Mikä itsestäänselvä asia sinulle selvisi aivan liian myöhään?
Ketjussa ei ole tarkoitus pilkata ketään vaan ihan hyvällä mielellä muistella.
Itse luulin varmaan 9-vuotiaaksi asti että naiset eivät saa ajaa autoa. Jotenkin sen vaan käsitti niin, kun meillä ajoi aina isä ja jos (harvoin) kylään tuli äidin ystävättäriä, heidän miehensä ajoivat heidät perille ja hakivat. Asuimme metsän keskellä maaseudulla ja suurin "nähtävyys" oli kyläkauppa. Kaikki naapurit jotka siellä autolla kävivät, olivat miehiä. Sitten erään kerran mieslomittajamme lopetti ja tilalle tuli nainen. Olin aivan ällikällä lyöty kun hän ajoi itse meille ja takaisin :D
Kommentit (1226)
Että miehen suhde on jo täysin platoninen ja päättymässä kun vaan laastari saadaan repäistyä irti :'D
Että työelämässä, pienessäkin yrityksessä, johto haluaa noudattaa työelämän pelisääntöjä :'D :'D
Että ei minun mieheni erossa ala taistelemaan omaisuusasioista koska olemme aina olleet toisillemme lojaaleja. Että lojaalisuuteen, joustamiseen ja myötätuntoon vastataan samalla mitalla..
Pienenä luulin että kaikki kissat on tyttöjä ja koirat poikia :)
Vierailija kirjoitti:
Olisi pitänyt kiinnostua siitä ujosta pojasta eikä pahasta pojasta. Olisi voinut mennä kaikki parempaan suuntaan.
Ja olisi pitänyt tehdä ainakin kaksi lasta, lapsi on ainoa hyvä asia mitä olen aikaan saanut. Ehkä jopa kolme.
Tämä! Lapsi on kirkkaasti paras ja arvokkain saavutukseni. Jos hänelle kävisi jotain, olisi aika vaikea jatkaa eteenpäin "tyhjiössä". Luulin lapsenkasvatukseen kuluvaa aikaa ja vaivaa uhraukseksi, nyt näen asian aivan toisin.
Vierailija kirjoitti:
Että naiset eivät lopulta rakastukaan siihen kunnolliseen ja "kil ttiin" mieheen. Aina pitää mukamas olla jotakin särmää miehessä, tai tämän pitää haastaa naista säännöllisesti (mieluiten joka käänteessä), jotta naisen mielenkiinto pysyy yllä tai niitä tunteita ylipäätään pääsee syntymään.
Mutta vaikea tässä on itseään muuttaa, kun on normaaliksi ja kunnolliseksi ihmiseksi kasvatettu ja kasvanut. Enkä muuta.
Pyh, olin ennen itsekeskeisen ja nautinnonhaluisen ihmisen kanssa, joka käytti liikaa päihteitä. Nyt olen maailman kilteimmän ja huomaavaisimman ihmisen kanssa suhteessa ja rakkauteni kasvaa päivä päivältä. Jos haastaminen tarkoittaa kiinnostavia näkökulmia keskusteluissa niin kyllä niitä kunnollinen ihminenkin osaa esittää. Lue ja seuraa aikaasi, siitä se lähtee.
Vierailija kirjoitti:
luulin, että rintojen koko määräytyy sattumanvaraisesti joko isän tai äidin suvun puolelta. siinä sitten esiteini-iässä pohdin äidilleni että tuleekohan rinnostani tupladeet vai aa:t....
No kummat tuli? ;)
- Utelias setämies
Vierailija kirjoitti:
Kaarina on alunperin saksalainen laulu.
Niin se taisi olla Eerika.
Vierailija kirjoitti:
Että todella harvalla ihmisellä on henkinen selkäranka.
Kun tulee vaikea tilanne elämässä niin suurin osa ihmisistä menee sieltä, missä aita on matalin. Tekee tilanteesta mahdollisimman helpon itselleen.
Jos sinulla on kuumetta 40 astetta ja sinun täytyy käydä itse kaupassa, niin suoritat asiasi varmasti helpoimman kautta. Sama asia henkisen puolen ongelmissa. Ei siinä ruveta miettimään mitään tyyliasioita, jos elämä on itsellä ikävässä vaiheessa.
Itse ihmetellyt samaa, vaikeaksi on työnhaku tehty.
Vierailija kirjoitti:
Minulle selvisi kohtuullisen myöhään, vasta n. 25-vuotiaana, että odottelemalla ja rauhallisesti "katselemalla" ei näin miespuolisena parisuhdetta saa. Hihat heilumaan, ykköset ylle ja metsästys käyntiin, tulosta tuli nopeasti.
Samalla valkeni useimpien kumppaninhakuneuvojen kelvottomuuden syy - ne on kaikki suunnattu naisille. Miehille vallitsevat ja pätevät toiset lait. :)
Jos tuon tajuaa 25-vuotiaana niin ei ole myöhäisherännyttä nähnytkään. Moni mies ei tuota joko tajua tai usko tai jaksa toteuttaa koko elämänsä aikana, ikinä. Sitten on paljon myös heitä, joille tuonkaan tajuaminen ei auta koska eivät yksinkertaisesti ole niin kyvykästä sakkia että naiset kelpuuttavat kumppanikseen.
Luulin yläasteelle asti, että ylioppilaskirjoituksissa kirjoitetaan kaikki aineet samana päivänä, eli siis tehtäisi jotain kuusi koetta päivässä. Vaikka peruskoulussa kokeen pystyikin tekemään tunnissa, enkä tiennyt, että lukiossa kirjoitettaisi monen sivun esseitä, niin ahdisti jo valmiiksi, että miten pystyn tekemään niin monta koetta samalla kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Luonnossa olevat isot pyöreät pehmoiset musta-keltaiset mehiläiset ei pure tai pistä ihmisiä. Eli ovat aivan harmittomia otuksia.
Joskus kammoksuin niitä, mutta nykyään ovat aivan sylikoiran oloisia.
Minä puolestaan lapsena silittelin näitä kimalaisia. Söpöjä ja rauhallisia otuksia. Vanhempana nakkisormena kans koettanut silittää mut ei suju ihan niin hyvin. Eivät ne suutu mutta nostavat kyllä koipiaan sormeani vasten tyyliin "Häivy nyt siitä!" No minä häivyn.
Että Amerikan pääkaupungi on Washington D.C. eikä New York. No kun aina kaikissa sarjoissa ja elokuvissa ja uutisissakin vaan "new york, new york, new york". Unohdin koko D.C.: olemassolon. Onnistuin näin sekoilemaan joksikin 18 vuotiaaksi asti. Argh! Huvittavaa oli, että sitten tiesin kaikenmaailman outojen maiden pääkaupunkeja, joita muut ihmiset eivät yleensä tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Tajusin aivan liian myöhään, että VR tulee sanoista valtion rautatie…
Eikä edes tule, kun se on Valtion Rautatiet. Siis monikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ehkä selvisi kavereille aivan liian myöhään, mutta lapsena itselleni oli itsestään selvää, että haluan opiskella mahdollisimman pitkälle ja mennä yliopistoon. Kavereiden mielestä taas opiskelussa ei ollut mitään järkeä vaan järkevää oli lähteä mahdollisimman pian suoraan koulusta "oikeisiin töihin" (siis duunarihommiin), joilla ansaita omaa rahaa ja "isoja" summia. Pitkään ajattelin lapsena, että tämä varmaankin on sitten totta kun opiskelijana (ainakin monien opiskeluikäisten sukulaisten ja tuttavien tapauksessa) joutuu elämään opiskelijaelämää opiskelijabudjetilla kun amiksilla on varaa ostella mopoja ja muuta "kallista". Tähän toi oman lisänsä joidenkin tällaisten kavereiden vanhemmat, jotka muistivat joka tilanteessa kertoa omille ja naapuruston lapsille, miten "kouluja käymällä" ja "kirjaviisaudella" ei tee mitään ja hyvin on kuulemma pärjätty ilmankin. Se ei silti muuttanut millään tavalla omia suunnitelmiani seurata omia intohimojani ja päästä opiskelelemaan myöhemmin. Nyt tohtorina ja omalla työllä multimiljonääriksi vaurastuneena, mielekästä ja tärkeää työtä ilolla ja kovilla tuloilla tekevänä alkaa asia jo huvittamaan. Varsinkin kun vertaa omaa elämää niihin entisiin lapsuusajan kavereihin, jotka nykyisin viettävät aikaansa lähinnä työttömien yhdistyksissä ja leipäjonoissa eikä ole varaa enää edes siihen mopoonkaan.
Opintoihin ei sisältynyt mitään, mikä liippaisi läheltä empatiaa ja kusipäisyyden välttämistä?
Tuo juttuhan oli ihan tuubaa ja täynnä ristiriitaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajusin aivan liian myöhään, että VR tulee sanoista valtion rautatie…
Eikä edes tule, kun se on Valtion Rautatiet. Siis monikossa.
HK tulee sanoista Helsingin kauppiaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko Suomea ei pysty eikä kannata pelastaa.
Suomessa on aivan liian paljon vihervassarisektiläisiä jotka haraavat kaikin tavoin mitä tahansa järkevää muutosta vastaan.
Puhumattakaan 80-lukua elävistä persuista.
80-luvulla ei edes ollut persuja, mutta kommunisteja oli ja SDP:n kannatuskin oli tapissaan. Ja oltiin naapurin suuntaan rähmällään.
Vierailija kirjoitti:
Luulin vielä vähänaikaa sitten, että kerrostaloissa jokainen asunto on tehty saman pohjakaavan mukaan.
Itse luulin nuorempana, että arkkitehdit suunnittelevat ne asunnot. Nykyään epäilen, että ne piirtävät paperille suorakaiteen, teippaavat sen seinään ja heittävät tikkaa huoneiden paikoista tai muulla tavalla arpovat niiden paikat.
Vain arpominen voi selittää ne jotkut järjettömyydet, mitä uusien asuntojen suunnittelussa näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko Suomea ei pysty eikä kannata pelastaa.
Suomessa on aivan liian paljon vihervassarisektiläisiä jotka haraavat kaikin tavoin mitä tahansa järkevää muutosta vastaan.
Puhumattakaan 80-lukua elävistä persuista.
80-luvulla ei edes ollut persuja, mutta kommunisteja oli ja SDP:n kannatuskin oli tapissaan. Ja oltiin naapurin suuntaan rähmällään.
Ja persut oli SMP, mutten tarkoittanut tuota.
Ihmisten henkinen kehitys ja sisäinen kello ei ole liikkunut noista ajoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin alkuperäinen nimi Eerika.
Siis Kanerva. Se ei vain nimenä sovi marssin tahtiin.
Eikä englantilaisittain Hearher.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin alkuperäinen nimi Eerika.
Siis Kanerva. Se ei vain nimenä sovi marssin tahtiin.
Eikä englantilaisittain Hearher.
Siis Heather.
Enpä tiedä. Lääkärit on usein varakkaita ja sanoisin, että rehellisempää työtä saa hakea.