Jos kaikki tuet poistettaisiin huomenna...
Kuinka paljon se vaikuttaisi elämääsi?
Siis ei opintotukea, työttömyyskorvauksia, lapsilisiä, asumistukea, ilmaista kouluruokaa, vahvasti tuettua päivähoitoa, kotihoidontukea, ei yhtään mitään muuta kuin omat palkkatulosi tai muu omaisuutesi jolla kaikki olisi maksettava.
Terveydenhoidosta ja lääkkeistä maksaisit täyden hinnan yksityisillä lääkäriasemilla ja sairaaloissa jos sinulla ei satu olemaan yksityistä sairausvakuutusta tai työterveydenhuoltoa. Julkista terveydehuoltoa ei olisi ollenkaan.
Tällainen ajatusleikki tänään.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Valtion ylöspitoon pääsee aina kun niin haluaa. Nälkää ei tarvi nähdä ja saa oman lämpimän yksiön jossa on ylellisyyksien lisäksi oma vartiointipalvelu.
Vankilat ovat hyvinvoinnin tulosta.
Ennen vanhan niitä ei ollut. Oli kepitys, t e l o i t u s, tai häpeätuomio. Ne tulisi takaisin, koska ei vankejakan sitten ylläpidettäisi.
Joutuisin alkaa myymään itteäni. Muutettaisiin halvempaan kämppään.
Ei juuri vaikuttaisi. Lapsilisät jäisivät pois, muita tukia emme saa. Lasten hammashoito ja koulun kautta tulevat terveystarkastukset siirtyisi kai sitten myös yksityiselle, jossa jo muutenkin hoidamme tarvittavat lääkärikuviot. Ei siis suurta vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen monen hyvän kämpän osoitteen ja porttikongin koodin, joten minulla olisi loistava huoneisto ja pakastin täynnä ihmislihaa.
Tuilla en tosin elä - tekisin edellisen solidaarisuudesta 🙂
Tästä tulee jotenkin mieleen hannibali :DD. Kohdasta 2.47 eteenpäin katsokaa.
Ei ole säästöjä, jos sitä kysyt.
Aika hemmetisti. Olen tänä talvena rampannut lääkärissä mahdollisen astman vuoksi. Olen myös kotihoidontuella tällä hetkellä, mutta eihän silläkään kukaan kituuta ellei ole pakko.
Vierailija kirjoitti:
Ei millään tavalla. Eläm ”omavaraisesti” tekemällä töitä.
Ei mullakaan. Emäntä saa jotain lapsenhoitorahaa, mutta en minä, koska ei olla naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Valtion ylöspitoon pääsee aina kun niin haluaa. Nälkää ei tarvi nähdä ja saa oman lämpimän yksiön jossa on ylellisyyksien lisäksi oma vartiointipalvelu.
Valtiolla maksaa 150€ päivässä pitää ihminen vankilassa.
ei 150€ riitä, nykyääex- vankin lähempänä 300€
Pitäisi jäädä pois töistä hoitamaan lasta ja heikkokuntoista vanhaa äitiäni ja isääni. Jossain vaiheessa rahat loppuisi jos vanhukset jaksaisi elää kovin pitkään ja sitten jouduttaisiin kadulle.
Joutuisin rahoittamaan kahden opiskelijatyttäreni opinnot. Vaihtoehto: he menisivät töihin, jolloin tutkinto viivästyisi
kohtuuttomasti.
Joutuisin kadulle samantein, opinnot jäisi kesken enkä pääsisi koskaan töihin. Alkaisin varastamaan ruokaa ja viinaa, lopulta varmaan päätyisin vankilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen monen hyvän kämpän osoitteen ja porttikongin koodin, joten minulla olisi loistava huoneisto ja pakastin täynnä ihmislihaa.
Tuilla en tosin elä - tekisin edellisen solidaarisuudesta 🙂
Tästä tulee jotenkin mieleen hannibali :DD. Kohdasta 2.47 eteenpäin katsokaa.
Omg! Järkytyin. Se oli peittänyt kaljunsa taaksepäin kammatuilla hiuksen haivenillaan! Enpä ole aikaisemmin huomannut.
Tämä muutti mielikuvani hannibalista.
No jos työterveydestä sais maksaa kans niin tulis kalliiks. Fysioterapia sekä psykologikäynnit tällä hetkellä kesken. Samoin koronatestissä ollut jo 5 kertaa kun nuhassa ei saa työskennellä (krooninen kausittainen nuha)
Toki jos maanviljelijät yms. ei saa tukia ei mulla olis varmaan rahaa ostaa sitä ruokaakaan kun tuottaminen varmaan vähenis.
Pärjäisin muutaman kuukauden kaappien sisällöllä ja leipäjonon avulla. Sitten minut potkittaisiin pois maksamattoman vuokran takia. Muuttaisin vanhempieni luokse.
Ei vaikuta elämääni, kun en saa mitään tukia muutenkaan. Vuokrankin maksan kokonaisuudessaan itse.
Se vähän riippuu miten korkeat ne päivähoitomaksut olisivat. Jos tosi korkeat niin mun pitäisi jäädä kotiin hoitamaan lapsia ja siten joutuisin lopettamaan koulun.
Jos hoitomaksut olisi senverran matalat, että lähärin palkalla ne maksais ja jäis jotain ylikin niin pitäisi miettiä olisiko kannattavampi mun mennä töihin.
Tuet on kyllä nyt työttömänä pääasiallinen tulonlähde, mutta olen kuitenkin taloudellisesti riippumaton. Lähipiiriini kuuluu 1. liki varaton työtön. Muut on joko töissä tai eläkkeellä. Että meillä ei mitään akuuttia hätää olisi.