Olisiko minun pitänyt arvata olevani toinen nainen?
Olen hieman alle nelikymppinen. Tapasin netin kautta miehen, jonka kanssa pitkään viestittelin ja sitten tavattiin ja alettiin tapailemaan. Asutaan samassa kaupungissa ja hän on minua pari vuotta vanhempi. Liikuttiin illallisravintoloissa, kahviloissa ym. ihan avoimesti kaksin, välillä oltiin minun kotona, välillä hänen. Suhteemme kesti puolisen vuotta. Muutama kuukausi sen päättymisen jälkeen minulle selvisi yllättäen ihan muuta kautta, että hän onkin varattu, seurustellut pitkään erään naisen kanssa, jonka kanssa käytännössä asuikin vaikka heillä molemmilla on omat asunnot vielä. Ja siis ovat vieläkin yhdessä.
Olisiko minun pitänyt jostain arvata olevani toinen nainen? Mikään ei viitannut siihen. Niinä päivinä joina ei tavattu chattailtiin kuitenkin joka päivä monta tuntia jne. Hänen kodissaan mikään ei vihjannut naisen olemassa olosta.
En tiedä mitä ajatella. Raivostuttaa tietenkin, mutta olen myös aika hämmentynyt miten tietämättäni annoin huijata itseäni näin.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella katalaa. Ei voi kuin ihmetellä, mikä näitä ihmisiä vaivaa.
Tämä mies puheli kanssani kaikkea yhteisestä tulevaisuudesta. Niinkin tarkkaan, että halusi tietää suunnilleen että millaisesta ruokapöydästä pidän, jotta kun asutaan yhdessä niin onko meillä sama maku vai pitääkö hankkia uusia huonekaluja jne. Minä olin enemmän jarru päällä siinä suhteessa. Mutta en siksi että olisin aavistanut että onkin varattu vaan siksi että olen yleensä elämässä ja ihmissuhteissa aika varovainen. Enkä todellakaan hurmaannu sellaisesta jos mies puhuu yhteisestä tulevaisuudesta vaan pikemminkin jarruttelen vähän lisää. Ap
Juuri näin minullekin on käynyt: mies puhuu yhteisestä talosta ja tulevista matkoista, ja minä jarruttelen. Olen todella hidas ja varovainen etenijä, ja siksi(kin) yli viisikymppisenä vielä sinkku. En vain osannut epäillä sitä, että esimerkiksi tulevan talon pohjapiirustusta innoissaan lautasliinalle piirtelevä mies selittelisi seuraavana päivänä olevansa yhdeksättä vuotta kihloissa mutta muka aloittelevansa erilleen muuttamista. Kummallisinta näissä miehissä oli aina se, että heitä ei näyttänyt hermostuttavan minulle valehteleminen - voisiko olla niin, että he uskoivat minun olevan jotenkin samassa juonessa heidän kanssaan? Siis leikkimässä vastarakastuneita?
Nro 8
Minullekin tämä mies puhui yhteisestä talosta. Kertoi miten hänen haaveensa on ollut rakennuttaa oma talo (minkä uskon olevan totta toki) ja kertoili millaista talopaketteja on katsellut ja kyseli mielipidettäni niihin ja halusi siis haaveilla kanssani yhdessä siitä talosta. Kyseli miten siellä sitten haluaisin valita kaakeleihin värejä jne. Eli mitään ylimakeaa vaan mielestäni sellaista normaalia. Mutta kun ei ollut normaalia vaan olikin varattu toisaalla. En välttämättä usko, että hän ajatteli suoraan valehtelevansa minulle, vaan hän saattoi ajatella, että jos kyllästyy siihen naiseensa niin ehkä vaihtaisi lennosta minuun? Eli uskon, että jollain tasolla hän oli tosissaan kanssani vaikka kaikki perustuikin valheeseen. Ap
Ikävä romuttaa haavekuvasi, mutta ei tuollaiset petturit ole koskaan tosissaan hoitojensa kanssa. Nuo tulevaisuuden maalailut ovat osa strategiaa, jolla toinen saadaan koukkuun. Sitten kun kyllästytään leikkiin, toinen jätetään ja palataan alkuperäiseen suhteeseen (jos se vielä on pystyssä).
Se maalailu oli kuitenkin ihan samanlaista yhdessä haaveilua kuin normaalissa suhteessa, jossa molemmat on aidosti tosissaan eikä kolmansia pyöriä ole. Koska olen jo näin vanha, niin minulla on aika paljon elämän kokemusta. Hän ei mitenkään ylimaireasti maalaillut minulle mitään vaan yhä ajattelen jälkeenpäinkin, että se "maalailu" oli ihan tavallista mitä seurustellessa aina tapahtuu. Ap
Oli siis suunnitellut strategiansa todella huolellisesti. Tiesi (kokemuksesta), että yliampuva maalailu ei ole uskottavaa. Siksi piti haaveilut realistisina. Ei ole sinun vikasi, että niihin uskoit, mutta ikävä kyllä mies ei todellakaan ollut tosissaan kanssasi. Jos olisi ollut, hän olisi jättänyt sen toisen naisensa ja keskittynyt sitten rakentamaan kunnon suhdetta kanssasi.
Ei sillä enää ole väliä oliko hän tosissani kanssani vai ei. Koska suhde on jo ohi. Mutta ei hän taida 100 % tosissaan sen "avovaimonsakaan" kanssa olla. Sen muuten myönsikin minulle siinä kun otin häneen vielä yhteyttä, että on vähän jalka oven välissä siinä suhteessa mutta ei ole erotakaan halunnut. Ap
Myönsi? Eli valehteli, jotta sinä jäisit siihen uskoon, että merkitsin jotain sille miehelle. Todella katala ketju. Melkein ihailtava kyky viedä toista kuin pässiä narussa. En toki oikeasti ihaile tuollaista ihmisten tunteilla leikkimistä.
Tarkoitin sitä, että ei hän voi olla sen naisensa kanssa täysin tosissaan, kun häntä minun kanssa puoli vuotta petti. Jos olisi tosissaan niin ei olisi pettänyt. Ap
Vierailija kirjoitti:
Heh, kukaan ei voi olla tietämättään toinen nainen nykyisin. Jos vähänkin viitsii pitää silmät auki, selviää paljonkin. Tämä on tosin hyvä peitetarina omalle itsekkyydelle.
Siis mistä selviää?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä mies puheli kanssani kaikkea yhteisestä tulevaisuudesta. Niinkin tarkkaan, että halusi tietää suunnilleen että millaisesta ruokapöydästä pidän, jotta kun asutaan yhdessä niin onko meillä sama maku vai pitääkö hankkia uusia huonekaluja jne. Minä olin enemmän jarru päällä siinä suhteessa. Mutta en siksi että olisin aavistanut että onkin varattu vaan siksi että olen yleensä elämässä ja ihmissuhteissa aika varovainen. Enkä todellakaan hurmaannu sellaisesta jos mies puhuu yhteisestä tulevaisuudesta vaan pikemminkin jarruttelen vähän lisää. Ap
Juuri näin minullekin on käynyt: mies puhuu yhteisestä talosta ja tulevista matkoista, ja minä jarruttelen. Olen todella hidas ja varovainen etenijä, ja siksi(kin) yli viisikymppisenä vielä sinkku. En vain osannut epäillä sitä, että esimerkiksi tulevan talon pohjapiirustusta innoissaan lautasliinalle piirtelevä mies selittelisi seuraavana päivänä olevansa yhdeksättä vuotta kihloissa mutta muka aloittelevansa erilleen muuttamista. Kummallisinta näissä miehissä oli aina se, että heitä ei näyttänyt hermostuttavan minulle valehteleminen - voisiko olla niin, että he uskoivat minun olevan jotenkin samassa juonessa heidän kanssaan? Siis leikkimässä vastarakastuneita?
Nro 8
Minullekin tämä mies puhui yhteisestä talosta. Kertoi miten hänen haaveensa on ollut rakennuttaa oma talo (minkä uskon olevan totta toki) ja kertoili millaista talopaketteja on katsellut ja kyseli mielipidettäni niihin ja halusi siis haaveilla kanssani yhdessä siitä talosta. Kyseli miten siellä sitten haluaisin valita kaakeleihin värejä jne. Eli mitään ylimakeaa vaan mielestäni sellaista normaalia. Mutta kun ei ollut normaalia vaan olikin varattu toisaalla. En välttämättä usko, että hän ajatteli suoraan valehtelevansa minulle, vaan hän saattoi ajatella, että jos kyllästyy siihen naiseensa niin ehkä vaihtaisi lennosta minuun? Eli uskon, että jollain tasolla hän oli tosissaan kanssani vaikka kaikki perustuikin valheeseen. Ap
Ikävä romuttaa haavekuvasi, mutta ei tuollaiset petturit ole koskaan tosissaan hoitojensa kanssa. Nuo tulevaisuuden maalailut ovat osa strategiaa, jolla toinen saadaan koukkuun. Sitten kun kyllästytään leikkiin, toinen jätetään ja palataan alkuperäiseen suhteeseen (jos se vielä on pystyssä).
Se maalailu oli kuitenkin ihan samanlaista yhdessä haaveilua kuin normaalissa suhteessa, jossa molemmat on aidosti tosissaan eikä kolmansia pyöriä ole. Koska olen jo näin vanha, niin minulla on aika paljon elämän kokemusta. Hän ei mitenkään ylimaireasti maalaillut minulle mitään vaan yhä ajattelen jälkeenpäinkin, että se "maalailu" oli ihan tavallista mitä seurustellessa aina tapahtuu. Ap
Oli siis suunnitellut strategiansa todella huolellisesti. Tiesi (kokemuksesta), että yliampuva maalailu ei ole uskottavaa. Siksi piti haaveilut realistisina. Ei ole sinun vikasi, että niihin uskoit, mutta ikävä kyllä mies ei todellakaan ollut tosissaan kanssasi. Jos olisi ollut, hän olisi jättänyt sen toisen naisensa ja keskittynyt sitten rakentamaan kunnon suhdetta kanssasi.
Ei sillä enää ole väliä oliko hän tosissani kanssani vai ei. Koska suhde on jo ohi. Mutta ei hän taida 100 % tosissaan sen "avovaimonsakaan" kanssa olla. Sen muuten myönsikin minulle siinä kun otin häneen vielä yhteyttä, että on vähän jalka oven välissä siinä suhteessa mutta ei ole erotakaan halunnut. Ap
Myönsi? Eli valehteli, jotta sinä jäisit siihen uskoon, että merkitsin jotain sille miehelle. Todella katala ketju. Melkein ihailtava kyky viedä toista kuin pässiä narussa. En toki oikeasti ihaile tuollaista ihmisten tunteilla leikkimistä.
Tarkoitin sitä, että ei hän voi olla sen naisensa kanssa täysin tosissaan, kun häntä minun kanssa puoli vuotta petti. Jos olisi tosissaan niin ei olisi pettänyt. Ap
Palasi kuitenkin sen naisen luokse eikä jatkanut sinun kanssasi. Jotain sekin kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, kukaan ei voi olla tietämättään toinen nainen nykyisin. Jos vähänkin viitsii pitää silmät auki, selviää paljonkin. Tämä on tosin hyvä peitetarina omalle itsekkyydelle.
Siis mistä selviää?
Ap
Onko mies tavoitettavissasi 24/7? Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mistä selviää?
Ap
Onko mies tavoitettavissasi 24/7? Niinpä.
Ei juuri kukaan normaali työssäkäyvä ihminen ole 24/7 tavoitettavissa. Mutta sehän ei tarkoita, että pettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nro 8
Palasi kuitenkin sen naisen luokse eikä jatkanut sinun kanssasi. Jotain sekin kertoo.
Ei palannut sen naisen luo. Vaan oli koko ajan sen naisen kanssa. Olisi jatkanut minunkin kanssa jos en olisi häntä jättänyt. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mistä selviää?
Ap
No haloo. En minä stalkkaa enkä kyttää ketään. Enkä tee mitään tarkistussoittoja. Olen omassa työelämässni ja muutenkin kiireinen ihminen, jolla ei ole aikaa eikä kiinnostusta kytätä 24/7. Ap
Vierailija kirjoitti:
Aina mahtuu poikkeuksiakin väliin. Ja puoli vuotta vain kyseessä kuitenkin. Hienosti oli järjestelyt suoritettu, koska kotiinsakin mies päästi usein. Milloin vain olisi voinut nainen tupsahtaa sisään. Ja kaupungilla ja ravintoloissakin vapaasti. Puhelinkaan ei ilmeisesti soinut tai piippaillut koko ajan, mikä nyt ainakin olis herätellyt ihmettelemään. Ja sen verran runsaasti on tuo mies ap:lle aikaansa uhrannut, että minä puolestani ihmettelen, ettei se oma nainen alkanut epäilemään. ei ap
Uskon että saattoi olla niin tosissaan kuin pelimies voi olla. Aina on uusi tiedossa, jos edellinen jättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nro 8
Ei palannut sen naisen luo. Vaan oli koko ajan sen naisen kanssa. Olisi jatkanut minunkin kanssa jos en olisi häntä jättänyt. Ap
Miksi oli sen toisen kanssa jos muka oli tosissaan sinun kanssasi? Minun maailmassani ainakin tosissaan oleminen tarkoittaa sitä, ettei pidetä kahta naista tai miestä samaan aikaan. Ei se kovin kauaa olisi kassasi jaksanut leikkiä. Ei tuollaiset pysy kauaa samassa hoidossa. Siitä kun menee jännitys, jos liian kauan samaa pyörittää. Alkuperäinen pidetään, jotta on koti, johon palata.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on käynyt noin kolme kertaa. Miehet ovat varmaan halunneet kokea jotain ensihuumaa uudelleen. Ihan avoimesti on seurusteltu, koska työmme vuoksi on aina olemassa selitys siitä, miksi meitä näkee kimpassa kaupungilla.
Kolmen- ja neljänkympin välillä ollessani miehiä oli enemmänkin pyrkimässä seukkaamaan, mutta sain ajoissa selville heidän parisuhdestatuksensa. Tuolloin "salarakas" alkoi olla jokaisen iltapäivälehden kannen teemana. Ilmeisesti se inspiroi.
En osaa epäillä ihmisiä valehtelemisesta, joten minua on helppo huijata. Tai ennen oli. Nyt olen jo paljon nähnyt ja kokenut.
3 kertaa :D.
Puoli vuotta on kovin lyhyt aika tapailla/seurustella. Eipä siinä ajassa toista ehdi hyvin tuntemaan.
Aika yleistä toimintaa. Tavis miehet jotka on yksin ei naisii kiinnosta ja sit noi varatut, menestyneet,jotka salaseuraa hakee menee kaupaks hyvin. Minkähän takia näin ?
En tiedä muista, mutta itseni tuntien, minua ei voi mies huijata että olisi varattu.
Jo ensinnäkin, soittaminen ! Peruskauraa !
Jos miehelle EI VOI SOITTAA, milloin vaan iltaisin ! Ja viikonloppuisin ! Jo ensimmäinen ruksi ruutuun.
Toinen on se että nainen ( minä 😂) päättää myös treffiajankohdat , kellon ajan ym ym...JOS VAIN mies päättää, se merkitsee sitä että HÄN EI PÄÄSE KUIN VAIN KUIN MÄÄRÄTTYINÄ AIKOINA.. Koska vaimo/ perhe on olemassa.
Nuo kohdat jos ei käy miehelle missään vaiheessa, niin on varattu mies.
Onko tämä mies Jani Kuopiosta? Todella epäluotettava ja hän pettää avopuolisoa. Juuri kuvauksesi mukainen insinööri, josta ei heti arvaisi, mutta osaa manipuloinnin.
Mun tuttava luuli olevansa parisuhteessa ja avoliitossa. Korttitalo romahti kun tuli raskaaksi, mutta ei heti. Vaimolle selvisi asia myös ja heitti ukaasin että lapsia et nää jos suhde jatkuu. Hävisi mies sen siliän tien palasi häntä koipien välissä vaimon luo. Tutulla ei hajuakaan että miehellä perhe. Reissu työ.
Olivat liikkuneet täysin normaalisti julkisesti yhdessä, ei osannut epäillä mitään.
Tuttava ei olisi jatkanutkaan enää kun asia selvisi, mutta tässä lapsi jäi myös kokonaan ilman isää. Tarkoitus oli, että hoitaisi yhteyden lapseen, mutta vaimo ei hyväksynyt tätä. Haastavaa olisi kyllä varmasti ollutkin kaikille osapuolille..
Vierailija kirjoitti:
En tiedä muista, mutta itseni tuntien, minua ei voi mies huijata että olisi varattu.
Jo ensinnäkin, soittaminen ! Peruskauraa !
Jos miehelle EI VOI SOITTAA, milloin vaan iltaisin ! Ja viikonloppuisin ! Jo ensimmäinen ruksi ruutuun.
Toinen on se että nainen ( minä 😂) päättää myös treffiajankohdat , kellon ajan ym ym...JOS VAIN mies päättää, se merkitsee sitä että HÄN EI PÄÄSE KUIN VAIN KUIN MÄÄRÄTTYINÄ AIKOINA.. Koska vaimo/ perhe on olemassa.
Nuo kohdat jos ei käy miehelle missään vaiheessa, niin on varattu mies.
Kuka voi olettaa, että aina toiselle kävisi ehdotettu (tapauksessasi siis vaadittu) tapaamisaika?? Kuka on niin jyrä, että vain hänen aikataulujensa ja halujensa mukaan toimitaan. Yhdessähän nuo päätetään, et voi jatkuvasti sanella toiselle miten, missä tai milloin.
On työ menoja, harrastuksia ym tilanteita jolloin ei voi vastata kesken kaiken puhelimeen. Kuka ihme sellaista vaatisikaan toiselta. Toistuva kaava mahdollisesti selviää jos olet pitkään yhdessä. Puoli vuotta ei vielä ole pitkä aika.
Sitäpaitsi, kuten monesti täällä mainittu, kuka lähtökohtaisesti pitää toista valehtelijana??
Kaverille sattui myös mies, jolla oli koko ajan perhe toisaalla. Seurustelivat pitkään. Itse olen inhorealisti ja epäilen kaikkia, mutta tämä mies oli kovan luokan sosiopaatti ja meni lähes täydestä vaikka muutama asia mietityttikin. Oli niin kertakaikkisen vilpitön, ja tavallisen näköinen. Kiinni jäätyään kävi ilmi että lähes kaikki nimeä lukuunottamatta oli valhetta, ja oli myös tehnyt vakavia rikoksia joista sai tuomion. Mitään katumusta ei osoittanut, harmitteli omaa kohtaloaan. Oli minullekin sävellellyt juttuja heidän yhteisestä tulevaisuudestaan, yksityiskohtia myöten täysin sepitettyä juttua ja muita ihmisiä sotki myös mukaan tarinoihin, henkilöitä jotka eivät olleet missään tekemisissä tai kuulleetkaan kaveristani.
Ystävälläni on mies, asuvat yhdessä lapsikin jo alakoulu ikäinen. Ystäväni miehen facebookissa ei ole mitään vihjausta ystävästäni, joo olen tutkinut tämän miehen facebookkia, olemme kavereita facebookissa. Hämnentävää on kun käyvät lomareissuilla nii face päivityksistä saa sen käsityksen niin kuin mies olisi lapsen kanssa kahdestaan, kuvat tekstit. Ystäväni on ainoastaan muutamasta miehen kuvasta tykännyt, mutta on siellä monenkin naisen tykkäyksiä kuvissa. Kun käyn heillä kylässä, tämä mies on koko ajan näpyttelee puhelintaan. Olen miettinyt että ihan hyvin tämä mies vois pyörittää muita naisia. Joskus mietin että mitähän tapahtuisi jos johonkin loma päivitykseen kommentoisin jotakin tästä ystävästäni, ihan ystävällisesti esim. Ihanaa kun reissaatte koko perheellä, lapselle mukavia muistoja reissuista äidin ja isän kanssa, terveisiä Johannalle :) tai mikä ois joku kiva kommentti jossa vihjattais että miehellä on vaimo? En tietenkään tiedä onko tällä miehellä muita naisia, mutta jotenkin vaivaa tuo facebook, kun kuitenkin niin ahkerasti julkaisee facebookkia niin miksi ei ikinä mainitse mitään vaimosta