Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos kaikki tuet poistettaisiin huomenna...

Vierailija
06.02.2021 |

Kuinka paljon se vaikuttaisi elämääsi?

Siis ei opintotukea, työttömyyskorvauksia, lapsilisiä, asumistukea, ilmaista kouluruokaa, vahvasti tuettua päivähoitoa, kotihoidontukea, ei yhtään mitään muuta kuin omat palkkatulosi tai muu omaisuutesi jolla kaikki olisi maksettava.

Terveydenhoidosta ja lääkkeistä maksaisit täyden hinnan yksityisillä lääkäriasemilla ja sairaaloissa jos sinulla ei satu olemaan yksityistä sairausvakuutusta tai työterveydenhuoltoa. Julkista terveydehuoltoa ei olisi ollenkaan.

Tällainen ajatusleikki tänään.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin ryöstämään asuntoja, jotta saisin ruokaa.

Vierailija
42/102 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole säästöjä, jos sitä kysyt.

En kysynyt vaan sitä vaikuttaisikin tukien yhtäkkinen puuttuminen jotenkin elämääsi.

Jos kummallakin pysyisi työpaikat me pärjättäisiin ihan ok, tosin lastenhoitoon menisi varmaan joku ihan järjetön summa, tonni, pari kuussa, joten vyötä pitäisi kyllä kiristää.

Tällä hetkellä kummallakin on hyvä työterveydenhuolto eikä mitään kroonisia sairauksia.

Kolmanteen lapseen ei olisi varaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saisi kuukaudessa säästöön 800-1000e, jonka saan nyt palkan ja sovitellun ansiosidonnaisen ansiosta. Varmaan jonkin aikaa eläisin osa-aikaisen palkalla, mutta jos tulisi paljon terveydenhuoltokuluja niin menisin kokoaikatyöhön.

Vierailija
44/102 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei olisi varaa maksaa joitakin satoja tuhansia euroja keskosvauvani hoidosta vastasyntyneiden teho-osastolla, ja hän kuolisi.

Vierailija
45/102 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten kuolette kylmään. Rakentaisin itse pienen eristetyn laatikon jossa nukkua. Ei se maksas kun satasen.

Vierailija
46/102 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverillani ei olisi varaa maksaa rintasyöpäleikkausta ja hän kuolisi.

Vierailija
47/102 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa mitään tukia, makselen vain toisten tukia.

Vierailija
48/102 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jatkuisi työelämän myötä ennallaan muutamia vuosia. Sitten romahtaisin ja kuolisin varsin nopeasti, koska normaalielämäni mahdollistava lääke maksaa useampi satatonnia vuodessa.

Vierailija
49/102 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin koditon. Tappaisin jonkun jolla on sopiva asunto ja muuttaisin siihen. Kun se menisi kylmäksi. Listisin jonkun muun.

Vierailija
50/102 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten kuolette kylmään. Rakentaisin itse pienen eristetyn laatikon jossa nukkua. Ei se maksas kun satasen.

Varmaan silleen kun sairastaa reumasairauksia ja sydänvikaa näin alkajaisiksi. Minä palelen sisätiloissakin.

Vierailija
51/102 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuisin suojaamaan omaisuuteni paljon paremmin, jotta köyhät eivät veisi kaikkea yrittäessään selviytyä hengissä. Tuloihin tai menoihin ei vaikuttaisi millään tavalla.

Vierailija
52/102 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa tuki mitä saan on lapsilisät. Jos ne loppuisi, täytyisi minun siirtää palkastani vastaava summa lasteni indeksirahastoihin

Vierailija
53/102 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Tyttäreni ei saisi kyllä opintotukea mutta se on nytkin rikka rokassa, koska hän opiskelee ulkomailla, jossa yliopisto on maksullinen. Itse en saa mitään tukia. En ole pahemmin sairastellut mutta käyttänyt vain yksityisten lääkärikeskusten palveluita. Kävin juuri leikkauksessa, joka maksoi 7000€, koska en halunnut jonottaa ja halusin valita kirurgin itse. Vakuutukseni ei kattanut leikkausta. Toivottavasti ansioverotukseni pienenisi, kun etuisuudet vähenisivät.

Vierailija
54/102 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi muuttaa johonkin köyhään maahan, jossa eläisin sijoitusten tuotoilla kuin yläluokka. Tai sitten ryöstäisin jonkun paikallisen porvarin - eipä hän ole muutenkaan rahojaan ansainnut, joten ei tuntuisi edes rikolliselta. Säästöihini en kyllä koskisi.

Vierailija
55/102 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään.

Vierailija
56/102 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuisin varmaan öljyämään aseeni ja täydentämään ammusvarastoja lokkien varalta.

Vierailija
57/102 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienellä eläkkeellä ja saan asumistukea. En pystyisi maksamaan ensi kuun vuokraa kokonaan.

Niin halpaa asuntoa ei ole, että eläke siihen riittäisi plus ruoka ja muut menot.

Jäisin siis asunnottomaksi, kuten monet muutkin noin tonnin eläkkeellä olevat köyhät.

Palkallisiä töitä ei kukaan anna kun olen liian vanha. Kuten ei muillekaan vastaavassa tilanteessa oleville.

Jos sairastun en pysty maksamaan kuluja. Kuten ei monet muutkaan mimaallisilla tuloilla elävä.

Sukulaisia ei ole elossa, olen sisarrussarjan viimeinen elossa oleva, vanhemmat kuolleet jo aikoja sitten. En voi mennä sukulaisten nurkkiinkaan.

Vierailija
58/102 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei olisi varaa maksaa joitakin satoja tuhansia euroja keskosvauvani hoidosta vastasyntyneiden teho-osastolla, ja hän kuolisi.

Sama

Vierailija
59/102 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kahdella aikuisella tulot on

Palkka 600 e

Opintotuki 250 e

Asumistuki 550 e

Opintilaina 600 e

Joten kyllähän tuo vaikuttaisi. 

Vierailija
60/102 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään, ainakaan niin pitkään kun ei sairastuisi (itse tai muut perheenjäsenet) johonkin sellaiseen, joka vaatisi isompia tai toistuvia hoitoja. Ei sekään alkuun katastrofi olisi, mutta isot kasaumat tuntuisivat jo.