Mikä itsestäänselvä asia sinulle selvisi aivan liian myöhään?
Ketjussa ei ole tarkoitus pilkata ketään vaan ihan hyvällä mielellä muistella.
Itse luulin varmaan 9-vuotiaaksi asti että naiset eivät saa ajaa autoa. Jotenkin sen vaan käsitti niin, kun meillä ajoi aina isä ja jos (harvoin) kylään tuli äidin ystävättäriä, heidän miehensä ajoivat heidät perille ja hakivat. Asuimme metsän keskellä maaseudulla ja suurin "nähtävyys" oli kyläkauppa. Kaikki naapurit jotka siellä autolla kävivät, olivat miehiä. Sitten erään kerran mieslomittajamme lopetti ja tilalle tuli nainen. Olin aivan ällikällä lyöty kun hän ajoi itse meille ja takaisin :D
Kommentit (1226)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maikkarin lentävä pöllö logon olen nähnyt naamana. Pöllön silmät sieraimina. Siiven päät kulmakarvoina. Pöllön jalat suuna.
Noin 20 vuotiaaksi näin kuvan sellaiseksi, kunnes minulle sanottiin siinä olevan pöllö.
T: Mies alle 30v
Minä näin Rantasipi-hotelliketjun logon jäniksenä. Linnun nokka oli jäniksen korvat jne. Vasta joskus pitkällä aikuisuudessa tajusin sen esittävän lintua.
Mulla sama! Ja KOP-pankin logossa en nähnyt oravaa, vaan isopäisen pienipyrstöisen linnun, joka rinta röyheänä purjehtii veden päällä.
Minun ei tarvitse tyytyä huonosti minua kohtelevaan kumppaniin tai olla työssä johon on vastenmielistä mennä.
Uskoin 23-vuotiaaksi, että valtaosa ihmisistä on uskollisia puolisoilleen.
Eivät olleet, vaan oli vauvaa odottava puoliso kotona tai "työparin" naisella naista pettänyt miesystävä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsena luulin että on vaan kolme koirarotua. Suomen ajokoira , suomen pystykorva ja saksanpaimenkoira. En ollut nähnyt muunrotuisia.
Ihana! :)
Luulin ala-asteella, etteivät aikuiset harrasta enää seksiä kun lapsiluku on täynnä. Ajattelin että yhdyntöjä on heillä takana suunnilleen sen verran kuin heillä on lapsia. Kuvittelin myös että naimaton ja lapseton tätini on täysin kokematon näissä asioissa.
Luulin Kekkosen olevan synonyymi presidentille.
Vasta aikuisena tajusin, että suomuorakas (sieni) on nimeltään suo-muorakas, ei suomu-orakas.
Luulin vielä joskus ala-asteella, että kaikki ihmiset, joilla on sama sukunimi ovat sukua toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
1. Luulin lapsena että raha pysyy aina samana, ei kurssien muutoksia tai pelailua. 2. Tajusin aikuisena että (erään) imurin varren voi irrottaa ja käyttää sitä pienempää osaa, eikä se ole kuin liimattuna kiinni. Ihmettelen vieläkin sitä pientä aukeavaa luukkua kahvassa. 3. Luulin nuorena, että yksi suuri Jumala hoitaa kaikki ihmisten ongelmat lopulta. Vaikka oikeasti ihmisten kannattaa miettiä omat ratkaisut elämässä ja miltä kannalta asioita katsoo. Näkökulma. 4. En tiennyt teininä ja nuorena aikuisena = sinisilmäisenä, että on pelimiehiä, pelkästään seksin perässä olevia (saisihan sitä kai muutenkin joltain) tai valehtelevia miehiä (tai ainakaan ne eivät osu omalle kohdalle, niin harvinaisia, ehkä jossain eteläeuroopassa). Luulin että kaikki ovat yhtä kilttejä kuin itse oli. 5. Ajattelin nuorempana että Äidit ovat kukkaisaikuisia, empaattisia ja kivoja, mutta eivät ole, osa voi olla karskeja kuin miehet. 6. Aikuisena selvisi että ruuvi, naula tai pora voi kimmota kovasta seinästä takaisin, onneksi ei ole kokemusta.
Tuo selvisi minulle pari viikkoa sitten. Jos imuroi vaikka mattoa ja imuri meinaa jäädä kiinni mattoon niin avaa luukun niin imuri kulkee taas sujuvasti matolla.
Tätä ei ehkä ihan lasketa, mutta pakko johonkin purkaa valtava häpeäni.
Olen suuhygienisti, eli tiedän jonkin verran siitä miten suun omahoito tulisi suorittaa ja mitä sen laiminlyönnistä seuraa jne jne. No, menin sitten itse suun tutkimukseen ja hammaslääkäri totesi, että "sulla on seiskoissa (eli ne viimeiset poskihampaat, jos viisaudenhampaita ei ole) poskenpuoleisilla pinnoilla plakkia". Olin että juujuu, en ihmettele, tuli kiire ja tiesin harjanneeni itsekin sillä kertaa tosi hutiloiden kengät jo eteisessä jalassa.
No illalla sitten tosi pitkästä aikaa itsekin oikein keskittymällä keskityin harjaamiseen. Viimeisen poskihampaan poskenpuoleista pintaa harjatessani aloin oikein laskemaan että hetkinen, miten siellä voi olla plakkia kun aina harjaan tämän kohdan juuri näin oikeaoppisesti, helppo kohta harjata ja harja menee sinne ihan itsestään ensimmäisenä harjauspisteenä. Aloin laskemaan - kyseessä olikin kuudes hammas. EN OLE I K I N Ä HARJANNUT SEISKOJENI POSKENPUOLISIA PINTOJA. Harjani ei näköjään yltä sinne, ellen muuta leukani asentoa, kuten tuona iltana ensimmäistä kertaa koskaan tein. En vaan ikinä huomannut asiaa itse
Kuinka monipuolinen ruokavalio on avain terveyteen. Ettei ole normaalia olla jatkuvasti uupunut ja masentunut. Elämä meni masennellessa. Nyt vasta olen itse verikokeiden avulla löytänyt syitä missä mätti. Lääkäreiltä en saanut kuin lääkereseptin, eikä lääke hoida kuin oiretta....
Teet niin tai näin joku on aina sitä mieltä että teet väärin.
Ketään, toistan, ketään ei kiinnosta raatamisesi määrä ja yhtään kiitosta et saa kun palat loppuun ja saat kärsiä seuraukset ihan yksin.
Vierailija kirjoitti:
Olen suuhygienisti, eli tiedän jonkin verran siitä miten suun omahoito tulisi suorittaa ja mitä sen laiminlyönnistä seuraa jne jne. No, menin sitten itse suun tutkimukseen ja hammaslääkäri totesi, että "sulla on seiskoissa (eli ne viimeiset poskihampaat, jos viisaudenhampaita ei ole) poskenpuoleisilla pinnoilla plakkia". Olin että juujuu, en ihmettele, tuli kiire ja tiesin harjanneeni itsekin sillä kertaa tosi hutiloiden kengät jo eteisessä jalassa.
No illalla sitten tosi pitkästä aikaa itsekin oikein keskittymällä keskityin harjaamiseen. Viimeisen poskihampaan poskenpuoleista pintaa harjatessani aloin oikein laskemaan että hetkinen, miten siellä voi olla plakkia kun aina harjaan tämän kohdan juuri näin oikeaoppisesti, helppo kohta harjata ja harja menee sinne ihan itsestään ensimmäisenä harjauspisteenä. Aloin laskemaan - kyseessä olikin kuudes hammas. EN OLE I K I N Ä HARJANNUT SEISKOJENI POSKENPUOLISIA PINTOJA. Harjani ei näköjään yltä sinne, ellen muuta leukani asentoa, kuten tuona iltana ensimmäistä kertaa koskaan tein. En vaan ikinä huomannut asiaa itse
Älä häpeä.
Itselläni otettiin kaikki neljä viisauden hammasta pois ja pesen nykyään hampaat peilin edessä ilmeillen että tulee pestyä myös taaimmaisten hampaiden ja nyt poissa olevien visureiden väli. Visureissa oli ien niin korkealla ettei tarvinnut miettiä mutta nyt pitää vääntää harjaa ihan ihme asentoihin pienessä suussani että saan pestyä kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä häpeä.
Itselläni otettiin kaikki neljä viisauden hammasta pois ja pesen nykyään hampaat peilin edessä ilmeillen että tulee pestyä myös taaimmaisten hampaiden ja nyt poissa olevien visureiden väli. Visureissa oli ien niin korkealla ettei tarvinnut miettiä mutta nyt pitää vääntää harjaa ihan ihme asentoihin pienessä suussani että saan pestyä kunnolla.
Kiitos :D <3 Mutta häpeän koska saarnaan tästä asiasta parhaillaan noin 10 kertaa päivässä ja paasaan ienrajan plakista. Ja sitten en jumankauta ite osaa omaa työtäni, terve.
Olin yli 30v kun minulle selvisi että kaikki ihmiset ei ole jatkuvasti väsyneitä ja halua tappaa itseään. Ja että masennus on muka sairaus josta saa sairaslomaa. Minä luulin että esitän hyvinvoivaa vain huonommin kuin muut ja syön lääkkeitä koska olen niin heikko ja tyhmä toisin kuin muut jotka hallitsi hittomän itsemurhatarpeensa kepeästi. Maailmani oikeastaa luhistui kuin kuoleva tähti sillä hetkellä. Tajusin että elän ihan toisessa todellisuudessa kuin ihmiset ympärilläni.
Hah, rantasipi ja KOP-orava eivät hahmottuneet minullekaan kovin aikaisin :D.
Vierailija kirjoitti:
Vasta aikuisena tajusin, että suomuorakas (sieni) on nimeltään suo-muorakas, ei suomu-orakas.
Orakkaat on kyllä noiden suku.
Tajusin vasta aikuisena, että lähtölaskenta än yy tee NYT tarkoittaa tosiaan kirjaimia, joista muodostuu sana NYT.
Lapsena luulin pitkään, että kerrostaloissa asuu vain köyhät ihmiset.
Teininä minulle selvisi, että yleensä ihmisillä on erikseen saunapäivät, jotka yleisimmin ovat keskiviikko ja/tai lauantai. Meillä saunottiin joka ikinen päivä.
Sai sitä ihmetellä, kun joskus kaveri ei lähtenyt ulos kun "meillä on saunapäivä". Mietin, että mitä sitten, siellähän käydään joka ilta niin mitä siitä jos yksi kerta jää välistä :D
Luulin, että miehet eivät ole empaattisia mutta naiset ovat. Miehet eivät ymmärtäneet lapsia ja olivat etäisiä. Naiset ymmärsivät ja osasivat huolehtia ihmisistä.
Siksi oli vaikea ymmärtää, miten kukaan voi olla esim. "isän tyttö". Miten kukaan voi olla vaikeasti lähestyttävän, etäisen ja ei-lapsirakkaan ihmisen suosikkilapsi. Ihmisen, joka ei välitä lapsista ja ärsyyntyy heidän jutuistaan.
Kesti aika kauan tajuta, että kaikki miehet eivät ole sellaisia.
Luulin, että vanhempani ovat fiksuja. Aikuistuttuani järkytyin, kun asian laita selvisi minulle. Ovat he silti rakkaita ja tärkeitä, mutta välillä ihmettelen miten selvisin hengissä aikuiseksi saakka heidän lapsenaan.
Luulin myös nuorena, että alan jossain vaiheessa näyttää aikuiselta. Siis että ulkonäköni muuttuisi humps vaan jotenkin "aikuiseksi". Jossain vaiheessa tajusin, että näytän itseltäni koko ajan ja vaan vanhenen. Että ulkonäköni ei muutu myyttisesti esim 50-vuotiaana arvokkaaksi rouvaksi ihan tuosta vaan.