Luottotiedot mennyt, paljon ulosottovelkaa, ei voi olla mitään unelmia :( työtön, alle 40v
Joo, itse aiheutettu, olin nuorena 18-23v narkomaani, ei huolta huomisesta, en uskonut että täytän 30v.
Tulin raskaaksi, niin kunnostauduin, nyt lapsia 3,opiskelin uuden ammatin. Mutta mutta , en pääse töihin,hakenut kohta 4 vuotta, taas on uusi tutkinto. 35v ja pitkäaikaistyötön. Vanhimmat lapset 10v.
Jos lapsia ei olisi, olisin jo mullan alla. Miten velkaa koskaan lyhentää kun ei työllisty? Mitään myyjän hommia en ole edes hakenut, tuskin palkataan rahan käsittelyyn..
Kommentit (66)
Otapa yhteyttä kunnalliseen maksuttomaan velkaneuvojaan. Velkajärjestely, tai joku sosiaalinen luotto tms. voi tulla kyseeseen. Sitten ihan tavallinen tk-lääkärikin voi antaa lähetteen erikoislääkärille, joka kirjoittaa B-lausunnon, jolla pääset Kelan maksamaan kuntoutukseen, jossa sinulle katsotaan oma urapolku johonkin työhön, joka sinua voisi kiinnostaa ja jota on tarjolla.
Keinoja kyllä löytyy, kun lähtee selvittämään. Samalla tapaa muita ihmisiä, joiden kanssa jakaa asiaa, niin sekin auttaa jaksamaan ja selkiyttää ajatuksia.
Kalliit on laulujen lunnaat, mutta mitä väliä, kyllä muut maksaa. Kivaa tehdä töitä, kun jotkut vaan hymy huulillaan odottelevat törsäystensä vanhenemista :/ Etsikää "miljonääri", muuttakaa hotelliin ja eiku koiran kans selfieitä ottamaan, kyllä elämä kantaa.
Mä en nyt jaksa vastailla näihin....
Vierailija kirjoitti:
Otapa yhteyttä kunnalliseen maksuttomaan velkaneuvojaan. Velkajärjestely, tai joku sosiaalinen luotto tms. voi tulla kyseeseen. Sitten ihan tavallinen tk-lääkärikin voi antaa lähetteen erikoislääkärille, joka kirjoittaa B-lausunnon, jolla pääset Kelan maksamaan kuntoutukseen, jossa sinulle katsotaan oma urapolku johonkin työhön, joka sinua voisi kiinnostaa ja jota on tarjolla.
Keinoja kyllä löytyy, kun lähtee selvittämään. Samalla tapaa muita ihmisiä, joiden kanssa jakaa asiaa, niin sekin auttaa jaksamaan ja selkiyttää ajatuksia.
Tämä. Läheiseni sai asiansa hoidettua, hänelläkin vuosikausia oli laskut menneet ulosottoon. Mutta kun sai työn, niin vähitellen tuli kaikki maksetuksi, ja sen jälkeen on pitänyt elämänsä järjestyksessä. Sinäkin pystyt ja saat elämäsi kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Kai se pitää soittaa tk..
Velka vanhenee 15 vuodessa...? Ei kai sentään?
Kumminkin saat ilmaisen asunnon ja tuet käyttöösi joka kuukausi, ja nautit yhteiskunnan ilmaisista palveluista. Ole kiitollinen.
Mitä tutkintoja sinulla on? Hae terveydenhuoltoalalle niin saat varmasti töitä ja voit tehdä niitä niin paljon kun siel sietää (ja saada siten myös tulot ylös). Äitini on lähihoitaja ja välillä tekee niin paljon kuukaudessa keikkatöitä että tulot kohoavat monella tonnilla. Työnteko on tiesi ulos tuosta tilanteesta, muuta tietä ei ole.
Mulla ei ole mitään neuvoja, mutta vertaistukea tämän viestin verran. Samassa tilanteessa, minun addiktioni oli vain toinen, eikä ole lapsia. Ja koska ei ole lapsia, tai mitään muutakaan, mistä pitäisi pitää huolta, niin olen jo muutama vuosi hyväksynyt sen, että tavallista tulevaisuutta minulla ole. Ilman mt-ongelmiani ehkä vielä yrittäisin, mutta kun jaksaminen on nollissa ja edessä vuosien työ (jota en pääsisi edes aloittamaan nykyaaikana) niin parempi vain lipua kauemmaksi ja hiljaa painua pinnan alle. Mutta sinulla on lapsesi, syy yrittää. Velkajärjestelyyn! Eli yhteyttä velkaneuvojaan. Niihin on kyllä pitkät jonot, mutta niin olisi ulosottokin. Velkajärjestelyssä maksat mitä pystyt muutaman vuoden ajan ja sitten loput velat mitätöityvät.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole mitään neuvoja, mutta vertaistukea tämän viestin verran. Samassa tilanteessa, minun addiktioni oli vain toinen, eikä ole lapsia. Ja koska ei ole lapsia, tai mitään muutakaan, mistä pitäisi pitää huolta, niin olen jo muutama vuosi hyväksynyt sen, että tavallista tulevaisuutta minulla ole. Ilman mt-ongelmiani ehkä vielä yrittäisin, mutta kun jaksaminen on nollissa ja edessä vuosien työ (jota en pääsisi edes aloittamaan nykyaaikana) niin parempi vain lipua kauemmaksi ja hiljaa painua pinnan alle. Mutta sinulla on lapsesi, syy yrittää. Velkajärjestelyyn! Eli yhteyttä velkaneuvojaan. Niihin on kyllä pitkät jonot, mutta niin olisi ulosottokin. Velkajärjestelyssä maksat mitä pystyt muutaman vuoden ajan ja sitten loput velat mitätöityvät.
Viestini lähti vahingossa (ei kannata kirjoittaa tarkistusnumeroa valmiiksi...) mutta eipä minulla muuta ollut enää, kuin tsemppien toivotus. Pystyt aivan varmasti saamaan asiasi kuntoon! Onnea matkaan :)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä, tuli uutta tietoa. Ja toivoa :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä tutkintoja sinulla on? Hae terveydenhuoltoalalle niin saat varmasti töitä ja voit tehdä niitä niin paljon kun siel sietää (ja saada siten myös tulot ylös). Äitini on lähihoitaja ja välillä tekee niin paljon kuukaudessa keikkatöitä että tulot kohoavat monella tonnilla. Työnteko on tiesi ulos tuosta tilanteesta, muuta tietä ei ole.
Ihan ammattikoulu tutkintoja, merkonomi ja tarjoilija. Tuota lähihoitajaa olen miettinyt, lähinnä ihmispelko sekä esitelmäpelko estää hakemasta.
Ap
Savuton kirjoitti:
Mulla on velkaa 54 tuhatta ja summa kasvaa kaiken aikaa. Ulosotossa maksan vain viivästyskorkoa. Ei stressaa eikä haittaa jos en pysty ikinä maksamaan. Velka vanhenee 15 vuodessa
Valitettavasti. Tämä on suuri vääryys.
Mikä ammatti sopii ihmispelkoiselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ammattikoulu tutkintoja, merkonomi ja tarjoilija. Tuota lähihoitajaa olen miettinyt, lähinnä ihmispelko sekä esitelmäpelko estää hakemasta.
Ap
Höpöhöpö, ei lähihoitajan tarvitse olla esiintymistaitoinen. Jos olet tuota harkinnut niin suosittelen kyllä rahan ja sitä kautta paremman elämän puolesta! Äitini oli myös merkonomi ja opiskeli sittemmin lähäriksi. Siinä on se hyvä puoli, että voit tosiaan itse ottaa niitä töitä niin paljon tai vähän kun haluat/jaksat tehdä. Ei minun äidillä ole mitään esiintymistaitoja ja lähäreistä on niin kova pula että päääset opiskelemaan heittämällä. Ihmispelko karisee kun olet tekemisissä ihmisten kanssa, minä jos kuka sen tiedän kokemuksesta. :) Yrittämään nyt vaan rohkeasti! Kyllä sinä sen tutkinnon itsellesi saat hoidettua ja saatatpa bonuksena saada myös uusia ystäviä.
Ja kun luet itsesi lähäriksi ja suoritat opintosi hyvin, on sinun helppo lukea siitä eteenpäin sairaan- tai terveydenjoitajaksi jolloin tulotaso kasvaa taas. Olet vielä tosi nuori joten älä jää tuohon tilanteeseen ehdoin tahdoin, koska siitä on tie ulos.
Velkaa ulosottoon.2 perintäfirmaan.Elatusmaksuja perinnässä.Ostoja luottotilille.Luottotiedot meni.
Aloin maksaa laskun kerrallaan pois.Meni noin 4-5 vuotta.Sitten tuli päivä ettei velkaa enää ollut.
Tuli todella kalliiksi maksaa perintäfirmojen ja ulosoton kautta laskut.
Nämä velat on maksettu melko pienistä tuloista.Nyt jo luottotiedot ok.
Fiksu perustelu; "Lähäreistä nyt niin kova pula, että pääset opiskelemaan heittämällä" ja täysin tuntemattomalle, joka kertoo olevansa ihmispelkoinen. Ihan kuin esim. vanhuksille vois kuka tahansa mennä vaippaa vaihtamaan. Hoitohommissa ei nyt ole kyse ihmispelosta, vaan ihan muista asioista. Kokemusta on.
Entäs kutsumus? Terveydentila? Monta kymmentä vuotta kenties edessä. Rankkaa työtä. Kaikille kun ei riitä niitä helppoja hommia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ammatti sopii ihmispelkoiselle?
Krematorioon polttouunin hoitaja Ei tarvia paljon huulta heittää
Mulla on velkaa 54 tuhatta ja summa kasvaa kaiken aikaa. Ulosotossa maksan vain viivästyskorkoa. Ei stressaa eikä haittaa jos en pysty ikinä maksamaan. Velka vanhenee 15 vuodessa
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta