Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Help!! 17v tyttö peloissaan sydän oireista!!

Sydän reistailee (ja kaikki muukin)
06.02.2021 |

Olen 17-vuotias tyttö ja 4 kuukautta olen ollut pois koulusta oireiden takia jolle ei löydetä mitään syytä, mutta ilmeisesti joku hermoston häiriö "POTS" taisi olla nimenltään? Noh sydäntä on tutkittu ja vuorossa rasituskoe parin päivän päästä. Päivittäin lisälyöntejä noin 300-3000. Ihan pienikin henkinen rasitus nostaa kuumeen iltaisin 38.0-38.6 tasolle. Myös hitaita ja nopeita rytmihäiriöitä (sinustabradykardiaa ja sinustatakykardiaa.) Voi että kun ahdistaa lopettaa beetasalpaaja lääkitys. Huomenna ei saa enää ottaa tabuja ja jo nyt paniikkikohtaukset päällä. :-) Viimeksi kun lopetin lääkkeen tuli mukavat määrät nopeita rytmihäiriöitä jotka laukaisivat myös ohi menevän TIA-kohtauksen. Oikea puoli halvaantui kokonaan hetkellisesti ja en pystynyt edes kävelemään. Tuolloin olin vieläpä sairaalassa. Muutenkin beetasalpaajasta huolimatta rytmäreitä tulee yöllä yhä. En tiedä mitä tapahtuu kun lopetan nyt lääkkeen hetkellisesti ja muutenkin aina aamuisin herättyäni sydän vetelee noin 140-150 vauhtia kunnes otan lääkkeen. Epäiltiin, että varmaan ylikunto on tän hermoston häiriön aiheuttanut. Jos syke on liian korkea pitkin päivää sydän ärtyy oikkuilemaan vielä helpommin. Ja tää ahdistus... Vaan pahentaa oireita ja hermosto menee entistä enemmän sekaisin. Any help? Mitä mun pitäis tehä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran hankinta voisi kyllä olla hyvä vaihtoehto haha. Ja kyllä korkea aamusyke on aina yhteydessä siihen jos olen eilen tehnyt jotakin erityisen raskasta. Mitä raskaammin olen vetänyt edellisen päivän sitä korkeammalla sykkeet ovat seuraavana aamuna. Meditointia voisi olla hyvä kokeilla jotkut ovat sanoneet, että se auttaa.

Vierailija
22/27 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalium. Syö kananmunia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo yhdellä lääkärikäynnillä selvitetään juuri noita hormonimäärityksiä ja verikokeita (vitaaminit yms.)

Vierailija
24/27 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokeiltu jotain muuta rauhoittavaa kuin beetasalpaajat?

Vierailija
25/27 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis treenaaksä joka päivä jotain fitnessiä instagrammia varten ja elimistö ei kerkeä palautumaan rasituksesta ja sä vaan jatkat samaa rataa päivästä toiseen..? no ei ole ihme jos elimistö alkaa pistää hanttiin ja tuntuu että sydän leipoo kiinni. Ota rauhallisemmin. Palautuminen on tärkeämpää kuin itse treeni jos meinaa elää yli 30v vuotiaaksi

Vierailija
26/27 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kilpirauhasen liikatoiminta aiheuttaa valtavasti lisälyöntejä.

Ja kaikki henkinen stressi pahentaa.

Vierailija
27/27 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerro nyt ihmeessä se päivittäisen treenin määrä jotta päästään kohti ongelman ydintä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi