Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauheaa ajatella että äitini on noin 10 vuoden päästä 70-vuotias

Vierailija
06.02.2021 |

Nythän, 60 vuotias on vielä melko nuori... mutta 70-vuotias? En osaa kuvitella että menettäisin vanhempani koska he ovat parhaita ystäviäni, varsinkin äitini.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen vuoden kuluttua äitini on 90-vuotias, jos on elossa. Kyllä joka päivä huolestuttaa, vaikka eihän se siitä miksikään muutu. Sellaista elämä on.

Vierailija
2/50 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-vuotias EI OLE melko nuori. Kyllä se ikäinen on jo vanha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

mutta vielä niin pirteä

t. ap

Vierailija
4/50 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyky 60-vuotiaat on kyllä tosi nuorekkaaita. Meillä töissä myös nuorekkaita 70-vuotiata. Heistä ei ikinä uskoisi ikää.

Vierailija
5/50 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen vuoden päästä äitini on yhä alle 55-vuotias (ja itsekin olen jo aikuinen ja äiti) eli melko nuori, mutta hänen terveydentilansa on jo nyt nelikymppisenä aika huono. Pelkään myös sitä päivää jolloin joudun sanomaan lopulliset hyvästit.

Vierailija
6/50 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Itse olen vuoden päästä 70, ellen...

Vierailija
7/50 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vuosikymmenen päästä 60, eikä tässä ole mitään kauhistelun aihetta. Vanheneminen ja kuolema on aivan normaalia.

Vierailija
8/50 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini on kymmenen vuoden päästä jo 93 eli kiikunkaakun onko enää elossa.  Luopumisen tuska tulee jossain vaiheessa, jos on hyvä äitisuhde.

Vierailija
9/50 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheaa ajatella että äitini on noin 10 vuoden päästä 70-vuotias

Vielä kauheampaa on ajatella että on itse 70 vuotias.

Tai jopa kuollut.

Vierailija
10/50 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä totuus on, että vanhemman voi menettää koska vain. Noin minäkin ajattelin vuosien ja vuosikymmenten päähän kunnes isäni kuoli ihan yllättäen 60-vuotiaana. Älä siis mieti tuollaisia asioita etukäteen. Teillä voi olla edessänne kymmeniä vuosia yhdessä tai sitten yhteinen aika loppuukin ennenaikojaan. Kummassakaan tapauksessa etukäteen sureminen ei auta yhtään. Iloitse yhteisistä hetkistä nyt ja elä tässä hetkessä, älä murehdi tulevaa.

Vierailija
11/50 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan äidilles tollasia voivottele. Mua ärsyttää, kun aikuiset tyttäret patistaa mua hiusten värjäykseen, etten näytä mummolta. Hitto vieköön en värjää päätäni, koska mä olen mummo ja vanhin lapsenlapsikin on jo teini.

Vierailija
12/50 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin otsikon luettuani, että olisi kyllä kans karua ajatella samaa.

Sitten tajusinkin, että ei helvata! Onhan minunkin vanhemmat kymmenen vuoden päästä 67-vuotiaita. :(

Molemmat tupakoivia alkoholisteja valitettavasti, joten ahdistaa jo nyt kun menetyksiä alkaa tulemaan.

En ole koskaan menettänyt läheistä ihmistä kuolemalle ja tuntuu, että kun yksi lähtee niin alkaa lähtemään varmaan useampi.

Isovanhemmat, vanhemmat... :( no, sitä se kai sitten on, tämä elämä, luopumista.

Vierailija
13/50 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 62 ja tunnen itseni nuoreksi aikuiseksi :).

Vierailija
14/50 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa ajatella etta minulla on 50 vuotias lapsi ja olen viela onneksi taysissa sielun ja ruumiin voimissa.

Naille kaksikymppisille 60 vuotias on jo haudan partaalla, siina iassa mina opiskelin vaikean kadentaidon ja olen jopa saanut palkintoja toistani.

Nyt kahdeksankymppisena olen alkanut miettia espanjan opiskelua kun tuo Community College on niin lahella.

Vierailija
15/50 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyky 60-vuotiaat on kyllä tosi nuorekkaaita. Meillä töissä myös nuorekkaita 70-vuotiata. Heistä ei ikinä uskoisi ikää.

Niin miehet. Naiset näyttää 70-vuotiailta jo nelikymppisenä. Yök.

Vierailija
16/50 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen vuoden kuluttua äitini on 95 vuotias. Olen menettänyt isäni ja sisarukseni heidän ollessa vasta keski-ikäisiä. Myös hyviä lapsuusajan kavereita on kuollut liian varhain. Olen viisikymppinen mies ja ollut useita kertoja kantamassa läheisteni arkkua. 

Eipä siihen menettämiseen totu, mutta kyllähän ne antaa perspektiiviä elämään. Elämä nyt vaan on sellaista. Se on normaalia, tavallista elämää. Mutta siinäkin on aika paljon tekemistä, että jaksaa sen tavallisen elämän kolhut kantaa. 

Lapset on tärkeintä, se on ainoa elämänohjeeni.

Vierailija
17/50 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän aloituksen nähtyäni on sanottava, että kyllä ihmiset osaa kehittää älyttömiä ongelmia itselleen.

Vierailija
18/50 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 62 ja tunnen itseni nuoreksi aikuiseksi :).

Kaikista naurettavimpia on just tämmöiset mummelit ja papparaiset jotka kuvittelee olevansa nuorekkaita. Tiedoksi: ette ole, te näytätte just ikäisiltänne tai vanhemmiltakin, vaikka kuinka sulloutuisitte farkkuihin tai muihin mukanuorekkaisiin vaatteisiin. Teille nauretaan takanapäin, omat lapsennekin nauravat tai sitten häpeävät salaa. Ettekä nuorene yhtään, vaikka juoksisitte maratonia, hankkisitte moottoripyörän tai vaihtaisitte puolison nuorempaan.

Vierailija
19/50 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ainakaan äidilles tollasia voivottele. Mua ärsyttää, kun aikuiset tyttäret patistaa mua hiusten värjäykseen, etten näytä mummolta. Hitto vieköön en värjää päätäni, koska mä olen mummo ja vanhin lapsenlapsikin on jo teini.

Hurraa mummo! Mina olen ajatellut ostaa sporttisen avoauton, ilmasto vaan on niin kamala etta ajopaivat jaisivat vahiin.

t. 80+

Vierailija
20/50 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin ihmisestä...jotkut on jopa 80-vuotiaanakin vielä ihan kartalla. Kiinnostuneita ympärillään tapahtuvista asioista, ihmisistä ja maailmanmenosta ylipäätään. Jotkut on viisikymppisinä jo toinen jalka haudassa. Jos riittää terveyttä ja säästyy suuremmilta huolilta,  70-vuotias ei välttämättä ole ollenkaan poissa pelistä.