En omista Netflixiä tms vaan haen elokuvan vuokraamosta, nyt koen että kaltaiseni outolinnut on ajettu ahtaalle
On äärettömän surullista että videoiden vuokraamisesta on tullut jokin muinaisjäänne. Moni ei meinaa edes uskoa, ettei minulla ole mitään netflixiä!
Enkä ole 80vuotias vaan 35vuotias...
Kommentit (76)
Minulla on vain lankapuhelin ja ulkohuusi.
Ikävä kyllä jos jokin palvelu ei ole tuottavaa, sitä ei myöskään tarjota, vaikka olisikin pieni joukko ihmisiä, jotka sitä palvelua haluaisivatkin käyttää. Olen itse tämän todennut joidenkin ruokien suhteen, joita ei yhtenä päivänä löydykään enää kaupasta.
Missä on vielä vuokraamoja?
Tuntuu ettei enää missään. Vuosiin ei olla lainattu. Joskus haettiin joka viikko.
Mä oon 38- ja mies 48-vuotias.
Ei meilläkään ole, nyt tosin meinataan hankkia kun on turhauttavaa jollain talvipakkasella mennä etsimään vuokraamosta leffaa jota siellä ei välttämättä ole. Tai jos on vaikka kipeä, mene siinä sitten.
Onhan niissä oma tunnelmansa jota ei saa, kun hakee ensin kaupasta mässypussin ja sitten valkkaa leffan kotisohvalla. Mutta ajat muuttuu ja Makuunit on historiaa.
Vierailija kirjoitti:
Missä on vielä vuokraamoja?
Tuntuu ettei enää missään. Vuosiin ei olla lainattu. Joskus haettiin joka viikko.
Mä oon 38- ja mies 48-vuotias.
Täällä Mikkelissä on Filmtown.
En ole nähnyt kivijalka leffavuokraamoa missään enään vuosiin. mutta Netflixiin en liity.
Onneksi kirjastot ja kirjakaupat sentään vielä sinnittelee!
T. Toinen OutoLintu
Valitettavasti nykyaikana on kummajainen jos ei halua olla kansainvälisten suuryritysten tarjonnan varassa niin musiikissa kuin elokuvissakin ja halua jakaa omaa musiikki-/elokuvamakuaan näiden yritysten käyttöön
Suosittelen siirtymistä tähän päivään ja ottamaan sen netflixin tai muun suoratoistopalvelun. Varsinkin nyt vallitsevan tilanteen takia ajatuskin videovuokraamon lähmäisistä dvd -koteloista saa puistatuksen aikaan. Onko sellaisia ylipäänsä vielä?
Ymmärrän kyllä nostalgisuuden ja fiiliksen liittyen vuokraamoihin kun haki mässyt ja mietti tarkkaan millaisen leffan haluaisi katsoa... se imelä tuoksu karkeista uuhh :D
Viddla ja kirjastokino on ilmaisia. Kirjastojen elokuvia.
Pakko on valtion maksaa tukia vuokraamoille, että AP ja kaltaisensa saavat videoita vuokrattua, muutenhan vapaa kilpailu ei toteudu ja koko Suomi on yksi kommunismi!
Jos mä omistaisin netflixiä, haistattaisin suomelle pitkät ja asuisin jossain Malibussa.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti nykyaikana on kummajainen jos ei halua olla kansainvälisten suuryritysten tarjonnan varassa niin musiikissa kuin elokuvissakin ja halua jakaa omaa musiikki-/elokuvamakuaan näiden yritysten käyttöön
:-D Ketkä ne elokuvat tuottaa ja jakelee? Varmaan "Peran Perämoottori Oy" Seinäjoelta?
Ilmaiskanavilta tallentelen digiboxiin (Ei edes HD) kiinnostavia elokuvia, tai sitten chrome castilla areena,nelonen,MTV3. Hyvin riittää minulle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:-D Ketkä ne elokuvat tuottaa ja jakelee? Varmaan "Peran Perämoottori Oy" Seinäjoelta?
Vähän isompi homma alkaa selvittämään jonkun elokuva-/musiikkimakua jos hän käy ostamassa käteisellä näitä hyödykkeiä käyttöönsä. Netflixissä ja Spotifyssä ne on suoraan nähtävissä
Onneksi osaaville on muitakin vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vain lankapuhelin ja ulkohuusi.
Aika luksusta ja modernia. Meillä on päreet käytössä sekä maalattia.
Tekniikan vanheneminen on joskus ikävääkin: aktiivisina työvuosina nauhoitin Vhs-kaseteille elokuvia ajatuksella, että sitten eläkkeellä on katseltavaa ja aikaa katsella. No, aika kului, tulivat cd:t, hajosi nauhuri ja puoliso puhalsi pelin poikki. Kaatopaikalle lähti kymmeniä kasetteja, joissa yli kaksi sataa kokoillan elokuvaa. Katsomattomia...
Ikävä kyllä vuokraamot ei nykyään vaan enää menesty. FilmTownikin pysyy pystyssä vain karkkia myymällä.