Siitä junaonnettomuudesta, jossa osui miehistönkuljetusautoon. Vislasiko juna?
Asun radan varrella. Juna vislasi kohdalla aina, kun siinä oli tasoristeys, josta pääsi vain kävellen yli. Vaarallinen, sillä juna kaartaa siinä kohden eikä näy kaukaa.
Raiteita menee kohdallamme 2. Vislaus ei häirinnyt meitä ollenkaan.
Myöhemmin rakennettiin tunneli. Jun vislaa edelleen toisinaan. Radalla leikkii välillä lapsia tms varmaan. Ainakin Omani on kavereineen ollut 2 kertaa, vaikka pienestä asti kielsin.
Nyt armeijan onnettomuuteen. Autolla on ehdoton väistämisvelvollisuus, mutta eikö jokin vihellysvastuu ole junallakin? Vihelsikö se ja miksei se auttanut?
Minusta puomittomat risteykset pitäisi poistaa. Itse olen kaupunkilaisena tottunut auton kanssa junien puomeihin ja kerran Raisiossa oli läheltä piti - tilanne, kun en puomittomassa ja valottomassa huomannut katsoa, kun en huomannut koko rautatietä ja juuri ehdin alta pois. Junan huomasin sitten vierelläni, kun olin juuri ylittämässä. Tämä nuorena ja kokemattomana kuskina.
Kommentit (2)
Tuossa onnettomuustutkinnass sanottiin, että kuskin oikealla puolella istunut katsoi oikealle eikä hänkään nähnyt lähestyvää junaa, kun se tuli kuolleesta kulmasta takaviistosta.
Sanotaan myös, että samalla tavalla ei tavallisesta kuorma-autosta tai pakettiautosta näy tuohon suuntaan.
Miksi liikenteessä sallitaan ajoneuvot, joissa on noin vaarallinen kuollut kulma?
Sieltä voi tulla myös heikompi kulkuneuvo, joka jää alle.
En ole huomannut minkäänlaista kommenttia, jossa junan kuljettaja sanoisi mitään.
En myöskään ole lukenut siitä, päästikö juna äänimerkkiä ja miksei siihen reagoitu.