Jos kaikki tuet poistettaisiin huomenna...
Kuinka paljon se vaikuttaisi elämääsi?
Siis ei opintotukea, työttömyyskorvauksia, lapsilisiä, asumistukea, ilmaista kouluruokaa, vahvasti tuettua päivähoitoa, kotihoidontukea, ei yhtään mitään muuta kuin omat palkkatulosi tai muu omaisuutesi jolla kaikki olisi maksettava.
Terveydenhoidosta ja lääkkeistä maksaisit täyden hinnan yksityisillä lääkäriasemilla ja sairaaloissa jos sinulla ei satu olemaan yksityistä sairausvakuutusta tai työterveydenhuoltoa. Julkista terveydehuoltoa ei olisi ollenkaan.
Tällainen ajatusleikki tänään.
Kommentit (102)
Varmaan jotenkin sinnittelisin siihen asti, kun terveys pettäisi.
Mulla on sen verran palkkatuloja osa-aikatyöstä, että katto pysyisi toistaiseksi pään päällä ja jotenkin saisin itseni myös ruokittua. Työterveyshuolto rajoittuu kuitenkin työtapaturmiin.
Lähtisin etsimään sopivaa kämppäkaveria saadakseni asumiskulut alemmas, ja uskoisin sellaisen löytäväni tuollaisessa tilanteessa.
Pärjäisin 3kk, sitten olisi löydettävä töitä
Ei vaikuttaisi mitenkään.
Tulot putoaisi lapsilisän verran 158,18€/ kk.
Ei vaikutusta. Kattava työterveys yksityisellä ja lääkkeet ilmaiset.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään mitenkään. Yhteiskunnalta en ole ottanut mitään tukia ikinä.
m40
Ilmainen kouluruoka, ilmainen yliopisto tai toisen asteen koulutus,, mahdollinen opintotuki, ilmainen terveydenhuolto äidillesi kun odotti sinua, vahvasti tuettu päiväkoti kun olit pieni tai ehkä omille lapsillesi, rokotukset, ehkä ilmaiset leikkipuistolounaat, hammastarkastukset yms lapsuudessa, lapsilisät....
Muutaman viikon pärjäisin kaapeissa olevilla ruoilla ja kuun loppuun saakka olisi katto pään päällä. Sen jälkeen joutuisin kadulle. Olen työkyvytön joten ainoa vaihoehto olisi itsemurha ennen kuin kituen kuolee nälkään ja kylmään.
Kolmevitosille yh-äideille, jopa kauniille sellaisille, alkaisi kelvata ne nörtit, joiden kimppuun kyseiset naiset yläasteella usuttivat kiusaajia.
Vaan eipä sillä että ainakaan itseäni kiinnostaisi yksikään yh. Ehkä voisin kiusallani kysellä, että paljonko maksaa että saan vetää kuivalla kakkoseen.
M/40
Vierailija kirjoitti:
m40
Jätätkö apteekissakin kelakortin antamatta etteivät vain vähennä kelakorvausta sulta? 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elintarvikkeiden hinnat kohoaisivat voimakkaasti. Kunto kohoaisi kun tavikset polkisivat pyörillä töihin. Vanhukset ja vammaiset kuolisivat pois nopeamin. Yhteiskunta raaistuisi ja tulusi mellakoita.
Miksi oletat, että tapahtuisi kaikki tuo? Meillä ei ollut 60 vuotta sitten suurta osaa nykyisistä tukimuodoista eikä täällä mellakoitu. Ihmiset elivät sitä elämää, johon heillä oli varaa.
Kyllä mutta jos ihmisiltä yhtäkkiä viedään kaikki, mitä heillä on, luuletko, että sosiaalietuuksien varassa elävät siirtyvät vaan kiltisti kadulle kuolemaan?
Vastaus alkuperäiseen kysymykseen: Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä, enkä pysty elättämään itseäni, joten tukien poistuessa kuolisin nälkään tai pakkaseen. En jäisi odottamaan kitumiskuolemaa, vaan huolehtisin asiasta itse. Veikkaan, että moni muu tekisi samoin.
Alkaisin myymään huu me hia ja vii naa sitten pesisin rahat ja elilisin puolet vuodesta hiljais eloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m40Jätätkö apteekissakin kelakortin antamatta etteivät vain vähennä kelakorvausta sulta? 😂
Varmaan on koulutuksensakin maksanut itse. Eikä hänestä ole koskaan maksettu lapsilisää. Myöskään julkista terveydenhuoltoa ei ole varmasti käyttänyt, eikä ilmaisia kirjastopalveluja.
Ei mitenkään just tässä elämänvaiheessa. Lapset aikuisia, mies töissä, minä yrittäjä. Ei sairauksia tai lääkkeitä. Mitään tukia ei saada.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikuttaisi mitenkään.
Tulot putoaisi lapsilisän verran 158,18€/ kk.
Ei vaikutusta. Kattava työterveys yksityisellä ja lääkkeet ilmaiset.
Ne sun lääkkeet on ilmaiset, koska on tuet. Ei olisi enää, jos ne poistettaisi.
Moni sanoo, ettei elämä muuttuisi mitenkään. Tiedostatteko, kuinka paljon yhteiskunta maksaa teille asioita? Jos tuet puuttuisivat, myös terveydenhuolto olisi huimasti kalliimpaa, kuten myös lääkkeet. Jatkossa myös koulutus olisi maksettava itse (säästettävä lasten koulutukseen tai lasten otettava valtava laina opiskellakseen). Myöskään ilmaisua kirjastoja ja museoita ei olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m40Jätätkö apteekissakin kelakortin antamatta etteivät vain vähennä kelakorvausta sulta? 😂
Varmaan on koulutuksensakin maksanut itse. Eikä hänestä ole koskaan maksettu lapsilisää. Myöskään julkista terveydenhuoltoa ei ole varmasti käyttänyt, eikä ilmaisia kirjastopalveluja.
Juuri niin taas tuollainen pelkillä omilla ansioillaan pärjännyt....
Mä kiihottaisin kansan valtaan. Taistelemme loppuun asti, jotta kaikki kansanedustajat avustajineen ja virkamiehet likvidoitaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elintarvikkeiden hinnat kohoaisivat voimakkaasti. Kunto kohoaisi kun tavikset polkisivat pyörillä töihin. Vanhukset ja vammaiset kuolisivat pois nopeamin. Yhteiskunta raaistuisi ja tulusi mellakoita.
Miksi oletat, että tapahtuisi kaikki tuo? Meillä ei ollut 60 vuotta sitten suurta osaa nykyisistä tukimuodoista eikä täällä mellakoitu. Ihmiset elivät sitä elämää, johon heillä oli varaa.
Ah, alkeellisten aikojen ihailija on taas täällä. Olet joko typerä teini joka ei ymmärrä kehitystä tai taata joka ei myöskään ymmärrä kehitystä. Elämä oli 60 vuotta sitten HYVIN erilaista, ihmiset kärsivät, vaikka olisi pitänyt hengestään kiinni ja elänyt vanhempaan(eikä kuollut esim loistauteihin tai puutokseen) elämä oli silti kituuttamista. Kysytäämpä 75 vee äidiltäni miten helkkarin hauskaa eläminen oli tuohon aikaan ja haluaisiko palata siihen, mitä tiedän jo mitä hän vastaa..
Et voi pakottaa modernia yhteiskuntaa palaamaan alkeellisiin oloihin. hyypiö.
Ei vaikuta minuun mitenkään. Valtion rahoja sen sijaan säästyisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei juuri vaikuttaisi. Lapsilisät jäisivät pois, muita tukia emme saa. Lasten hammashoito ja koulun kautta tulevat terveystarkastukset siirtyisi kai sitten myös yksityiselle, jossa jo muutenkin hoidamme tarvittavat lääkärikuviot. Ei siis suurta vaikutusta.
Jos vain kouluruoka muuttuisi maksulliseksi, niin ei mitenkään. Lapsilisät menevät nytkin lapselle sijoituksiin, joten sitten ne vaan pitäisi tehdä palkkatuloista ja sijoittaa itselleni vähemmän. Jos peruskoulutuskin muuttuisi maksulliseksi, niin riippuu siitä, miten paljon se tulisi kuukausittain maksamaan. Jos summa jäisi muutamaan sataseen /kk, niin sekään ei vielä muuttaisi mitään. Ainoa tukeni on lapsilisä tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Kolmevitosille yh-äideille, jopa kauniille sellaisille, alkaisi kelvata ne nörtit, joiden kimppuun kyseiset naiset yläasteella usuttivat kiusaajia.
Vaan eipä sillä että ainakaan itseäni kiinnostaisi yksikään yh. Ehkä voisin kiusallani kysellä, että paljonko maksaa että saan vetää kuivalla kakkoseen.
M/40
Et sä kelpaisi edes epätoivoiselle vähemmän kauniille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin työterveyshuolto kattaa myös lääkkeet, samoin työnantajan puolesta on vapaa-ajan(kin) tapaturmavakuutus.
Eri
m40