BBC:n laatutrilleri The Fall katsottavissa kokonaisuudessaan Areenassa!
Suosittelen lämpimästi katsomaan, jos on mennyt ohi. Tosi hyvä ja hyvin tehty sarja! Ei hullua takaa-ajoa ja räiskintää kuten jenkkisarjat, vaan älykkäämpää juonikuviota. Sarjan tapahtumat sijoittuvat Belfastiin, jossa poliisi jahtaa naisia murhaavaa sarjamurhaajaa, kunnon rotta-ja hiirileikki. Sarjassa on kolme kautta, kussakin kuusi noin tunnin pituista jaksoa.
Kommentit (235)
Vierailija kirjoitti:
Oli kiva nähdä, että Wallander oli löytänyt Irlannista töitä.
Wallander on niin pätevä, että se saa töitä mistä vaan!
Vierailija kirjoitti:
Sarjassa käsitellään kivasti monta teemaa päällekkäin. Esim. Spectorin kahtia- tai useampijakoinen suhtautuminen elämän arvoon, esim. syntymättömän lapsen, omien lasten, uhriensa, itsensä, naisten ja miesten elämien arvoon, oli aika mielenkiintoinen. Aika filosofiseksi meni loppua kohti.
Kuvailit asian hyvin, tykkäsin tuosta päällekkäisestä monen eri teeman käsittelystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sarjassa käsitellään kivasti monta teemaa päällekkäin. Esim. Spectorin kahtia- tai useampijakoinen suhtautuminen elämän arvoon, esim. syntymättömän lapsen, omien lasten, uhriensa, itsensä, naisten ja miesten elämien arvoon, oli aika mielenkiintoinen. Aika filosofiseksi meni loppua kohti.
Kuvailit asian hyvin, tykkäsin tuosta päällekkäisestä monen eri teeman käsittelystä.
Sarjassa oli koko ajan hyvä tunnelma. Oli jotenkin niin todentuntuisesti kuvattu sadistin kontrollinhalu ja toisaalta kyky hallita itseään ja uhrejaan, ja elämäänsä. Hänen matkansa oli pitkä ja siinä oli monta vaihetta, samoin kuin koko kuvion purkaantumisessa.
Katsoin jo ykköskauden 5 jaksoa ja nyt aloitin 2. kauden ekan jakson. Huvittavaa miten ekan kauden tavallisen näköiset keski-ikäiset poliisit on vaihdettu nuoriin ja kauniimpiin. Bolton taisi ykköskaudella olla ainut nuori miespoliisi ja hänkin vain ekassa jaksossa.
Ai brittisarja jonka pääosassa yksin paskimpia jenkkinäyttelijättäriä 😂🤣
Vierailija kirjoitti:
Niin, kyseessä on brittisarja, vaikka Gillian Anderson jenkki onkin. Mitä hänen näyttelijänlahjoihinsa tulee, olen kanssasi eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kyseessä on brittisarja, vaikka Gillian Anderson jenkki onkin. Mitä hänen näyttelijänlahjoihinsa tulee, olen kanssasi eri mieltä.
Itse asiassa Gillian Anderson on näytellyt brittiä ennenkin, on muistaakseni britti syntyjään tai ainakin asunut Englannissa lapsuudessaan.
Jamie Dornan olisi hyvä seuraavaksi Bondiksi.
Rupesin katsomaan tätä sarjaa luettuani täältä palstalta tämän vinkin. Huomasin n. jakson 3 kohdalla, että sarja vaikuttaa etäisesti tutulta. Ensimmäisen kauden jälkeen oli pakko tarkistaa, onko tämä joku uusi versiointi jostain vanhasta tutusta sarjasta: ei ole. En voi muuta päätellä, kuin että olen katsonut tämän jo aiemmin jostain.
Ihan hyvä sarja silti. Parempi ainakin kuin minun muistini.
Katsottaisiin jos areena pelaisi. Yks kaks ei voi katsoa areenasta muita kuin suoria lähetyksiä. Outo vika tullut ja toiminut moitteettomasti ennen.
Pitää selvittää saako toimimaan.
Vierailija kirjoitti:
Katsottaisiin jos areena pelaisi. Yks kaks ei voi katsoa areenasta muita kuin suoria lähetyksiä. Outo vika tullut ja toiminut moitteettomasti ennen.
Sarja on katsottavissa vielä n. 10 kk, toivottavasti saat sen toimimaan joskus!
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla VPN käytössä kun katsot Areenaa?
Ei hitto. Mä katselin Fallia asuessani Pohjois-Irlannissa, toivoin että olisi tullut Suomeen.
Onko tämä joku uusi versio? Alkuperäisessähän oli Gillian Andersson.
Tämä on parasta mitä tv tällä hetkellä tarjoaa..
Kiitos vinkistä. Yritin katsoa Traces-sarjaa, mutta en tykännyt. Kokeilen tätä.
Juu, kaikissa sarjoissa jahdataan sarjamurhaajaa
Jamie Dornan on ihan helvetin kuuma siinä. Paljon kuumempi kuin 50 shades of greyssä.
N27
Vierailija kirjoitti:
Ei hitto. Mä katselin Fallia asuessani Pohjois-Irlannissa, toivoin että olisi tullut Suomeen.
Sama versio.
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä ole olemassa kuin tämä alkuperäinen versio.
Minulle sarja taas on sopivan hidas. Todella kivaa, että kerrankin tapahtumat ei etene turbovauhtia, vaan niiden kehittymiselle annetaan reilusti aikaa, ja niitä kuvaillaan ajan kanssa.