Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä itsestäänselvä asia sinulle selvisi aivan liian myöhään?

Vierailija
06.02.2021 |

Ketjussa ei ole tarkoitus pilkata ketään vaan ihan hyvällä mielellä muistella.

Itse luulin varmaan 9-vuotiaaksi asti että naiset eivät saa ajaa autoa. Jotenkin sen vaan käsitti niin, kun meillä ajoi aina isä ja jos (harvoin) kylään tuli äidin ystävättäriä, heidän miehensä ajoivat heidät perille ja hakivat. Asuimme metsän keskellä maaseudulla ja suurin "nähtävyys" oli kyläkauppa. Kaikki naapurit jotka siellä autolla kävivät, olivat miehiä. Sitten erään kerran mieslomittajamme lopetti ja tilalle tuli nainen. Olin aivan ällikällä lyöty kun hän ajoi itse meille ja takaisin :D

Kommentit (1226)

Vierailija
21/1226 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena luulin että on vaan kolme koirarotua. Suomen ajokoira , suomen pystykorva ja saksanpaimenkoira. En ollut nähnyt muunrotuisia.

Vierailija
22/1226 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Luulin lapsena että raha pysyy aina samana, ei kurssien muutoksia tai pelailua. 2. Tajusin aikuisena että (erään) imurin varren voi irrottaa ja käyttää sitä pienempää osaa, eikä se ole kuin liimattuna kiinni. Ihmettelen vieläkin sitä pientä aukeavaa luukkua kahvassa. 3. Luulin nuorena, että yksi suuri Jumala hoitaa kaikki ihmisten ongelmat lopulta. Vaikka oikeasti ihmisten kannattaa miettiä omat ratkaisut elämässä ja miltä kannalta asioita katsoo. Näkökulma. 4. En tiennyt teininä ja nuorena aikuisena = sinisilmäisenä, että on pelimiehiä, pelkästään seksin perässä olevia (saisihan sitä kai muutenkin joltain) tai valehtelevia miehiä (tai ainakaan ne eivät osu omalle kohdalle, niin harvinaisia, ehkä jossain eteläeuroopassa). Luulin että kaikki ovat yhtä kilttejä kuin itse oli. 5. Ajattelin nuorempana että Äidit ovat kukkaisaikuisia, empaattisia ja kivoja, mutta eivät ole, osa voi olla karskeja kuin miehet. 6. Aikuisena selvisi että ruuvi, naula tai pora voi kimmota kovasta seinästä takaisin, onneksi ei ole kokemusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1226 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin lapsena että kaikkien maiden kansalaiset saavat lentää vain oman maansa lentoyhtiöllä (eli suomalaiset Finnairilla, ranskalaiset Air Francella, britit British Airwaysilla jne.). Olin ehkä 12-vuotias kun matkustimme Italiaan, ja samaan koneeseen tuli lauma italialaisia. Olin jotenkin ihan järkyttynyt tästä, ja kysyin vielä vanhemmiltakin että saavatko nuo varmasti tulla samalle lennolle.

Vierailija
24/1226 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epävakaa isä alisti ja hyväksikäytti. No aikuisena suhteissa en osannut pitää puoliani yhtään. En sitten yhtään.

Se veti puoleeni hyväksikäyttäjiä, jotka koki oikeudekseen vahingoittaa minua lisää.

En osannut olla vastaamatta kun puhelin soi. Vastaamatta jättäminen ei ollut vaihtoehto.

Nyt vanhana ja traumatisoituneena vihaan entistä itseäni joka ei osannut puolustautua.

SUomesssa on ollut niiin kovat ajat etttä ihmiset ei ole oppineeet käsittelemäään tunteitaaan välttämätttä. Minun onnekseni papppani joka selvisi sodista oli ääärimmäisen rauhallinen. Äitini äiti eli mummoni kuoli äitini ollessa lapsi ja äitini huolehti koko lapsikatraaasta lapsuuuudedesta lähtien ja on tehhnyt töiä aboy 50 vuottta elämässsääään.

Muttta sen huomasi lapsuuudessa vaikka äitini on lähioitaja ammmatiltaaan ja äidin siisko on sairaaanhitaja niin ja isäni suvuusta kaiiki on yliopiston käyyneitä nnii huomaa äitini ajatus on moneesti hyvin epäolennaisuuuksiin tarttuvaaa ja heillä oli paljon riiitoja lapsuuudessani ja nytt huomaaa mikä se suhde on niiin isäni on paljon autotalllissa puuhaaamasssa omiaan mutta liitto on pysynyt monia kymmeniä vuoooosia kasassa syntymästääni lähtien.

Vierailija
25/1226 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epävakaa isä alisti ja hyväksikäytti. No aikuisena suhteissa en osannut pitää puoliani yhtään. En sitten yhtään.

Se veti puoleeni hyväksikäyttäjiä, jotka koki oikeudekseen vahingoittaa minua lisää.

En osannut olla vastaamatta kun puhelin soi. Vastaamatta jättäminen ei ollut vaihtoehto.

Nyt vanhana ja traumatisoituneena vihaan entistä itseäni joka ei osannut puolustautua.

SUomesssa on ollut niiin kovat ajat etttä ihmiset ei ole oppineeet käsittelemäään tunteitaaan välttämätttä. Minun onnekseni papppani joka selvisi sodista oli ääärimmäisen rauhallinen. Äitini äiti eli mummoni kuoli äitini ollessa lapsi ja äitini huolehti koko lapsikatraaasta lapsuuuudedesta lähtien ja on tehhnyt töiä aboy 50 vuottta elämässsääään.

Muttta sen huomasi lapsuuudessa vaikka äitini on lähioitaja ammmatiltaaan ja äidin siisko on sairaaanhitaja niin ja isäni suvuusta kaiiki on yliopiston käyyneitä nnii huomaa äitini ajatus on moneesti hyvin epäolennaisuuuksiin tarttuvaaa ja heillä oli paljon riiitoja lapsuuudessani ja nytt huomaaa mikä se suhde on niiin isäni on paljon autotalllissa puuhaaamasssa omiaan mutta liitto on pysynyt monia kymmeniä vuoooosia kasassa syntymästääni lähtien.

Itttse en esim tykkkää keskustellla äitini kansssa koska hänen ajatuuuksensa ottaaa epäolennnaisen kannan ja minua se alkaaa väsyttttää.

Vierailija
26/1226 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itttse en esim tykkkää keskustellla äitini kansssa koska hänen ajatuuuksensa ottaaa epäolennnaisen kannan ja minua se alkaaa väsyttttää.

Minuuusta on sanotttu että olen tulllut ulkonäötäni mummoni eli isäni äitini näköiseeeksi enemmän joka olii filosofian maiisteri ja häneeen siskonskonsa tytär on harvardisssa kouluttautynut sydänkirurgiaan professssori.

Vierailija
27/1226 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Luulin lapsena että raha pysyy aina samana, ei kurssien muutoksia tai pelailua. 2. Tajusin aikuisena että (erään) imurin varren voi irrottaa ja käyttää sitä pienempää osaa, eikä se ole kuin liimattuna kiinni. Ihmettelen vieläkin sitä pientä aukeavaa luukkua kahvassa. 3. Luulin nuorena, että yksi suuri Jumala hoitaa kaikki ihmisten ongelmat lopulta. Vaikka oikeasti ihmisten kannattaa miettiä omat ratkaisut elämässä ja miltä kannalta asioita katsoo. Näkökulma. 4. En tiennyt teininä ja nuorena aikuisena = sinisilmäisenä, että on pelimiehiä, pelkästään seksin perässä olevia (saisihan sitä kai muutenkin joltain) tai valehtelevia miehiä (tai ainakaan ne eivät osu omalle kohdalle, niin harvinaisia, ehkä jossain eteläeuroopassa). Luulin että kaikki ovat yhtä kilttejä kuin itse oli. 5. Ajattelin nuorempana että Äidit ovat kukkaisaikuisia, empaattisia ja kivoja, mutta eivät ole, osa voi olla karskeja kuin miehet. 6. Aikuisena selvisi että ruuvi, naula tai pora voi kimmota kovasta seinästä takaisin, onneksi ei ole kokemusta. 

Kaikki samaa minulla tuota imuria lukuunottamatta. Viimeisen kohdan sain tietää vasta nyt tätä kommenttia lukiessa. : )

Vierailija
28/1226 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta kun olin asunut monta vuotta yksin, huomasin että marjoja voi ostaa kaupasta.

Vierailija
29/1226 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maikkarin lentävä pöllö logon olen nähnyt naamana. Pöllön silmät sieraimina. Siiven päät kulmakarvoina. Pöllön jalat suuna.

Noin 20 vuotiaaksi näin kuvan sellaiseksi, kunnes minulle sanottiin siinä olevan pöllö.

T: Mies alle 30v

Vierailija
30/1226 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla ystävä alistava ja väheksyvän tai ripustautuvan ihmisen kanssa.

Vierailija
31/1226 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

*alistavan

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla ystävä alistava ja väheksyvän tai ripustautuvan ihmisen kanssa.

Vierailija
32/1226 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyyssuhteista täytyy pitää huolta.

Vierailija
33/1226 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on oikein luovuttaa tai tehdä asiat jotenkin toisin. Ei kannata yrittää väkisin ja romahdukseen asti silloin kun on voi itse henkisesti huonosti.

Vierailija
34/1226 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kaikki huijaa. Ja koulukaveri oli muka hieno ihminen eikä ollutkaan yhtään .

Vierailija
35/1226 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki naiset ovat pettäjiä

Vierailija
36/1226 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihminen voi oppia uusia taitoja harjoittelemalla. Luulin tosi pitkään, että sitä joko osaa, tai ei osaa. Vaikka tietysti ihmiset ovat luonnostaan taitavia eri asioissa,  ja vaikka esim. matematiikka olisi vaikeaa, voi sitä silti oppia. Tosin tää ajatusmaailma tuli vanhemmilta, jotka tuntuvat edelleen ajattelevan näin. 

Vierailija
37/1226 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan sen järkytyksen, kun 12-vuotiaana tajusin, että opettajatkin voivat polttaa tupakkaa. Olin pitänyt itsestään selvyytenä, ettei opettaja voi tehdä mitään paheellista, mutta sitten näin ala-asteen luokanopettajani tupakalla ja järkytyin perin juurin. :D

Yksi oppilaani kysyi ekaluokan alussa että: Missäs se sinä käyt töissä? Yllättävän moni pikkuoppilas ei hoksaa että se opettaminen on open työ ja työurani aikana yllättävän moni pikkuoppilas on luullut että asun koululla. 

Vierailija
38/1226 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että naiskokemuksia kannattaa alkaa kerätä jo nuorena seurustellen, eikä sitä voi lykätä pleikkarin ääressä loputtomiin ajatuksella että "kyllä sitä sit vielä myöhemminkin ehtii"  :'(

Vierailija
39/1226 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan sen järkytyksen, kun 12-vuotiaana tajusin, että opettajatkin voivat polttaa tupakkaa. Olin pitänyt itsestään selvyytenä, ettei opettaja voi tehdä mitään paheellista, mutta sitten näin ala-asteen luokanopettajani tupakalla ja järkytyin perin juurin. :D

Yksi oppilaani kysyi ekaluokan alussa että: Missäs se sinä käyt töissä? Yllättävän moni pikkuoppilas ei hoksaa että se opettaminen on open työ ja työurani aikana yllättävän moni pikkuoppilas on luullut että asun koululla. 

Tää on aika hauska kyllä :D

Vierailija
40/1226 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maikkarin lentävä pöllö logon olen nähnyt naamana. Pöllön silmät sieraimina. Siiven päät kulmakarvoina. Pöllön jalat suuna.

Noin 20 vuotiaaksi näin kuvan sellaiseksi, kunnes minulle sanottiin siinä olevan pöllö.

T: Mies alle 30v

Minä näin Rantasipi-hotelliketjun logon jäniksenä. Linnun nokka oli jäniksen korvat jne. Vasta joskus pitkällä aikuisuudessa tajusin sen esittävän lintua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi