En omista Netflixiä tms vaan haen elokuvan vuokraamosta, nyt koen että kaltaiseni outolinnut on ajettu ahtaalle
On äärettömän surullista että videoiden vuokraamisesta on tullut jokin muinaisjäänne. Moni ei meinaa edes uskoa, ettei minulla ole mitään netflixiä!
Enkä ole 80vuotias vaan 35vuotias...
Kommentit (76)
Nuo videopalvelut ovat melkoista kuraa, valikoima on niin pieni.
Vanhempia elokuvia ei löydy kuin filmtownista tai sitten ne olisi ostettava itselleen.
Ymmärrän, miten kamalalta tuo tuntuu. Minäkään ei voi enää soittaa kenellekään, kun puhelinkioskit ja yleisöpuhelimet ovat kadonneet. Yritä tässä sitten pitää yhteyttä ihmisiin...
Olihan siinä oma tunnelmansa käydä valitsemassa se leffa vuokraamosta. Tiesittekö muuten että Netflix aloitti toimintansa vuonna -97 postittamalla dvd-levyjä? Makuuni ja Filmtown olisivat voineet aloittaa leffojen vuokrauksen netissä Elisa Viihteen tavoin.
Itsellä on Netflix ja lisäksi joku toinen suoratoistopalvelu, vaihtelen niitä aina välillä. On ollut Disney Plussaa, Hbo:ta, Prime videota... Joka päivä katson jotain ja koen ehdottomasti saavani rahalle vastiketta.
Meillä on Netflix, mutta itse katson sieltä tosi vähän mitään. Haluan ostaa sarjat bokseina ja leffat levyinä ja katson sitten niitä. Tuotakaan ei taida moni enää harrastaa, tiedän useammankin ihmisen joilla ei ole mitään laitetta dvd- tai bluray-levyn pyörittämiseen.
NetFlixistä leffat katoaa, dvd-hyllystä ei! Omistan toki NetFlixin mutta hommaan myös kaikki mieleniintoiset elokuvat omiksi.
Vierailija kirjoitti:
Moni ei meinaa uskoa kun kerron etten ole koskaan käyttänyt nettiä.
N37
Tässäkin keskustelussa olet varmaan kännyllä?
Itsellä on Amazon Prime ja 6€/kk hinnalla saa kyllä rahalle vastinetta. Valikoimassa ei tosin ole niitä uusimpia TOP10 leffoja kuin makuunissa mutta Primessa tulee katseltua myös sellaisia mihin ei olisi koskaan muuten törmännyt. itse asiassa Primen parhaimmistoa on sarjat, ennemmin kuin leffat. Mm. The expanse on mainio. En ole vastaavaan törmännyt sitten Babylon 5:n, joka oli aikanaan (ja vamaan vieläkin) aivan liian aliarvostettu sarja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N37
Veikkaan että lankapuhelimella, kun ei nettiä ole koskaan käyttänyt.
Vuokraamoissa ärsyttävää oli palauttaminen, aina ei tiennyt menojaan ja sitte tuli stressi että ehtii palauttaa (vaikka olisi pidemmän ajan ottanut)
Netflix ym. hyvä asia tavallaan, mutta huonoa se että kohta kaikki maksaa. Ns. normaalien kanavien tarjonta mennyt todella huonoksi, ja jos haluaa ns. kaiken mikä kiinnostaa nähdä, pitää olla montaa eri suoratoistopalvelua kun tietty leffa/sarja on aina jossain toisessa palvelussa (toki noissa voi vuorotella, pitää yhtä kerrallaan jne.)
Musiikissa sama, Spotifysta ei edes löydy kaikkia bändejä mitä kuuntelen, ja vaikka palvelu on ihan hyvä, niin ongelma piilee enemmän siitä että jossain kohtaa ko. palvelu voi saada liikaa valtaa (ihmisillä ei enää muuta tapaa kuunnella musiikkia --> hintaa voidaan hilata ylöspäin ja kaikkien on "pakko" maksaa) moni nuorempi ei edes tiedä/omista CD-soittimia ymv. niin monopoli asemassa helppo saada "liikaa valtaan".
Meillä ei ole mitään suoratoistopalveluita. Olen kerran kokeillut ilmaisjaksolla ja sitä jatkoin kuukaudella, kun olisi muuten jäänyt sarja kesken. En koe tarvetta maksaa, koska niin paljon sisältöä löytyy ilmaisista lähteistä, kuten areena, ruutu, katsomo ja kirjasto. Leffat ja vanhemmat tv-sarjat/tuotantokaudet lainaan yleensä kirjastosta ja sitten noista muista katson joitain sarjoja myös.
Mietin juuri vähän aikaa sitten, että onkohan videovuokraamoja enää. Selvisi, että omassakin kaupungissa on, en vaan ollut kiinnittänyt siihen mitään huomiota. Tätä ruvettiin pohtimaan, kun tuli hirveä halu katsoa yksi leffa ja tietenkään kirjastosta sitä ei saanut heti. Joten käytiin vuokraamassa. Olipa nostalgista! :D Eittämättä on kuoleva ala, mutta on se hauskaa, että vielä sinnittelee pystyssä.
viihdytysjoukot kirjoitti:
Dinosaur kirjoitti:
Ilmaiskanavilta tallentelen digiboxiin (Ei edes HD) kiinnostavia elokuvia, tai sitten chrome castilla areena,nelonen,MTV3. Hyvin riittää minulle
Astuppa nykyaikaan,ei tarvitse edes digiboxia ja voi tallentaa vaikka kuinka paljon eikä tila lopu ikinä. Ja tai...ne leffat pysyy esim elisaviihteellä vaikka kuin ja kauan
Leffat ym. tallenteet pysyy Elisa Viihteessä ja vastaavissa palveluissa kahden (2) vuoden ajan, ei ikuisesti. Tämä johtuu tekijänoikeuslainsäädännöstä.
Et tarvitse Netflixiä. Itselläni on Viaplay - jonka suoratoistoa kokeilin pätkän - ja sen kautta voi vuokrata elokuvia. Tarvitset vain tunnuksen, eikä sinun tarvitse ostaa sitä suoratoistoa vaan voit käyttää sitä vain vuokraukseen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N37
Veikkaan että lankapuhelimella, kun ei nettiä ole koskaan käyttänyt.
Sehän siinä vitsi olikin. Nykyisin ihmisillä tuntuu olevan niin huonoja tiedonhakutaitoja ja ymmärrystä asioista, että joku olisi saattanut kirjoittaa ihan vakavissaan netin keskustelupalstalle, ettei ole koskaan käyttänyt nettiä, koska hän kuvittelee käyttävänsä vain puhelinta.
Vierailija kirjoitti:
Vuokraamoissa ärsyttävää oli palauttaminen, aina ei tiennyt menojaan ja sitte tuli stressi että ehtii palauttaa (vaikka olisi pidemmän ajan ottanut)
Netflix ym. hyvä asia tavallaan, mutta huonoa se että kohta kaikki maksaa. Ns. normaalien kanavien tarjonta mennyt todella huonoksi, ja jos haluaa ns. kaiken mikä kiinnostaa nähdä, pitää olla montaa eri suoratoistopalvelua kun tietty leffa/sarja on aina jossain toisessa palvelussa (toki noissa voi vuorotella, pitää yhtä kerrallaan jne.)
Musiikissa sama, Spotifysta ei edes löydy kaikkia bändejä mitä kuuntelen, ja vaikka palvelu on ihan hyvä, niin ongelma piilee enemmän siitä että jossain kohtaa ko. palvelu voi saada liikaa valtaa (ihmisillä ei enää muuta tapaa kuunnella musiikkia --> hintaa voidaan hilata ylöspäin ja kaikkien on "pakko" maksaa) moni nuorempi ei edes tiedä/omista CD-soittimia ymv. niin monopoli asemassa helppo saada "liikaa valtaan".
Itselläni oli Netflix, HBO ja Prime sekä Spotifyn Premium. Jäin työttömäksi ja siinä asioita pohtiessa mietin myös nämä uusiksi. Irtisanoin HBO:n, Primen ja Spotifyn ja nyt harkitsen Netflixin katkaisua ja Disneyn ottamista esim. kuukaudeksi. On järkevämpi ottaa yksi kerrallaan tai vain esim. loman ajaksi ja katsoa kerralla ne mitä haluaa. Itse teen listoja hyvistä sarjoista ja elokuvista. Lisäksi vuokraan netistä uusia elokuvia satunnaisesti (Viaplay). Spotify jäi vähemmälle koska testailen äänikirjapalveluja - joita niitäkin kannattaa kokeilla jokaista ja hyödyntää tarjoukset - ja totesin, etten oikeasti ehdi kuunnella Spotifyä. Sen maksu oli ennen reilu 10€ kuussa ja se on aika paljon jos kuuntelet parina iltana jotain biisiä. Podcastit voi kuunnella muualtakin JA ennen kaikkea Spotify on ilmaisversiona ihan hyvä läppäriltä kuunneltuna.
Vierailija kirjoitti:
NetFlixistä leffat katoaa, dvd-hyllystä ei! Omistan toki NetFlixin mutta hommaan myös kaikki mieleniintoiset elokuvat omiksi.
Ei ne leffat mihinkään häviä. Jo pitkään on vanhoja elokuvia siirretty uusille formaateille ja toistaiseksi en ole keksinyt yhtään edes jollain tapaa tunnettua elokuvaa, jota ei saisi jostain suoratoistopalvelusta edes silloin tällöin. Ohjelmistoja kierrätetään ja esimerkiksi Google playstä saa yksittäin ostettua melkein minkä vaan elokuvan. Toki jos pitää hyvin harvinaisista elokuvista, niin oma kirjasto ja elokuvien siirtäminen aina uusiin formaatteihin menee harrastuksena. Tavalliselle sukankuluttajalle tämä työ on turhan vaativaa.
Netflixin leffatarjonta on kovin rajallista. Mä tykkäsin videovuokraamoista mutta nykyään vuokrailen eniten Blockbusterin vuokrapalvelusta. Seuraan erityisesti kauhugenreä ja vuokrailen sieltä katseluoikeuksia, yleensä noin 3,90 tai 2,90 leffa. Huolella valkkaan ja katson ensin leffan saamia arvioita netistä, välillä trailerinkin. Tohkeissani katson kun olen ensin nähnyt vähän vaivaa valintaan, niin kuin ennenvanhaan videovuokraamossakin. Käytän palvelua kännykällä ja siirrän Chromecastin kautta telkkariin. On tullut nähtyä harvinaisempia leffoja joita ei moniakaan ikinä tule Netflixiin. Ei sieltäkään kaikkea löydy, mutta monenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on Amazon Prime ja 6€/kk hinnalla saa kyllä rahalle vastinetta. Valikoimassa ei tosin ole niitä uusimpia TOP10 leffoja kuin makuunissa mutta Primessa tulee katseltua myös sellaisia mihin ei olisi koskaan muuten törmännyt. itse asiassa Primen parhaimmistoa on sarjat, ennemmin kuin leffat. Mm. The expanse on mainio. En ole vastaavaan törmännyt sitten Babylon 5:n, joka oli aikanaan (ja vamaan vieläkin) aivan liian aliarvostettu sarja.
Joo, Expanse oli mulla se syy ottaa Prime aikoinaan käyttöön :)
Vierailija kirjoitti:
Netflixin leffatarjonta on kovin rajallista. Mä tykkäsin videovuokraamoista mutta nykyään vuokrailen eniten Blockbusterin vuokrapalvelusta. Seuraan erityisesti kauhugenreä ja vuokrailen sieltä katseluoikeuksia, yleensä noin 3,90 tai 2,90 leffa. Huolella valkkaan ja katson ensin leffan saamia arvioita netistä, välillä trailerinkin. Tohkeissani katson kun olen ensin nähnyt vähän vaivaa valintaan, niin kuin ennenvanhaan videovuokraamossakin. Käytän palvelua kännykällä ja siirrän Chromecastin kautta telkkariin. On tullut nähtyä harvinaisempia leffoja joita ei moniakaan ikinä tule Netflixiin. Ei sieltäkään kaikkea löydy, mutta monenlaista.
Kiitos Blockbuster-vinkistä! Onko vielä muitakin nettivuokraamoja kuin Viaplay ja Blockbuster? Ja huom! En halua kuulla Elisan tai Telian mainosta, että heidän viihdepalvelun kautta saa sitä ja tätä. Minä en tarvitse välikäsiä pelkkään vuokraamoon.
Oli niin siistiä nuorempana käydä vuokraamossa valitsemassa pari leffaa ja mahdollisesti samalla hyödyntää yleensä laajaa karkkivalikoimaa. Kallista se kyllä oli, mutta joku oma tunnelmansa siihen liittyi, toisin kuin sittemmin torrenttien lataamiseen ja myöhemmin suoratoistopalveluihin.
N37