisia tavallisia, kilttejä ja tylsähköjä, vähän reppanoitakin insinöörityyppejä. Stereotypiat supliikeista ja kiehtovista pelimiehistä pettäjinä ei ainakaan omaan todellisuuteen täsmää ollenkaan.

Vierailija
89/130 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään oli ketju siitä Jenny Rostainista, että hänen deiteillä noin puolet miehistä on ollutkin varattuja. Uskaltaako enää kehenkään luottaa? Onko tää sukupolvi jotenkin ihan pilalla. Eksäni kanssa suhde kesti 3 vuotta ja hän jäi kiinni Tinderistä. En tiedä millaisia suhteita hän sai aikaiseksi, kun ei enää kiinnostanut koko ukko.

Jenni Rostainin haastattelusta pisti silmään, että usein lopetti suhteen varattuun. Ei siis aina. Tiesi mutta ei välittänyt oman etunsa vuoksi. Kertoo tästä naisesta kaiken. Teinipoika saa olla ylpeä äidistään julkisesti.

Jep jep, eli lauma ukkomiehiä pettää vaimojaan, mutta jotenkin se sinkku nainen onkin syyllinen ja huono ihminen?

Ainahan vastuu on naisella. Naista vastuutetaan siitä, valitseeko miehen vai eikö valitse, millaisen valitsee ja millaisiksi tilanteet ajan kanssa paljastuvat. Vaikka mies kusettaisi mitenkä, nainen on se, joka on aina vastuussa lopputulemasta. Aina.

Vierailija
90/130 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty osuus miehestä saa naista, niin he voivat käyttäytyä miten sikamaisesti vaan haluavat. Aina löytyy uusi tilalle.

Vierailija
91/130 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nii ja mitä nyt tuolla treffi palstalla naisten kaa jaksanu jutella,ni kyl monet naiset valittaa et varatut miehet siellä pyörii

Vierailija
92/130 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyl siinä loppupelistä sitä miestä kusetetaan. miettikää nyt,ykkösvaimo teettää kotona hommat,työt,eikä anna lovee, nii miesrukka väsyttää ittesä loppuu ja yrittää löytää lovee muualta. se ei tajua et sitä käytetään hyväks ja polttaa ittesä loppuu

Vierailija
93/130 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella katalaa. Ei voi kuin ihmetellä, mikä näitä ihmisiä vaivaa. 

Tämä mies puheli kanssani kaikkea yhteisestä tulevaisuudesta. Niinkin tarkkaan, että halusi tietää suunnilleen että millaisesta ruokapöydästä pidän, jotta kun asutaan yhdessä niin onko meillä sama maku vai pitääkö hankkia uusia huonekaluja jne. Minä olin enemmän jarru päällä siinä suhteessa. Mutta en siksi että olisin aavistanut että onkin varattu vaan siksi että olen yleensä elämässä ja ihmissuhteissa aika varovainen. Enkä todellakaan hurmaannu sellaisesta jos mies puhuu yhteisestä tulevaisuudesta vaan pikemminkin jarruttelen vähän lisää. Ap

Juuri näin minullekin on käynyt: mies puhuu yhteisestä talosta ja tulevista matkoista, ja minä jarruttelen. Olen todella hidas ja varovainen etenijä, ja siksi(kin) yli viisikymppisenä vielä sinkku. En vain osannut epäillä sitä, että esimerkiksi tulevan talon pohjapiirustusta innoissaan lautasliinalle piirtelevä mies selittelisi seuraavana päivänä olevansa yhdeksättä vuotta kihloissa mutta muka aloittelevansa erilleen muuttamista. Kummallisinta näissä miehissä oli aina se, että heitä ei näyttänyt hermostuttavan minulle valehteleminen - voisiko olla niin, että he uskoivat minun olevan jotenkin samassa juonessa heidän kanssaan? Siis leikkimässä vastarakastuneita?

Nro 8

Minullekin tämä mies puhui yhteisestä talosta. Kertoi miten hänen haaveensa on ollut rakennuttaa oma talo (minkä uskon olevan totta toki) ja kertoili millaista talopaketteja on katsellut ja kyseli mielipidettäni niihin ja halusi siis haaveilla kanssani yhdessä siitä talosta. Kyseli miten siellä sitten haluaisin valita kaakeleihin värejä jne. Eli mitään ylimakeaa vaan mielestäni sellaista normaalia. Mutta kun ei ollut normaalia vaan olikin varattu toisaalla. En välttämättä usko, että hän ajatteli suoraan valehtelevansa minulle, vaan hän saattoi ajatella, että jos kyllästyy siihen naiseensa niin ehkä vaihtaisi lennosta minuun? Eli uskon, että jollain tasolla hän oli tosissaan kanssani vaikka kaikki perustuikin valheeseen. Ap

Ikävä romuttaa haavekuvasi, mutta ei tuollaiset petturit ole koskaan tosissaan hoitojensa kanssa. Nuo tulevaisuuden maalailut ovat osa strategiaa, jolla toinen saadaan koukkuun. Sitten kun kyllästytään leikkiin, toinen jätetään ja palataan alkuperäiseen suhteeseen (jos se vielä on pystyssä).

Se maalailu oli kuitenkin ihan samanlaista yhdessä haaveilua kuin normaalissa suhteessa, jossa molemmat on aidosti tosissaan eikä kolmansia pyöriä ole. Koska olen jo näin vanha, niin minulla on aika paljon elämän kokemusta. Hän ei mitenkään ylimaireasti maalaillut minulle mitään vaan yhä ajattelen jälkeenpäinkin, että se "maalailu" oli ihan tavallista mitä seurustellessa aina tapahtuu. Ap

Oli siis suunnitellut strategiansa todella huolellisesti. Tiesi (kokemuksesta), että yliampuva maalailu ei ole uskottavaa. Siksi piti haaveilut realistisina. Ei ole sinun vikasi, että niihin uskoit, mutta ikävä kyllä mies ei todellakaan ollut tosissaan kanssasi. Jos olisi ollut, hän olisi jättänyt sen toisen naisensa ja keskittynyt sitten rakentamaan kunnon suhdetta kanssasi. 

Ei sillä enää ole väliä oliko hän tosissani kanssani vai ei. Koska suhde on jo ohi. Mutta ei hän taida 100 % tosissaan sen "avovaimonsakaan" kanssa olla. Sen muuten myönsikin minulle siinä kun otin häneen vielä yhteyttä, että on vähän jalka oven välissä siinä suhteessa mutta ei ole erotakaan halunnut. Ap

Myönsi? Eli valehteli, jotta sinä jäisit siihen uskoon, että merkitsin jotain sille miehelle. Todella katala ketju. Melkein ihailtava kyky viedä toista kuin pässiä narussa. En toki oikeasti ihaile tuollaista ihmisten tunteilla leikkimistä. 

Tarkoitin sitä, että ei hän voi olla sen naisensa kanssa täysin tosissaan, kun häntä minun kanssa puoli vuotta petti. Jos olisi tosissaan niin ei olisi pettänyt. Ap

Palasi kuitenkin sen naisen luokse eikä jatkanut sinun kanssasi. Jotain sekin kertoo. 

Se kertoo varmasti sen, että kohta oli uusi sivusuhde kierroksessa. Ellei useampikin yhtä aikaa.

Vierailija
94/130 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nii ja mitä nyt tuolla treffi palstalla naisten kaa jaksanu jutella,ni kyl monet naiset valittaa et varatut miehet siellä pyörii

Niinku vapaat miehet on ilmaa. Pelimiehet kyllä tietää miten niitä naisia saa, kokemattomat miehet jää sit ilman.

Vierailija
95/130 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäpä tuon olisi arvannut, kun ei mitään salaillut eikä peitellyt. Kävit kotonaan ja julkisilla paikoilla koko ajan!! Korkeintaan puhelinta, papereita tai kaappeja tonkimalla ois voinut paljastua. Ihme tapaus. Eipä sitä paljon kiinni jääminen pelottanut :D Enpäs ole tuollaisesta vielä koskaan kuullutkaan.

Mihin suhde muuten päättyi, kävikö käry kuitenkin? Tuskin se nyt ihan kokonaan katosi ilmoittamatta syytä.

Ei käynyt käry. Minä lopetin sen suhteen. Huomasin, että olen jotenkin jarru päällä siinä suhteessa. En osannut analysoida itsestäni tarkkaan että miksi mutta tulkitsin sen merkiksi, että ei kannata jatkaa. Ja sanoin hänelle, että ollaan vain kavereita. Ap

Hyvä ap, kuuntele aina mitä ns. gut feeling sanoo. Se nimittäin kertoo totuuden siitä, kannattaako mikään suhde. Tässäkin se paljasti huonon miehen.

Vierailija
96/130 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinku vapaat miehet on ilmaa. Pelimiehet kyllä tietää miten niitä naisia saa, kokemattomat miehet jää sit ilman.

Pelimies on miljoona kertaa parempi vaihtoehto kuin katkera ruikuttaja. Kuten olet jo huomannutkin.

Vierailija
97/130 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli aloittajan olisi pitänyt arvata tilanne siitä, että mies oli kiinnostava? Tuolla logiikalla kukaan ei enää koskaan uskalla tapailla ketään.

Vierailija
98/130 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä mies ollut tosissaan naisensa kanssa, koska otti riskin seurustellessaan ap:n kanssa puoli vuotta samaan aikaan. Mies varmasti tajusi, että nainen lähtee siltä istumalta, jos suhde paljastuu. Tämä mies suorastaan haki suhteen paljastumista. Kylmää peliä kumpaakin naista kohtaan (enkä epäilisi vaikka olisi lisääkin naisia).

Vierailija
99/130 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo miehet toimi aina samasta syystä ja tietyn kaavan mukaan. Moni voi olla ihan kunnollinenkin perheenisä, mutta niin raukka, ettei viitsi alkaa omaa huonosti voivaa parisuhdettaan pelastamaan, vaan pakenee helpoimman kautta arkeaan. Eli siellä oikeasti voi olla se ero tulossa. Siinäpä sitten alkaa hehkeä ja tuntematon kaunotar ilman arjen ahdistusta ja velvollisuuksia houkuttaa.

Kotona se oma vaimo voi olla vaikka alkoholisoitunut, mielenterveysongelmissa, synnytyksen jälkeisessä masennuksessa, sairastaa jotain muuta jne. Ei huvita auttaa tai selvittää ongelmia. Uutta vaan etsimään.

Mies voi olla kuin Uuno Turhapuro, ja nainut sen "vuorineuvos Tuuran perintöä odottelevan tyttären" ja haluaa paeta tilannetta. Kaikki on vaimon nimissä jne. Näitä olosuhteita riittää. Eivät kaikki ole synnynnäisesti playereitä. Silti pettäminen on aina väärin. Uhri ei ole syyllinen, ellei ole tietoinen.

Vierailija
100/130 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt aloituksesta, mitä väliä sillä on, onko suhde/suhteita myös muiden kanssa? Sehän oli vain puolen vuoden romanssi.