Lopetin maskin käytön kaupassa
En tunge kenenkään lähelle, ei tarvitse sitä pelätä!
Mutta ah, mikä vapaus koitti kun luovuin maskista. Nyt pystyn hengittämään kunnolla, ei tarvitse pelätä pyörtyvänsä eikä sydän hakkaa miten sattuu.
Koitti sellainen henkinen vapaus. Meillä kuitenkin on vapaus käytämmekö maskia vai ei. Emme ole Pohjois-Korea, ainakaan vielä.
Voi olla että pahoja katseita tulee muttei haittaa sekään.
Mites te muut, miten koette maskittomuuden?
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä syyllistäjillä ehdottaa sellaisia maskeja, joiden läpi ilma kulkee riittävän hyvin ja jotka eivät ala lemuta, kun ne kostuvat hengityksestä?
En ole ap, mutta minulla on sama ongelma kuin hänellä eli hengitys ei kulje niin hyvin kuin pitäisi. Minulla ei ole astmaa (on testattu), mutta hengitysongelma on muistona entisen työpaikan sisäilmaongelmista. Olen pyrkinyt käyttämään maskia, jos menen kauppaan sellaiseen aikaan, kun siellä on paljon asiakkaita. Puen maskin kaupan eteisessä ja riisun pois heti, kun pääsen kassalta. Hiljaisena aikana en maskia ole käyttänyt. Se minua ihmetyttää,kun monet kulkevat ulkona maski naamallaan, vaikka kyseessä ei ole minkäänlaisesta väentungoksesta. Mummot vetää sauvalenkkiä maski naamallaan. En ymmärrä!
En syyllistä. Kertakäyttömaski kannattaa vaihtaa 10-15 min välein kaupassa. Ja voi kokeilla eri malleja. Jos happi ei kulje, niin silloin hengittää ilman. Tai välttää pahimpia viruspesäkkeitä. Jotkut nuoret joilla ei ole mitään hengitysongelmia, vetävät ilman ja kauppakeskuksen ilmassa lisääntyy virukset – joka taas lisää influenssojen riskiä riskiryhmäläisillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaus tietty ap:lle. Vaikka et itse välitä mahdollisesta koronatartunnasta, välittävät toiset muistakin ihmisisistä ja käyttävät maskia.
Mulla ei ole sitä ongelmaa, että muiden hyvinvointi kiinnostaisi pätkääkään. Tavallaan välitän, mutta en rajoita enää omaa elämääni vain, että joku hyvin epätodennäköisesti saa koronan. Koronan saaneiden prosenttiluku Suomessa on edelleen alle 1 prosentin.
Miksi pelätä, kun riskit ovat pienet? Varovainen olen ollut elämässäni aina, se tulee luonnostaan.
T. pitkään koulu- ja työpaikkakiusattu ilman mitään syytä, vain erilainen, herkkä luonne.
Muiden hyvinvointi ei sinua kiinnosta pätkääkään? Uskomatonta!!!!
Vierailija kirjoitti:
Jahas, kaikki sosiopaatit vinkumassa, on se vaikeeta ajatella muitakin kuin omaa mukavuutta. Jännä miten yhdellä rätillä saa näppärästi rankattua kanssaeläjät.
Tuo koskee varmaan molempia osapuolia, sekä maskeja pitäviä että masittomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on terve, eihän sitä maskia tarvitse.
Fakta.Harva sitä kaupassa muutenkaan puhuu, joten vaikka ois oireeton koronakin, miten se tarttuisi muihin, jos ei pistä sormiaan suuhun?
Joutuuhan sitä tervehtimään kassa ja ilmoittamaan, että totta ihmeessä mä haluan kuitin, että on jotain jättäää lapsenlapsille perinnöksi.
En mäkään käytä maskia, lisäksi vetelen paljaalla. Mulla on jo HIV, herpes ja HPV ja muut taudit saa hoidettua näppärästi antibiootilla. Vähänkö vapauttava tunne.
Muiden hyvinvointi kiinnostaa vain valehtelijoita tai oman sädekehän kiillottajia, kumpi olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on terve, eihän sitä maskia tarvitse.
Fakta.Harva sitä kaupassa muutenkaan puhuu, joten vaikka ois oireeton koronakin, miten se tarttuisi muihin, jos ei pistä sormiaan suuhun?
Vaikket sormiasi imeskelisi, koskettelet tuotteita, joita muut ovat mahdollisesti räkäisin sormin hiplanneet. Pystytkö pitämään kaupassa turvavälit pari metriä kanttiinsa? Voi sulla äkkiä mennä sormi suuhun...
Ne turvavälit on pidettävä vaikka sinulla olisi se maski päässä. Vai luuletko että se maski oikeuttaa sinut perseilemään miten vaan?
Olen alkanut käyttää ja itse asiassa siirryin käyttämään FFP2:sta. Naurettavan näköinen mutta istuu naamalla niin, ettei sivuvirtausta ole kuten kirurgimaskissa.
Jos pyörryttâä ja sydän hakkaa pahasti - onkohan sulla jokin sairaus? Ei terveellä ole noin
Vierailija kirjoitti:
Muiden hyvinvointi kiinnostaa vain valehtelijoita tai oman sädekehän kiillottajia, kumpi olet?
Pointti on se, että ei haluta olla se, joka pistetään ensimmäisenä vartaaseen, jos ruoka loppuu. Jos haluaa ottaa sellaisen leiman otsaan, että minut voi uhrata ensimmäisenä, niin maskittomuus ajaa sen asian. Nykyyhteiskunnassa tosin heimon suosio ei vaan enää ole samalla tavalla merkittävää, kuin aikaisempina vuosituhansina.
Aijaa, itse tässä mietin, että pitäisiköhän pian alkaa käyttää maskia. Tähän päivään mennessä ei ole vielä tarvetta ilmennyt. Ajattelin tosin ottaa käyttöön ns. Eazy-maskin, jossa on reikä suun kohdalla.
me, myself and I kirjoitti:
En mäkään käytä maskia, lisäksi vetelen paljaalla. Mulla on jo HIV, herpes ja HPV ja muut taudit saa hoidettua näppärästi antibiootilla. Vähänkö vapauttava tunne.
Ei HCV antibiootilla lähde, höpsö
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt kaupassa käyttää maskia? Ilahduttavan moni oli ilman maskia viikonlopun ostoksilla. Silmänlumetta ja pelkkää teatteria.
Hygieniateatteri ja naamiohuvit, nämä korona-ajan kansanviihteet.
Ap ei tajua että korona on ilmalevitteinen joten tarttuu kyllä aerosolien välityksellä jos ap:lla on korona eikä maskia. Mutta mahdollisesti ap;n järki ei tämän tajuamiseen riitä.Hvetin itsekästä toimintaa ja toisten vaarantamista kyllä ellei ole trolli.
Ihmisillä on immuniteetti ja maski heikentää sitä! Sitäpaitsi virustauteja aina liikkeell ja korona on vain blow off talousromahdukselle. Konkursdrja tulee muka viruksien takia kun koko rahatalokus yksi iso huijaus. Fiat velkatalous.
Vai oliko se audi?
Miksi ap olisi trolli? Kaikki eivät maskia pysty käyttämään. Itselläni on yhtenä dg:na hengenahdistus,johtuen rytmihäiriöistä. En siis käytä maskia. Maskipakkoa ei ole suunnitteilla. Suoraan sanoen, en välitä muista kuin omasta perheestäni, en edes esitä välittäväni.
Uusi identiteetti. Hyvikset vs pahikset. Maskilliset vs maskittomat. Ah että ihmiset rakastaa yksinkertaistamista.
Olen harkinnut samaa.
Maskin hyödyt ovat marginaalisia, kun se ei estä hengitysilmaa leijailemasta ympäri käytäviä ihan samoin kuin ilman maskiakin, tai tartuntoja ovenkahvojen ym kautta.
Se marginaalinen hyöty katoaa siinä että kun käytät maskia, ihmiset lakkaavat pitämästä turvavälejä.
Miksi kirjoitat tänne, ettet enää käytä maskia?
Olet sitten käyttämättä, ketä kiinnosttaa...