Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä pankkitilillä lojuvalla muutamalla tonnilla?

Vierailija
06.02.2021 |

Olen töissä ja säästynyt tilille noin viisi tonnia. Kannattaisiko sijoittaa johonkin tai laittaa rahastoon? En tiedä raha-asioista yhtään mitään.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pois niin ei tartte miettiä.

Tai kokeile vaikka hedelmäpelejä.

Vierailija
2/47 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"sijoittaa tai laittaa rahastoon". eihän nuo ole VAIHTOEHTOJA. "laittaa rahastoon" ON sijoittamista. Ihan samalla tavalla kuin sijoittamista on ostaa osakkeitakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa pitää ne tilillä jos tulee joskus joku nopea hätätilanne.

Vierailija
4/47 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde maailmanympärimatkalle.

Vierailija
5/47 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mulle?

Vierailija
6/47 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama tonni on niin vähän rahaa, että sillä ei tee mitään, anna maata siellä tilillä. Ei se ole kuin parin palkan verran. Ja tilillä pitäisi olla 6kk menoihin vara-rahaa.

T.6000e/kk tienaava

Vierailija
7/47 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan pankin rahastoon laita. Avaa tili esim degiroon tai nordnettiin.

Vierailija
8/47 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoita vaikka rahastoon satanen kuussa, 5000€ on niin pieni summa että tilillä on hyvä olla tuollainen puskuri, pahan päivän varalle.

Vierailija
9/47 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta neljällä tonnilla viinaa ja tonnilla lantrinkia.

Vierailija
10/47 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin muualle sijoittaisit? nyt korot ovat olemattomat, eli ei ole mitään korkeakorkoisia tilejä. älä laita kaikkea edes rahastoon. laita osa, ja kartuta rahastoa esim 100 tai 50 e kuukaudessa. ota huomioon, että myös rahastoissa voi hävitä pääoman. siksi pitää hajauttaa. ja ainakin 2-3 kk:n nettopalkan verran pitää olla tilillä yllättäviä menoja esim. sairaus, varten.

Vierailija
11/47 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä ne vain tilillä jos et keksi muuta. Ja säästä lisää palkastasi jos pystyt. Minä pitäisin myös muutaman tonnin käteisenä kotona varalta.

Vierailija
12/47 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa paljon vastauksia nopeasti, kiitos!

Vierailija kirjoitti:

"sijoittaa tai laittaa rahastoon". eihän nuo ole VAIHTOEHTOJA. "laittaa rahastoon" ON sijoittamista. Ihan samalla tavalla kuin sijoittamista on ostaa osakkeitakin.

Kuten kirjoitin, en tiedä mitään raha-asioista. Joku ero niissä varmaan kuitenkin on, kun joskus lukenut täällä ihmisten kirjoittavan, että laittavan x summan osakkeisiin ja y summan rahastoihin. Kumpikohan on parempi jos ei ymmärrä taloudesta mitään.

Vierailija
13/47 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde maailmanympärimatkalle.

Noin tekisin muuten, jos ei olisi tätä pimeää aikaa.

T. Ei ap

Vierailija
14/47 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kannattaa pitää ne tilillä jos tulee joskus joku nopea hätätilanne.

Tuo on juurikin alku sen rahan säästämiselle, joka kuuluu olla varalla 'jos jotain sattuu'. Nimen omaan alku, lisää siihen vaan reilusti, niin on rauhallinen olo, ei stressaa mikään.

Vierailija
15/47 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppää ne ja tarjoa kavereillekin, jos on yhtään.

Vierailija
16/47 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama tonni on niin vähän rahaa, että sillä ei tee mitään, anna maata siellä tilillä. Ei se ole kuin parin palkan verran. Ja tilillä pitäisi olla 6kk menoihin vara-rahaa.

T.6000e/kk tienaava

Ei pidä olla. On typerää pitää rahaa TILILLÄ, kun sen rahan saa tuottamaankin siten että sen saa nopeasti tarvittaessa poiskin sieltä sijoituksista.  Tilillä makuuttamalla vain menettää ne tuotot siltä ajalta kun sitä vararahastoa ei tarvitsekaan.  Minulla on tällä hetkellä tililläni 380 €. Minulla ei kuitenkaan ole mitään hätää, koska minulle on tulossa tässä kuussa enää 2 laskua (yhteensä 60 €). Lisäksi minulle on tulossa tässä kuussa vielä osinkoja 500€.  Kyllä tuolla 820 eurolla 3 viikon ruuat ostaa helposti. (puolison rahat vielä tähän päälle tietysti)

T:saman verran tienaava

Vierailija
17/47 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kannatan, että vähintään 5 000 pitää ihan pankkitilillä ja rahastoon 100 e/kk. Muutama tonni on niin vähän, että hyvä pitää puskurina tilillä.

F

Vierailija
18/47 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkosta saa takuuvarman 38 % tuoton.

Vierailija
19/47 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala rahastosäästäjäksi eli joka kk laitat pari sataa johonkin pienikuluiseen rahastoon. Indeksirahastot hyvä vaihtoehto. Kun et yhtään tunne markkinoita niin suora osakesijoittaminen on sinulle liian iso riski.

Tilillä on hyvä pitää puskuria ainakin parin kk palkan verran.

Vierailija
20/47 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahastoissa voi menettää kaiken.Auta jotain sukulaista osta sille auto tai maksa jonkun sukulaisen ajokortti.Muista että vanhana tarvit tekohampaat ja rollaattorin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi