60 % suomalaisista täysin kyllästyneitä koronarajoituksiin
Eikä ihme. Tuntuu niin turhalta pitää maskia, kun ei tunne ketään, jolla olisi edes ollut koronaa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3f45b6d5-944a-4bf8-b25d-1a9cf7ec64cf
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Turku Motonet tänään sadasta asiakkaasta noin 20 oli maski.
Olitpa huonoon aikaan. Me, kun oltiin kaikilla oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä rajoitukset ne nyt väsyttää? Eihän siellä edes ole mitään kunnon rajoituksia, jotain suosituksia ja niistäkin märistään.
En kanssa ymmärrä. Ihan normaalia elämää tässä on eletty. Esim käsihygianista ollaan aina huolehdittu ihan samalla tavalla.
Ei pääse uimahalliin, ei pääse matkustamaan, pitää laittaa maski kauppaan, pitää pitää etäisyyttä muihin ihmisiin jne. Vai vi..... normaalia elämää?
Vierailija kirjoitti:
Hallitus ei osaa alkeellistakaan psykologiaa. Kansaa pitäisi tsempata ja kehua jaksamisesta. Keväällä moni perhe oli tosi kovilla, kun opettivat lapsiaan, tekivät työnsä ja hoitivat päiväkoti-ikäiset lapsensa. Se, että telkkuun ilmestyy kalmanaama narisemaan, ettei ole oikea aika mennä mökille, oli huono veto. Asiat voisi ainakin esittää eri tavalla. Ja nyt pullukka puhisee A-studiossa, että aikuisten pitää jaksaa. Hallitus on vieraantunut ihmisten arjesta ja toimii toisaalta epäjohdonmukaisesti. Pelätään muka muuntuneita viruksia, mutta rajat on auki. Ravintolat, jotka jo vuosi sitten todettiin viruslingoiksi on auki mutta lukiot kiinni. Ihmisiltä on loppunut usko tuon ämmälauman kykyyn tehdä oikeita ja järkeviä päätöksiä. Ja kun nuo ämmät on vielä kaikkea muuta kuin kannustavia, ärsytyskynnys ylittyy. Ei tee mieli totella.
Tämä. Loppuvuodesta vielä kaiken lisäksi kansalaisten olisi pitänyt RYHDISTÄYTYÄ. Mun kärsivällisyyteni loppui siihen ja alkuperäisestä suunnitelmastani poiketen päätinkin viettää sukujoulun. Päättäjät olisivat itse voineet ryhdistäytyä jo syksyllä, kun virus alkoi uudelleen leviämään.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä he ovat sairastaneet koronan jo? Vasta-aineet säilyvät 2kk.
Olen täysin kyllästynyt koronaan ja sen tuomiin rajoituksiin. Mutta silti noudatan suosituksia. Olen täysin kyllästynyt pyykkäämiseen ja siivoamiseen, mutta silti siivoan ja pyykkään.
Eikai kyllästyminen ole yhtä kuin rajoitusten noudattamattomuus. Elämä on välillä sairaan tylsää, mutta ei tylsyyteen kuole.
Vierailija kirjoitti:
Tylsäähän se on. Nyt punnitaan aikuisuus: pystyykö tekemään jotain todella tylsää, vaikka ei huvita, koska se on järkevää ja yhteisen edun mukaista. Tää kysymys on meille jokaiselle.
Ei tässä pitkään aikaan ole ollut mistään yhteisestä edusta kyse. Nyt rajoitetaan muita ihmisiä +85-vuotiaiden etujen ja Sanna Marinin kannatuksen takia. Täysin järjetöntä touhua ja loistavaa, että tätä vastaan aletaan kapinoida.
Vierailija kirjoitti:
Loistavaa. Siinäkin on vielä 20 liikaa.
Aika jännä, koska mun elämä ei ole muuttunut juuri mitenkään. Minulla ainakin on ollut yhtä kivaa kuin ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä, koska mun elämä ei ole muuttunut juuri mitenkään. Minulla ainakin on ollut yhtä kivaa kuin ennenkin.
Mun mielestä ei ole mitään jännää siinä, että ihmiset ovat erilaisia ja heidän elämäntilanteensa ovat erilaisia. Ihmiset myös noudattavat annettuja suosituksia eri tavalla.
Miksi helvetissä pidät sitä maskia?
Mäkää tunne lottovoittajia. Vaik voiha sellaine olla lähelläki. Ei vaan kehu.
Vierailija kirjoitti:
Tylsäähän se on. Nyt punnitaan aikuisuus: pystyykö tekemään jotain todella tylsää, vaikka ei huvita, koska se on järkevää ja yhteisen edun mukaista. Tää kysymys on meille jokaiselle.
Tylsä ja terveydelle pitkällä tähtäimellä haitallinen ovat kaksi täysin eri asiaa. Isojen verosummien maksaminen on tylsää, mutta se tehdään yhteiseksi hyväksi. Aikuisuus on toki oman panoksen antaminen yhteisen hyväksi ja vastuunkanto omasta itsestä ja terveydestä.
Vierailija kirjoitti:
60% väsynyt rajoituksiin, 30% ei ole välittänyt rajoituksista tähänkään asti ja 10% on rajoitusten kannalla.
Ei taida riittää todellisuudessa toi 60%, eikä rajoitukset poistu edes rokotteiden antamisen jälkeen, näillä rajoitteilla mennää ainakin pari vuotta, ehkä rankemmillakin välillä.
En ole rajoituksiin kyllästynyt vaan asiasta kohkaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä rajoitukset ne nyt väsyttää? Eihän siellä edes ole mitään kunnon rajoituksia, jotain suosituksia ja niistäkin märistään.
En kanssa ymmärrä. Ihan normaalia elämää tässä on eletty. Esim käsihygianista ollaan aina huolehdittu ihan samalla tavalla.
Ei pääse uimahalliin, ei pääse matkustamaan, pitää laittaa maski kauppaan, pitää pitää etäisyyttä muihin ihmisiin jne. Vai vi..... normaalia elämää?
Maskin pito on täysin vapaaehtoista, itse en edes omista yhtään maskia, sillä maski on hengenvaarallinen ja saa aikaan yhä huonompaa vastustuskykyä.
T:Lääkäri
Jokaisen kannattaa suojella terveyttään ja käyttää maskia tai muuta suojainta.
Vierailija kirjoitti:
13% täysin kyllästyneitä. Älä ap valehtele. 47% jossain määrin kyllästyneitä eli niitä, joita on pari kertaa harmittanut, kun ei pääse jumppaan tai kaverin luo kylään, mutta joilla ei oikeasti ole mitään hätää.
pyydän nöyrästi anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä he ovat sairastaneet koronan jo? Vasta-aineet säilyvät 2kk.
Haha, älä viitsi - tuota et usko itsekään.
Katsokaa huvitsenne viime vuoden kuolintilastoja ja vanhempia vastaavia -tulette huomaamaan, ettei "korona" ole tehnyt mitään piikkiä kuolintilastoihin.
Ihan normikuolintilastot oli viime koronavuonnakin. Joka vuosi kuolee noin 55 000 henkilöa Suomessa ja niin oli nytkin.