Ulkomaisten kasvisten ja vihannesten tuonti suomeen ei ole yhtään ekolosimpaa tai kestävämpää kuin lihan tuottaminen suomessa.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten? En syö avokadoa tai muita ulkomaisia vihanneksia ekologisen kestävyyden vuoksi vaan siksi että pidän niistä. Eläimiä en syö siksi, etten halua syödä ketään, jolla on naama ja vanhemmat.
Älä sitten puutu meidän muiden lihansyöntiin.
Paitsi että se on. Koitapa etsiä ihan aitoa lähdettä väitteellesi ja huomaat että olet väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten? En syö avokadoa tai muita ulkomaisia vihanneksia ekologisen kestävyyden vuoksi vaan siksi että pidän niistä. Eläimiä en syö siksi, etten halua syödä ketään, jolla on naama ja vanhemmat.
En mielestäni ole puuttunutkaan. Enemmän mä saan ”vihapuhetta”, kun selviää et olen kasvissyöjä. Aletaan tiukata syönkö avokadoa, matkustanko lentämällä ja yksityisautoilenko. Kyllä. Edelleen, mun lihansyömättömyydelle ei oo ekologisia syitä kovinkaan paljon. Eettiset ja terveydelliset enemmänkin.
Jokainen syö mitä syö, mut useammin se vaan menee niin, että pöytäseurue yököttelee mun härkikselle tai kertovat miten kerran maistoivat soijaa ja pahaa oli. Mä oon ihan hiljaa vaiks ei se pekoni tai pihvi yhtään kivalta näytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se soijan syöminen tuhoaa Amazonin sademetsiä ja tappaa miljoonia eläimiä, kiitos vain.
Valtaosa soijasta menee eläimille, joita syödään, rehuksi.
Suoraan ihmisille ruoaksi viljeltävä soija tulee Euroopasta.
Se soijan syöminen tuhoaa Amazonin sademetsiä ja tappaa miljoonia eläimiä, kiitos vain.[/quote]
Perustele paremmin.
"Soijaa viljellään monissa maissa, mutta suurin osa soijasta tuotetaan Brasiliassa, Argentiinassa ja Yhdysvalloissa. Noin kolme neljäsosaa soijasadosta käytetään eläinrehuksi. EU:ssa soijarehusta 29 prosenttia käytetään sianlihan tuotantoon, 22 prosenttia kananmunien tuotantoon ja 37 prosenttia broilerintuotantoon"
https://wwf.fi/app/uploads/6/6/w/ssqezxjc7zebyas4cjl7lxg/sademetsaa_lih…
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen mustikan sijaan syödään Goji-marjoja, siinä meni pohja ilmastojauhamiselta, kun eivät itse noudata.
Ja linssit & pavut etc.tulee Turkista, Kanadasta, Kiinasta etc. Oikein luomuna vielä. 7-8 eur kilohintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se soijan syöminen tuhoaa Amazonin sademetsiä ja tappaa miljoonia eläimiä, kiitos vain.
Suoraan ihmisille ruoaksi viljeltävä soija tulee Euroopasta.
Suomessa lehmille ei syötetä soijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suoraan ihmisille ruoaksi viljeltävä soija tulee Euroopasta.Suomessa lehmille ei syötetä soijaa.
Vasikoille syötetään palmuöljyä :(
siosoi kirjoitti:
Perustele paremmin.
"Soijaa viljellään monissa maissa, mutta suurin osa soijasta tuotetaan Brasiliassa, Argentiinassa ja Yhdysvalloissa. Noin kolme neljäsosaa soijasadosta käytetään eläinrehuksi. EU:ssa soijarehusta 29 prosenttia käytetään sianlihan tuotantoon, 22 prosenttia kananmunien tuotantoon ja 37 prosenttia broilerintuotantoon"
https://wwf.fi/app/uploads/6/6/w/ssqezxjc7zebyas4cjl7lxg/sademetsaa_lih…
https://yle.fi/uutiset/3-10940457
Toi pitäskin lopettaa ja käyttää kotimaisia/eurooppalaisia raaka-aineita, soijakin on täysin korvattavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläimet eivät pysty puolustamaan itseään, niin jonkun täytyy niitäkin puolustaa. t. Eri
No ihminen, joka ei osaa edes kirjoittaa sanaa ekologinen, ei voi sitä tietää. Kaikki mutu ei ole totta.
Riippuu ihan siitä mistä on kyse. Esim. tomaattien tuominen Espanjasta on paras tapa. Samoin banaanit tuodaan laivoilla ekotehokkaasti. Ei niitä voi korvata lihalla, vai mitä ajattelit?
Suomen siat ja broilerit syövät suuret määrät ulkomailla tuotettua soijaa ja paskovat meidän järvet. Parempi olisi ihmisen syödä se soija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen mustikan sijaan syödään Goji-marjoja, siinä meni pohja ilmastojauhamiselta, kun eivät itse noudata.
Ja linssit & pavut etc.tulee Turkista, Kanadasta, Kiinasta etc. Oikein luomuna vielä.
Joukossa tyhmyys tiivistyy..
Vierailija kirjoitti:
No ihminen, joka ei osaa edes kirjoittaa sanaa ekologinen, ei voi sitä tietää. Kaikki mutu ei ole totta.
Riippuu ihan siitä mistä on kyse. Esim. tomaattien tuominen Espanjasta on paras tapa. Samoin banaanit tuodaan laivoilla ekotehokkaasti. Ei niitä voi korvata lihalla, vai mitä ajattelit?
Suomen siat ja broilerit syövät suuret määrät ulkomailla tuotettua soijaa ja paskovat meidän järvet. Parempi olisi ihmisen syödä se soija.
Ei vaan parempi olis syödä naudanlihaa, ei ole soijalla pilattu. Lähiruokaa sen olla pitää.
Eläimistä puhuttaessa sietäisi tarkastella jotain muutakin kuin ekologisuutta.